Strikke- og hekletråd :-)

Dette er til storesøster da! Men nettopp kjøpt mønsteret til denne :) snuppa fikk rosa Dr.Martens sko av mamma etter englandstur og jeg syns denne er så fin! Ser for meg hvordan snuppa blir til våren :D hun blir 5 år i februar og er ei snuppe! Så mamma skal strikke :)
04ce7bca84f4e0115df85e3166587943
 
Dette er til storesøster da! Men nettopp kjøpt mønsteret til denne :) snuppa fikk rosa Dr.Martens sko av mamma etter englandstur og jeg syns denne er så fin! Ser for meg hvordan snuppa blir til våren :D hun blir 5 år i februar og er ei snuppe! Så mamma skal strikke :)
04ce7bca84f4e0115df85e3166587943
Den der har jeg tenkt å strikke til mi snuppe også, men det får bli til høsten igjen. Den er jo så fin :)
 
ImageUploadedByBV Forum1479387360.358628.jpg
Babyteppe ferdig. Må bare feste tråder.
Har bare igjen vrangbord og seler på gromguttenbuksa også.
 
Dere strikker så masse fint!! :D jeg har mistet inspirasjonen helt her :( jeg har et nøste å strikke opp før et babyteppe er ferdig. Strikker Mariuskjole som er til bebis og på en sidrumpa bukse. Men nå er det snart 3 uker siden jeg tok i strikketøyet sist :( håper jeg kan bli ferdig med de og at inspirasjonen ikke er langt unna :)
 
Dere strikker så masse fint!! :D jeg har mistet inspirasjonen helt her :( jeg har et nøste å strikke opp før et babyteppe er ferdig. Strikker Mariuskjole som er til bebis og på en sidrumpa bukse. Men nå er det snart 3 uker siden jeg tok i strikketøyet sist :( håper jeg kan bli ferdig med de og at inspirasjonen ikke er langt unna :)
Alltid kjedelig når strikkelysten blir borte. Plutselig kommer den igjen, og da blir det full fart på deg også!
 
Genialt! Mulig jeg også må prøve meg på et slikt ;) følger det oppskrift med i banderolen kanskje, siden det er så stort nøste? Har sett det er det på Viking sine teppenøster.
Fulgte ikke med her, men kan finne igjen oppskriften jeg brukte :D
 
Jeg har en hel puff med masse garn. Kjøper alltid nytt når jeg begynner på nye prosjekter. Tenkte kanskje jeg skulle strikke noe med alt garnet jeg har for å rydde litt i "strikkepuffen" før termin. Problemet er at mange av garna har ikke etikett, så jeg vet ikke tykkelse og lignende.
Noen med tips til resteting som kan strikkes selv om garna er forskjell i tykkelse og type?
Finnes det noen tips å hente her?
 
Det går fint, jeg kan bruke den fra Viking garnet :) mener det var å legge opp 3m, øke med en m per pinne til en har brukt halve nøstet og deretter felle en m per pinne til det er 3m igjen.
Men takk for tilbudet :)
Det stemmer :)
 
Finnes det noen tips å hente her?
Du kan strikke tøfler om du vet at garnet kan toves. Sitteunderlag også. Mange strikker små ruter og syr sammen til teppe :)
 
Back
Topp