Strikke hjelp

Lillasin

Elsker forumet
VIP
Hey

Hva mener oppskriften når det sier"strikk et kast"

Jeg skal strikke rett til 5m gjenstår, så skal jeg strikke et kast, 2m sammen og så 3r

Et kast vil si og legge/kaste tråden over høyre strikkepinne, dette kastet strikkes som ei maske på neste omgang (derfor står det at de to neste maskene skal strikkes sammen og bli til ei maske, så masketallet ikke øker).

Regner med du holder på med mønsterstrikk?
Da vil det kastet bli som et hull :)

http://www.garnstudio.com/lang/no/video.php?id=182

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2

Hei! Et kast betyr å lage en ny maske. Dette kan gjøres på flere måter:
Du kan "kaste"/legge tråden over pinnen, slik at den danner en ny maske. Dette lager ofte et lite "hull" i arbeidet, og brukes for eks. til hull-rad - for å tre en snor e.l. igjennom.
Du kan ta tråden på tommelen slik at den blir krysset, og dermed sette den på pinnen. Dette lager en tettere øking i arbeidet, altså uten "hull".
Du kan også plukke opp tråden under for å lage en ny maske, iallfall hvis det du strikker ikke er for stramt.

Du finner nok instruksjonsvideo på nett, f. eks youtube eller garnstudio.com.

Lykke til:-)

Men er spent på hva du Strikker jeg :)

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2

Hei! Et kast betyr å lage en ny maske. Dette kan gjøres på flere måter:
Du kan "kaste"/legge tråden over pinnen, slik at den danner en ny maske. Dette lager ofte et lite "hull" i arbeidet, og brukes for eks. til hull-rad - for å tre en snor e.l. igjennom.
Du kan ta tråden på tommelen slik at den blir krysset, og dermed sette den på pinnen. Dette lager en tettere øking i arbeidet, altså uten "hull".
Du kan også plukke opp tråden under for å lage en ny maske, iallfall hvis det du strikker ikke er for stramt.

Du finner nok instruksjonsvideo på nett, f. eks youtube eller garnstudio.com.

Lykke til:)

Dette blir vel feil?
Et kast skal alltid være et hull, etter hva jeg har lært. Ellers hadde det stått "øk 1 maske".. da lager man ikke hull og gjør slik du beskriver som måte nr 2. :)

Jeg tror det skal være hull, skal nokk lage mønster etter det som jeg ser. :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Dette blir vel feil?
Et kast skal alltid være et hull, etter hva jeg har lært. Ellers hadde det stått "øk 1 maske".. da lager man ikke hull og gjør slik du beskriver som måte nr 2. :)

Hihi, ja det har du nok helt rett i ;)

Back
Topp