Strikke/hekletråd

Jeg begynte på et heklet babyteppe for lenge siden. Tenkte det var greit å ha i tilfelle noen jeg kjenner blir gravid. Nå ser det ut som om jeg beholder det selv :p

Må bare hekle kanten rundt teppet så er jeg ferdig. Kan legge ut bilde da :)

ImageUploadedByBV Forum1417541535.947765.jpg

Begynte for noen år siden på dette teppet, det skal jeg strikke ferdig til babyen nå :-)

• Liker
Reactions: hs
Jeg elsker å strikke, hekle og sy:) strikka mye til gutten vår før han ble født og har i det siste strikka/hekla mye til venner og familie som har fått barn. Nå gleder jeg meg veldig til å lage noe til lille spira:)
Nå går vi jo inn i en perfekt håndarbeidstid;)

Vil tro jeg kaster meg over strikkinga når jeg føler at ting er "trygt nok" til det :D
Mamma og svigertiger er også ivrige strikkere, så regner med at slike ting ikke blir noen mangelvare ;)

Kommet nok til å strikke noe etterhvert, men venter til uti januar. Nå går det i julegaver.

Jeg er litt nybegynner der enda, oppskriftene er fortsatt litt gresk for meg men med litt hjelp klarer jeg det:) strikker veldig jevnt da:)

klarer ikke mønster enda:/ men ikke prøvd så mye på det heller da:p

Dette vognteppet har jeg begynt på :)
Å strikke dette er veldig slitsomt for man må følge med på mønsteret hele tiden!
Derfor har jeg begynt på en marius ullbukse til minstemann sånn at jeg har strikketøy jeg kan holde på med og samtidig være litt sosial :)

Å strikke dette er veldig slitsomt for man må følge med på mønsteret hele tiden!
Derfor har jeg begynt på en marius ullbukse til minstemann sånn at jeg har strikketøy jeg kan holde på med og samtidig være litt sosial :)
Er ikke marius ullbukse mye mønster??

jeg vurderer å strikke blå ribb nederst og ikke rød, men vi får se :)

jeg vurderer å strikke blå ribb nederst og ikke rød, men vi får se :)
så fin bukse:)
tror jeg ville sløyfet alt det røde da om jeg skulle ha strikket blå ribb:)

lyst til å hente strikketøyet :p skal finne meg noe jeg vil strikke i jula, da skal vi være hos svigers og hun er rå på strikking:) aå hun kan hjelpe. må ikke være for avansert!! men likevel fint:) har strikket en heldressen jeg ble kjempefornøyd med!! begynte på en til som skulle vært gave til sønnen til ei venninne. gikk veldig fint i starten men nå skal jeg til å strikke på armene og da sto det fast! Nå husker jeg ikke str eller noe så tenker å ta den med meg i jula så svigermor kan hjelpe meg å få den ferdig:) printer ut oppskriften i dag da jeg har lånt bort oppskriftheftet. er jo verdt 6-800 kr i garn/knapper/sytråd og er jo deilig merino ull:D en nydelig blåfarge! så om jeg får jente skal jeg nok bruke den likevel hehe:p den andre jeg strikket er grå, strikket nøytral farge med vilje mtp alle timene jeg har brukt på den:) nå kan den brukes igjen, uansett kjønn:)
skal se om jeg finner bilde:)

gjorde ikke noe med det røde der:) finere den blå varianten da:)

Back
Topp