Strikke, hekle, sy?

Jeg lærte å strikke på div. strikkesider på nett.. Youtube er genialt sånn sett:) 
Dro også innom strikkebutikkene her i byen om jeg satt meg fast, fikk de til å hjelpe meg videre.

Sy lærte jeg av bestemoren min som er skredder..

Da jeg var student bestemte jeg meg for å lære meg å strikke skikkelig. Det er kjekt med mødre som kan strikke og sånt, men hva når de blir for gamle for sånt? Hvem skal strikke til barnebarna da? Sikkert litt merkelig tenkt av en ung student, men jeg lærte meg i det minste å strikke.

Strikker masse jeg!
Har ikke begynt med noe til lille reke enda, venter til det er litt mer sikkert!

Hekler her.. strikket nettopp et skjerf som mamma begynte på når hun var syk og aldri fikk fullført. Det er hullete og skjeivt, men jeg ble iallefall ferdig ;) Kan ikke strikke!
Men hekler diverse småting og mini fikk et teppe når han ble født. Så begynner på nytt teppe etter ordinær ul tenker jeg :)

Ellers tegner jeg bittelitt, og scrapper bittelitt, og lager diverse ting og tang. Men kan ikke skryte over noen andre ferdigheter enn hekling dessverre ;)

Når begynner dere på noe til babyen? Jeg tror nok jeg venter til etter ordinær ultralyd. Om ikke annet så for å spare litt på kosen det blir å strikke til babyen.

Back
Topp