Strikke, hekle, sy?

Surrehøna

Glad i forumet
Driver du med håndarbeid? Jeg strikker og hekler. Har strikket mye barneklær til eldstemann. Over nyttår vil jeg begynne å strikke til nestemann. Det blir koselig. I tillegg så har jeg heklet et teppe, noen kuvertbrikker og liknende. Kanskje det blir et lite hekleteppe til den lille også.

Jeg har store planer om å strikke noen ulltepper i silke-alpakka (DROPS har forresten salg i dag, har jeg hørt) og håper jeg blir å gjennomføre. Ellers blir det kanskje noen bleiebukser hvis jeg ser det som overkommelig og helt sikkert litt sying av noen klesplagg :) Har bestilt meg ull-jersey så skal sy trøyer og sånn etterhvert :)

Jeg strikker litt, for tiden holder jeg på med ny bunad til gullet:) syr litt innimellom og, type vognpose, trekk til babykurv og slike ting som sømmene ikke må være helt nøyaktig på:p

Jeg strikker. Må ha noe å henge fingrene i når jeg ser TV.  Har i flere år strikket babykler til både jente og gutt. Noe har jeg gitt bort til venner og sånt som har fått små. Endelig kan jeg strikke til min egen:-)

Overlater sånne ting til bestemødrene jeg :) de er så flinke til slikt at jeg trenger ikke gjøre sånn selv (ikke at jeg kan heller..)

Jeg skal prøve å hekle et teppe i bestemorsruter. Har så lyst å ha noe jeg har laget seg til lillegullet som kommer i mai <3

Ellers så har jeg en mor som kommer til å strikke mye. Hun syr litt også.

Jeg syr, vanlig til salgen, men har bare tenkt å sy en del til babyen og, kanskje til jente og gutt, for tror ikke at jeg vite hva det blir på forhånd. Resten selger jeg da :)
Ellers strikker jeg litt, men er ikke så flink, blir sikkert luer, og har begynt med kluter.

Jeg skal hekle et teppe i bestemorsruter. Er i gang, men det er mange ruter som skal hekles, og jeg blir desverre litt fort lei hehe =)

Har strikket et sett klær til gutt, og ett til jente (i sofaen hos bestemor, sånn at hun kunne hjelpe de 10 000 gangene jeg trengte hjelp hehe =) ) så det har jeg.

Er veldig koselig med hjemme strikka syns jeg!! Kommer sikkert til å sette oldemoren i strikkinga etterhvert, men må først finne noe jeg ønsker meg =) Mamma skal få hjelpe meg med å sy trekk til babykurven. Åååå som jeg gleder meg til å begynne å styre mer med babykurv, vogn ++++ er jo såååå kos!!

jeg strikke og strikker :) må ha min dose strikking hver kveld. Nu holder jeg på med ullklær. og noe babyklær

Jaaa! :-D alt sammen! Syns det er så koselig! :) Akkurat nå holder jeg på å sy en vognpose til ei venninne, strikke ei vinhøne (til mamma som har kjøpt seg hytte) og ett par blå babysokker til en tanteunge.. :) Har akkuart heklet ferdig kanten på ett teppe til den samme babyen, tenker det er en fin presang å få som nyfødt. Spesielt på denne årstiden.. :)

Nå for tiden strikker jeg på julegaver. Etter jeg har strikket ferdig dem så skal jeg vurdere å starte på noe til babyen. I sommer strikket jeg en søt jakke til en nyfødt baby. Jeg tror jeg vil strikke den samme til babyen vår.

Jeg strikker og hekler ja:) Akkurat nå holder jeg på med å hekle ferdig dåpskjolen til lille i magen;) Begynte lenge før jeg ble gravid altså;)

Wow, dere er flinka asså!

Jeg prøver meg på et sånt Nøstebarn-teppe, og er veldig fornøyd for er allerede 1/4 på vei Satser på at jeg klarer å bli ferdig før svangerskapet er det;)

Så flinke alle er!
Jeg er ingen strikke/hekle/sy-dame, men har en veldig flink mor og to veldig flinke søstre. Min mor skal strikke et lite antrekk til oss, storesøster skal strikke en monsterbukse og lillesøster er i gang med vognteppe hekla i bestemorruter. De er så flinke! Her blir det mer scrapping om jeg skal være på den 'kreative' siden. Begynte så vidt å skulle lære meg å hekle i sommer, men gikk litt lei, så ble ikke noe mer en et par kvelder. Får vurdere om jeg skal ta det oppigjen.. Er så mye fint man kan lage!!

Jeg maler keramikk, det tar ikke lang tid (jeg er utålmodig) og det blir så fint atte :)

Jeg driver med redesign av barneklær, så syr en del.. (men nå har symaskinen streika, så håper på ny til jul) 
Eller strikker jeg litt.. 

Jeg har såå lyst!! Men hvordan lærte dere dere det?? Jeg syns det virker vansklig jeg, og kjenner ingen som kan lære meg heller...:(

Det ligger masse instruksjonsvideoer for stikking på Youtube. Bare pass på å finne norsk/skandinavisk teknikk. Amerikanere strikker litt annerledes enn oss.

Drops design har også masse instruksjon på hjemmesidene sine http://www.dropsdesign.no

Gå inn på "tips & hjelp" og klikk på "Drops instruksjonsvideo". Der skal du finne det meste. I tillegg finner du tusenvis av gratisk oppskrifter.

Jeg liker også å hekle og strikke, og syr litt innimellom. Det går litt i perioder liksom, satser på at det kommer en ny periode nå. Har begynt på teppe i bestemorruter (for leeenge siden) som jeg tenker å få ferdig til den lille kommer.:) Og så kommer jeg nok til å strikke eller hekle litt babyklær. Tips til noe som er enkelt å sy og som også er en koselig gave (som kanskje ikke så mange andre gir): babysengesett. :)

mor&far<3 skrev:
Jeg har såå lyst!! Men hvordan lærte dere dere det?? Jeg syns det virker vansklig jeg, og kjenner ingen som kan lære meg heller...:(

Youtube!! Der lærte jeg å lage grannysquares. Så jeg har heklet et par vogntepper til den lille. Kommer sikkert til å lage flere også. Liker å strikke også, men har både mor og mormor som er en reeesere på strikking, så overlater det til de :)

Back
Topp