Strikke enkelt strikk

*Frk.Rødhette*

Elsker forumet
Noen som har enkel oppskrift på babystrikk?:)
Jeg har så lyst og strikke noe til babyen, men er elendig på å lese oppskrifter!!
 
Jeg hadde også lyst til..men kan ikke strikke annet enn grytekluter, så! Nå sitter jeg og strikker små lapper som jeg skal sy sammen til et babyteppe hehe.. :p
Var kanskje ikke det svaret du ville ha.. :p håper noen andre har bedre tips, trenger det selv ;)
 
hei frøken :)
hva tenkte du å strikke? klær eller teppe?
selv så orker jeg ikke begynne på klær, og jeg hadde nok ikke brukte det særlig til babyen min heller. men alle er forskjellig og noen elsker strikkete klær :)
 
ihvertfall...jeg strikker babyteppe til babyen min, og strikket til lillemor og har strikket til flere venninner :)
jeg er heller ikke dritgod på oppskrifter, men hvis du kjenner noen som kan hjelpe deg å komme i gang så går det automatisk resten :)
jeg har sittet i begynnelsen å revet meg i håret, men plutselig skjønte jeg det og da gikk det fort :)

jeg synes ihvertfall det er verdt å prøve hvis du finner ett møster du liker. for ett fint babyteppe...DET er koselig det!!!!!!!!! (min mening da ;))

og se denne siden her da! http://www.babytepper.no/ SMELT! hehe.
har du vært å sett litt i mønsterblader da? det vill jeg gjort :)
lykke til
 
Den siden likte jeg! Sååå mye søtt :)
 
Jeg kan gjerne "oversette"for deg om du vil strikke et babysett eller lignende :) Det er ikke vanskelig bare man får en forklaring på hva alle forkortelsene betyr :)
 
på dropsdesign.no har de mange fine oppskrifter! =))) både stort og småtteri! =)))
 
 Jeg har begynt å strikke et babyteppe, og har aldri strikket i hele mitt liv.. Så må si jeg er spent på resultatet!! Men det er veldig lett da, kun fram og tilbake..
 
Åh, der var det mange fine babytepper. Har strikka et enkelt teppe til lillegull, og så har jeg nettopp strikka ferdig en genser til kommende storebror, så jeg kan jo når jeg vil:)
Men enkelte oppskrifter, sånn som på garnstudio, skjønner jeg meg ikke på :P Forstår de fleste forkortelser og sånn, men synest forklaringene er dårlige :P Hehe.
Men jeg har ei søster som er flink til å hjelpe og vise meg, så skal nok få til noe når jeg finner noe fint!
Fant noen fine hentesett i et dale baby ull inspirasjonshefte, men di var tom for oppskriftene..... typisk ;)

Jeg elsker foresten og bruke strikkeklær, og skulle ønske jeg hadde mye mer sisst:)
 
aha, så du kan jo du!! :) :) da er det bare å hoppe i det. har du sett på oppskrifer fra sandnes garn?
jeg synes strikkeklær er veldig søtt, men liker bare ikke å bruke det til baby. haha, aner ikke hvorfor..er vel bare unormal ;) er ikke veldig fan av å bruke strikkete klær selv. kanskje det er derfor ;)



*Frk.Rødhette* skrev:
Åh, der var det mange fine babytepper. Har strikka et enkelt teppe til lillegull, og så har jeg nettopp strikka ferdig en genser til kommende storebror, så jeg kan jo når jeg vil:)
Men enkelte oppskrifter, sånn som på garnstudio, skjønner jeg meg ikke på :P Forstår de fleste forkortelser og sånn, men synest forklaringene er dårlige :P Hehe.
Men jeg har ei søster som er flink til å hjelpe og vise meg, så skal nok få til noe når jeg finner noe fint!
Fant noen fine hentesett i et dale baby ull inspirasjonshefte, men di var tom for oppskriftene..... typisk ;)

Jeg elsker foresten og bruke strikkeklær, og skulle ønske jeg hadde mye mer sisst:)


 
Hehe, jeg eeeelsker å gå med strikka klær, så er nok noe i det ;)
Nei, der må jeg se :) Finnes utrolig mye fint!:)
 
Back
Topp