Strikke babyteppe

Zxcv

Flørter med forumet
Junibarna 2015
Er det noen som har noen enkle oppskrifter på babyteppe liggende? Jeg har så lyst til å prøve meg på å strikke noe selv! Jeg er ikke særlig flink til å strikke, men kan basic rett/vrang.. Det må jo være mulig å få til et babyteppe tenker jeg:P

Noen som har noe forslag? Hvilket garn bør man forøvrig bruke?

Om du bruker merino eller Drops Delight blir teppet varmt og kløfritt. Og inne på garnstudio.no finner du både enkle og litt mer forseggjorte tepper. ;)

Jeg strikket et babyteppe uken etter jeg fikk vite at jeg var gravid som jeg syns er det absolutt fineste med bølgemønster=) I garnet merino extra fine som er mitt favorittgarn. Det er superenkelt. Strikkes mest bare rett og vrang og kast og 2 sammen. Veldig enkelt. De har hjelpevideoer på drops hvis du trenger hjelp til noe.

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b18&d_id=30&lang=no

Et rillestrikket teppe med store pinner er lett og veldig fint da :)
Anbefaler f.eks tynt alpakkagarn og pinnenummer 5/6. Jeg strikket nettopp et sjal med Sandnes mini alpakka, utrolig deilig garn :D

Har strikket mor aase sitt! Det er bare rett! Aller første tingen eg lagde så ikkje perfekt over hodet:p men laget med mye kjærlighet!

Vi hadde Mor Signe teppe fra nøstebarn til vesla, veldig mykt og tøyelig, har brukt det veldig mye :) Strikket det ikke selv, men det hadde vel mer med tålmodighet enn vanskelighetsgrad å gjøre :p

Liker veldig godt Pickles sitt "På veg helseteppe" og bruker Drops baby merino.
Alpakka tror jeg muligens kan bli litt varmt midt på sommeren, det er syv ganger varmere enn ull... :)

Her er det så mange som vil strikke til mini, både mamma og søster er mye flinkere enn meg :) Tar gjerne imot tips til fine oppskrifter :)

Google drops babyteppe perlestrikk. Går superkjapt pga tykke pinner og garn ;)

Back
Topp