Strikka-bunader?

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
Noen her som har strikket bunad til ungen/ungene?

:)

Har kjempe lyst å strikke en hun kan ha til 17 mai. Men har liksom aldri kommen igang og letet gjennom oppskriftene.
Har du?

Bunad.JPG

Vi hadde en strikket Hardanger(?) bunad til jenta vår. Den var kjempefin!
(bilde lånt fra en annen tråd her på bv)

Jeg vurderte og strikke ei festdrakt til gutt, men kasta ideen fra meg når jeg så de tynne pinnene og den tynne tråden kombinert med store ensfargede områder :p

2695-Barnebunad_m.jpg

Jeg så denne i hjemmets og norsk ukeblad sin butikk (eget blad som følger med) og falt sånn for denne her :D
Den får man kjøpt oppskrift med garn som holder for 1-8år (alle str) for under 365kr nemlig. Også var oppskriften i Familien-bladet gratis i år også. Så har oppskriften :D Men syns dealen i bladet var kjempegod, så skal regne på det med annet garn før jeg kjøper/bestiller.

Den syns jeg er fin. Men ikke funnet så mange andre så morsomt å se hva dere har kommet over, har strikket osv.

Var egentlig guttungen jeg skulle strikke til i utgangspunktet og har sett på denne her, men blir i såfall blå og sort da. Verken jeg eller unga ser best ut i rødt og gult :P... eller grønn.... :P
images

Vurderte denne her først:
images

hva syns dere?

Fine bunader!!
Mamma har strikket til begge ungene når de var halvåret. Jenta vår kan nok bruke den neste år også. Den var kjempestor, og kjoler er enklere å bruke lenge. Hun brukte pt (?)-mønster. Orker ikke finne link nå

Ikke begynt enda...men skal begynne på guttungen sin neste måned. Vipper fortsatt i forhold til valget. Om jeg hadde bestemt meg... er jeg ikke like bestemt lenger. Men den skal være blå ihvertfall. Blå, svart og hvit tenker jeg.

Jeg har strikket "bunader" til gutta våre. Strikket nikkers med høyt liv, gikk pver til et stor, hvit rødt marius mønster og endte i rødt liv. Søte og veldig brukervenlige til småtroll på kalde 17 maier!

Jeg strikket denne setesdal festdrakten.
Hadde lyst til å strikke bunad, men fant ut at en festdrakt kanskje er litt mer anvennelig :P
Angret litt da jeg var nesten ferdig med skjørtet og så at størrelsen gjorde at den likegodt kunne vært bolen til en mannegenser!!! (og jeg trodde småbarnsstrikk var kjapt gjort.. jeg var nybegynner :P )
Men fornøyd ble jeg, og hun har fått brukt den noen ganger, så det var verdt det :)

dsc01909b.jpg

Back
Topp