Strikk til spiren

Nydelig strikk!
Har et lite lager fra før, men ingen bilder av det.
Lillebrors selebukse i grønn med hvit Vera cardigan med tilhørende lue og votter.
Mørk grå ankers jakke med matchende lue.
Beige ankers heldrakt med tilhørende lue.
Sommergult bellateppe, har også et blått sikksakkteppe om det blir gutt.
En lys grå selmas sovedragt.
Vet at kommende mormor og farmor er på strikkepinnene, og masse venner/kolleger har spurt om ønsker så denne bønna skal hvertfall ikke fryse. Når jeg ramser opp dette så begynner jeg nesten å lure på hvordan jeg skal rekke å bruke alt..
Åhh jeg skal også strikke Selmas sovedrakt. Hvilket garn brukte du og var den vanskelig? Garnet som står i oppskriften er vel utgått hos feks Sandnes Garn.
 
Åhh jeg skal også strikke Selmas sovedrakt. Hvilket garn brukte du og var den vanskelig? Garnet som står i oppskriften er vel utgått hos feks Sandnes Garn.
Husker ikke, men var et billigere alpakka? garn fra garnius, vil nok anbefale et litt dyrere garn for å få den fin. Husker ikke hva som står i oppskrifta nå i farta men ville gått for en type babyull/merinoull. Ble ikke helt fornøyd med min da den ble litt slapp på en måte..
 
Husker ikke, men var et billigere alpakka? garn fra garnius, vil nok anbefale et litt dyrere garn for å få den fin. Husker ikke hva som står i oppskrifta nå i farta men ville gått for en type babyull/merinoull. Ble ikke helt fornøyd med min da den ble litt slapp på en måte..
Ahh, ok! Takk for tipset :woot: Synes den ser så flott ut!
 
Ahh, ok! Takk for tipset :woot: Synes den ser så flott ut!
Den har jeg også lyst til å strikke, ser så utrolig deilig og praktisk ut :happy: Jeg ser ofte på Instagram etter tips til garnalternativer, ser mange bruker drops air eller lanolin will fra dale. Jeg har ingen erfaring med de, men det ser flott ut på insta :joyful:
 
Den har jeg også lyst til å strikke, ser så utrolig deilig og praktisk ut :happy: Jeg ser ofte på Instagram etter tips til garnalternativer, ser mange bruker drops air eller lanolin will fra dale. Jeg har ingen erfaring med de, men det ser flott ut på insta :joyful:
Ja, jeg har tenkt på samme alternativer! Trur drops air ikke er så annerledes.
 
Hvilket garn er det i den opprinnelige oppskriften?
Ser at det er anbefalt frisenvangs tykke babyalpakka. Jeg ville ikke brukt drops air, garnet er deilig men føler klærne mister formen på en måte? Hvis man vil ha noe litt hårete så ville jeg gått for en type baby merinoull sammen med en tynn tråd mohair/alpakka kanskje.
 
Ser at det er anbefalt frisenvangs tykke babyalpakka. Jeg ville ikke brukt drops air, garnet er deilig men føler klærne mister formen på en måte? Hvis man vil ha noe litt hårete så ville jeg gått for en type baby merinoull sammen med en tynn tråd mohair/alpakka kanskje.
Ser i oppskriften at det står Snefnug fra CaMaRose.

Ser også at noen bruker merinoull fra Sandnes, det tror jeg kan blir fint om man får riktig strikkefasthet :)
 
Tips til noe super enkelt å strikke til lille? Er helt nybegynner, så litt blank. Men klarer å strikke rett frem og evt sette sammen til slutt ;)
 
Tips til noe super enkelt å strikke til lille? Er helt nybegynner, så litt blank. Men klarer å strikke rett frem og evt sette sammen til slutt ;)
Rilleteppe? Selv hater jeg å strikke tepper, men det er mest fordi det tar så lang tid :p Søsteren min laget "Mor Signe" teppet til førstemann og hun var helt nybegynner.
 
Back
Topp