Strikk og håndarbeid

Åh, så flinke dere er[emoji7] skulle ønske jeg kunne strikke og hekle ordentlig! Her har vi heldigvis oldeforeldre og besteforeldre som strikker masse, og har endel fra storebror på 2 som lillebror skal bruke [emoji7] men hadde vært såå gøy å kunne strikke litt selv også [emoji7]

strikker litt men bruker så lang tid så syr mest. nettopp sydd en sengeslange til ei venninne nå. også har jeg begynt å strikke vognpose til lille i magen

0f042d7943459b4212de780f39fad1e7.jpg

Heklet denne "nyfødt"lua. Rosa og mørkeblå [emoji4] Er praktisk oppskrift pga veldig god strech i den slik at den kan brukes relativt lenge
Er litt stor pga brukt "feil" garn. Men guttungen trenger nok lue lengre enn første uka [emoji23] Blir til å kjøpe garn for å lage en til/flere. Gjerne bruke noe restegarn og variere på antall farger.

Har noen av dere enkle oppskrifter på noe prosjekt en stakkar "nybegynner" (ikke helt det, men er dårlig på å lese oppskrifter)? :happy:

Har noen av dere enkle oppskrifter på noe prosjekt en stakkar "nybegynner" (ikke helt det, men er dårlig på å lese oppskrifter)? :happy:
Enkel jakke fra pickles :).
Den går fort å strikke (tykke pinner), jeg skal strikke en til lillesøster etterhvert :).

Bilde er lånt fra Google :

bf75175c6db9ea538667e49686d5b3f9.jpg

Jeg kan jo vise hva mormor strikket til frøkna til 1årsdagen. Bamsen er myyyye finere i virkeligheten altså, måtte kutte så på bildet for å legge det inn :( bokstavene er initialene til frøkna (godt det ikke endte med LSD som mormor så fint sa :hilarious:).

Det som er litt gøy er at jeg har eksakt samme bamse fra jeg var liten, som mamma strikket til meg, og den følger meg ;) Håper frøkna får like mye glede av sin som jeg har hatt av min :)

Vedlegg

• _20170715_104631.JPG
    _20170715_104631.JPG
    942,8 KB · Visninger: 38

Kjappstrikka drakten fra Paelas, ellers har nøstebarna mange gratis oppskrifter på enkle luer og sokker/tøfler. :)

Foreslår også kjappstrikkadrakten. Ellers har også garnstudio mange fine videoer på nett med forklaringer på forskjellige ting fra oppskrifter :)

• Liker
Reactions: SMD
Jeg er veldig glad i baby boho blanket fra ministrikk. Går sabla fort(pinne 10 og 12), og er bare rett, vrang og kast(surre tråden rundt pinnen).[emoji4] Så er det veldig mykt og godt i hexa, og billig og tykt i Sandnes easy.

Strikket en lue og bilteppe/ vognteppe til minste bærta, fikk litt "blod på tann " og kjøpte klumpelumpe boka, men skjønte ikke oppskriftene og får overhodet ikke tid til å strikke noe nå!

Back
Topp