Strikk og håndarbeid

evlak

Forelsket i forumet
Er det noen andre som strikker eller driver med annet håndarbeid til de små?

Selv strikker jeg en del og syr en sjelden gang.

Her kan vi skrøyte, inspirere og hjelpe hverandre :)

Jeg har til nå strikket en body, to like rumpere men i forskjellig fager, nesten ferdig med ei selebukse og 1,5 rumper som skal være i samme farge. Har også sydd meg en "pølsepute" til å avlaste bekkenet med. Her er bilder av noe av det :)
IMG_2174.JPG

Jeg har til nå strikket en body, to like rumpere men i forskjellig fager, nesten ferdig med ei selebukse og 1,5 rumper som skal være i samme farge. Har også sydd meg en "pølsepute" til å avlaste bekkenet med. Her er bilder av noe av det :)
Vis vedlegget 229146

Så mye fint du har laget! Ingenting som slår hjemmelaget. :)

Sjekk også ut vårt underforum "Hobby" for flere gode råd og tips.

Så nydelige rompere du har strikket! Er det klumpelumpe?

Jeg syr litt, også tenkte jeg at jeg skulle strikke et babyteppe, må bare finne ut hvilket kjønn det blir først [emoji4]

Åååh, er så misunnelig på dere som er kreative og er så flinke til å lage ting :D

Åååh, er så misunnelig på dere som er kreative og er så flinke til å lage ting :D
Det er aldri for sent å begynne! For et år siden hadde jeg ikke strikket siden barneskolen, og aldri etter oppskrift! Neste prosjekt er bukse som lille skal ha som hentesett:) det er langt fra perfekt og går sakte, men er også veldig koslig:)

Det er aldri for sent å begynne! For et år siden hadde jeg ikke strikket siden barneskolen, og aldri etter oppskrift! Neste prosjekt er bukse som lille skal ha som hentesett:) det er langt fra perfekt og går sakte, men er også veldig koslig:)
Jeg får aldri satt meg ned :p Når frøkna er i seng, så er jeg så trøtt at jeg ikke orker å røre meg før jeg skal krype i seng :hilarious: jeg kan strikke lette ting, men å lese oppskrift, helt håpløst :p

Jeg og! Kan ikke tegne en strekmann en gang [emoji14]

Jeg synes det er kjempe kjekt. Strikket mye som lille Thea skulle bruke, men dessverre ikke fikk brukt. Strikker en del til venner og nå må jeg begynne å strikke til baby gutten som er i magen. :Heartblue

IMG_2954.JPG
IMG_3967.JPG

IMG_4395.JPG

IMG_5574.JPG

Tok frem pinnen i går, etter en lang pause! Nå har jeg strikket en lue til lille [emoji1417]
ce3285fe9d0f74d2001143636559c3de.jpg

Dere mer erfarne strikkedamer, hvor får dere tak i knapper?:)

Jeg får aldri satt meg ned :p Når frøkna er i seng, så er jeg så trøtt at jeg ikke orker å røre meg før jeg skal krype i seng :hilarious: jeg kan strikke lette ting, men å lese oppskrift, helt håpløst :p
Hehe, forstår den. Blir ikke mange rundene strikking her heller etter leggetid, men litt hver kveld:)
Er ikke så veldig komplisert det jeg strikker, er strålende fornøyd med å klare å følge oppskrift som består av mønster rett og vrang:p kanskje med tiden blir det mer komplisert:)

Så nydelige rompere du har strikket! Er det klumpelumpe?

Jeg syr litt, også tenkte jeg at jeg skulle strikke et babyteppe, må bare finne ut hvilket kjønn det blir først [emoji4]
Takk :) har falt helt for rompere! De to på bildet er fra gustavogberta og den grå er fra et hefte til sandnesgarn :)

Dere mer erfarne strikkedamer, hvor får dere tak i knapper?:)
Ebay og innimellom hvis jeg må ha med en gang saumfarer jeg forskjellige garn-butikker.

• Liker
Reactions: SMD
Har hatt strikkedilla de siste to årene [emoji85] begynte rett før nr 1 kom til verden. Har ikke strikket noe til lille i magen ennå, ønsker å vite kjønn først. Strikker mye til andre.
Bruker minst dobbelt så lang tid på strikkeprosjektene nå, enn jeg gjore før jeg ble gravid igjen. Sovner stortsett hver kveld på sofaen i 21-22 tiden [emoji28] da går ting tregere.

Jeg har ikke interessen men mamma har og hun er kjempeflink! :) Hun har heklet vognteppe og nå som vi vet kjønn kommer det nok klær på løpende bånd :) Mormor er også kjempeflink og hun skal strikke hentesett :)

Det har jeg lyst å lære meg. Har bestilt boken "hekle en venn" av Anette B. Andreassen. Håper jeg får det til, kan lage så mye fint. Håper på å få til å hekle figuter til uro som skal henge over stellebordet.
Og der fikk jeg enda mer jeg ville strikke/lage til de små.. tenk det da, hjemmelaga uro. Får sette det på lista

Back
Topp