Stresset..

MyFirst<3

Betatt av forumet
Da har jeg endelig gått ned til 50% på jobb. I stedenfor å jobbe til sent hver kveld får jeg nå kortere dager og noen fridager. For første gang litt energi til overs for å gjør andre ting her hjemme og være sosial.

Men nå er jeg super stresset :p
Ser andre begynner å vaske babyklær, sengetøy, pakker sykehusbag osv. Og jeg har så vidt begynt.. Har termin 12. Januar.

Har ikke eget rom til babyen, så seng står inne med oss. Har skrudd opp sengen og kjøpt in madrass og litt sengetrekk. I tillegg er litt klær, bilstol og tripptrappstol kjøpt. Og vogn bestilt.
Men for å vite va jeg mangler føler jeg at jeg må begynne å sette opp og ordne til. Men føler det er for tidlig å legge på sengetøy og vaske klær? Om barnet ikke kommer før to uker over termin er det jo fortsatt nesten 3mnd igjen.. Må jeg ikke da allikevel vaske alt på nytt?

Nå har jeg plutselig tid til å gjøre det meste, men at det er over 2 mnd til termin stopper meg.. Og litt en samboer som mener det et tidlig og som ikke stresser like mye som meg.

Dere som har begynt eller ikke har startet.. Hvorfor? :) er det for tidlig? Eller er jeg veldig sen? Hehe..

Sent from my iPhone using BV Forum

Da har jeg endelig gått ned til 50% på jobb. I stedenfor å jobbe til sent hver kveld får jeg nå kortere dager og noen fridager. For første gang litt energi til overs for å gjør andre ting her hjemme og være sosial.

Men nå er jeg super stresset :p
Ser andre begynner å vaske babyklær, sengetøy, pakker sykehusbag osv. Og jeg har så vidt begynt.. Har termin 12. Januar.

Har ikke eget rom til babyen, så seng står inne med oss. Har skrudd opp sengen og kjøpt in madrass og litt sengetrekk. I tillegg er litt klær, bilstol og tripptrappstol kjøpt. Og vogn bestilt.
Men for å vite va jeg mangler føler jeg at jeg må begynne å sette opp og ordne til. Men føler det er for tidlig å legge på sengetøy og vaske klær? Om barnet ikke kommer før to uker over termin er det jo fortsatt nesten 3mnd igjen.. Må jeg ikke da allikevel vaske alt på nytt?

Nå har jeg plutselig tid til å gjøre det meste, men at det er over 2 mnd til termin stopper meg.. Og litt en samboer som mener det et tidlig og som ikke stresser like mye som meg.

Dere som har begynt eller ikke har startet.. Hvorfor? :) er det for tidlig? Eller er jeg veldig sen? Hehe..

Ta det med ro. Jeg har termin 16.1 og du har kommet myyyyye lenger enn meg! Vi har hverken seng, madrass, sengetøy, vogn osv. Eneste vi har er noen tepper og klær. Grunn? Gubben liker å utsette ting til siste liten... Pluss at vi skal arve noe av ei bekjent som kommer en tur i november.

Jeg har heller ikke ordnet noen ting :-) har en del fra før av men det er spredd utover alle vinder hos familie som har lånt. Tenker å få det meste i hus iløpet av november så vi slipper det oppi julehandelen. Men stresser ikke! God tid ennå :-)

Jeg har iallefall kjøpt inn det meste, der føler jeg meg trygg, mangler bare bilstol og noen småting til meg selv som amme bh og innlegg. Jeg har termin 31.januar så føler jeg har egentlig gooooood tid ennå. Trenger ikke å stresse, men 4-6 uker før termin vil jeg iallefall ha klart alt.

Jeg har termin 2. Januar og er ikke særlig i gang... Har funnet tøyet, men ikke vasket, har ikke rommet klart, men seng er skrudd opp etter forrige. Det samme er stellebordet som er i bruk :) jeg stresser ikke så mye. Tenker at det skal begynne å bli klart i midten av desember når permisjonen begynner :)

Jeg føler jeg har handlet inn det meste, men har ikke begynt å ordna rom eller vaska tøy. Manger å kjøpe inn seng + madrass og litt dill. Tenker å starte å vaske tøy i desember, men vet at det er en del som har begynt allerede :)

Utrolig godt å høre at det finnes flere! :)
Føler selv at jeg har god tid, men dette forumet stresser meg innimellom.. Hehe :)
Kjøper jo inn noe nytt hele tiden og sakte men sikkert blir jeg nok ferdig. I verstefall kan man vel kjøpe inn litt etter ungen er kommet å!:)

Har permisjon fra 22.desember og der da hjemover, så det meste bør være klart til da. Men har jo over en mnd til! ;)

Takk for kjappe svar!
Får bruke dagene jeg har fri til listeskriving. Hva trenger jeg, mangler jeg, hva skal pakkes til sykehuset osv. Føler meg kanskje nærmere etter det!:)

Jeg har egentlig ikke kommet igang med den biten enda. Vi er i full gang med oppussing av bad, så må vi fikse soverommet fordi det har blitt ødelagt i forbindelse med badet, og da er mini sin tur å få oppusset rom. Da er plana å gå igjennom å se hva jeg har og hva jeg trenger. Forhåpentligvis er vi i mål til jul med alt dette :-)
Julegaver havner vel også oppi her en plass...men er faktisk ikke stresset :-D Ting har en tendens med å ordne seg uansett :-)

Har heller ikke kommet fullt igang! Har termin 7. Januar. Vi har bestilt vogn, kjøpt krybbe, Dyne til krybba og tripp trapp. Jeg tenker jeg skal ja det ferdig til jul så ting blir vel kjøpt inn i slutten av november og desember :-)

Stress ned :)

Når vi fikk første hadde jeg så vidt vasket litt baby klær. Senga var ikke skrudd opp og ikke stellekommoden :P Vogna var heller ikke i hus :P

Nå, nr 4, har forsatt ikke vasket babytøy, ikke har jeg skuff eller skap å legge det i heller :P Må rydde og lage plass først. :P Seng mangler vi, bagdelen til vogna mangler vi, dyne også :P

Så med andre ord, ingenting klart her i huset. Tror ikke jeg har tenkt å starte med noe med det første heller :P Kanskje etter jul/romjula :)

Har vasket noe klær og vaskefiller, og har vogna klar.
Resten ordner seg jo etterhvert...

Føler jeg har masse tid enda og stresser lite med å gjøre mer.
Føler for å kjøpe stellebord snart da. Mest fordi det er greit for de sndre barna å se at nå skjrr det snart noe her, og at de blir forberedt..

:-)

stress ned, du har mer enn nok med tid :) vi har pussa opp rommet som snuppa skal ha, og driver med vårt eget soverom som jo bare var veldig praktisk å gjøre sånn i samme slengen... hehe, men utover det så er det ikke mye klart. Mangler stellekommode på badet, ser ut som vi kommer til å spesialbestille for å få en som passer inn der hvor vaskemaskina står i dag. Vaske og tørk skal ned på vaskerommet, når bare taket der er på plass... Har enda ikke vasket ett plagg og tenker å kose meg med det i siste halvdel av desember :) Mangler bilstol, men blir nok kjøpt inn før jul. Vogna og stellebagen er klar :). Kurven skal ha en sengekant rundt som mamma skal sy bare jeg får somla meg til å finne stoff.... Senga trenger hun jo ikke før hun skal ut av kurven så den får stå på loftet hos mamma og pappa litt til. Har strikka lapper som skal sys evt hekles sammen til vognpose, og når den er ferdig så blir det bilstolpose :)
Fødebagen pakkes nok i siste liten, har putta oppi hentesettet for det er klart :)

Og jeg har ks 2 januar :)

Mangler seng å alt som hører til der,ellers er det meste på plass:)
Vasket litt tøy i dag, det aller minste av klær..

Har termin 6 jan å sykemeldt ut tida nå, så har egentlig god tid:)
Men koselig å pusle litt med det..
Har ikke rom klart,blir ikke prioritert siden hun skal ligge hos oss så lenge det føles mest trygt å ha henne der:)

Folk er forskjellige. Jeg liker å planlegge og å ha ting klart, og har kost meg med nettopp det. Ser liksom ikke noen grunn til å vente med det som må gjøres likevel. Ønsker å bare kunne slappe av siste tida, spesielt i tilfelle formen skulle dale drastisk mot slutten.

Back
Topp