Stresset og urolig..

• Trådstarter Trådstarter Talekristinaaaa
  • Opprettet Opprettet
T

Talekristinaaaa

Guest
Hei! Jeg har funnet ut at jeg er gravid. Jeg hadde mensen sist den 13 april, så da har jeg kommet frem til at jeg må være ca 5 uker på vei. Dette var ikke planlagt, og nå er jeg helt fra meg. For det første har jeg røyket en del og nå lørdag var jeg vel det man kan kalle drita... Jeg er livredd for at jeg har skadet fosteret og jeg har utrolig dårlig samvittighet. Kan jeg allerede nå dra på ultralyd for å se at alt ser Ok ut? Eller er det for tidlig? Og når burde jeg gå til legen? Og hva skal jeg si til legen? Herregud. Er helt ny på dette og nå er jeg så uttafor at jeg vet ikke mine arme råd... Men det er kun den ene gangen jeg har drukket siden mensen..

Vil nok tro at alt står bra til med fosteret:) så lenge du holder deg unna fremover, så skal det veldig mye til for at det lille der har gjort noen skade.
Jeg ville vel kanskje ventet litt med UL, da det er stor sjanse for at de ikke ser så mye nå. Evnt skader kan de nok ikke se så tidlig uansett, men hjertet begynner vel å slå i uke 5-6 en gang.
Slapp av så går nok alt bra med både deg og den lille;)
Og gratulerer med graviditeten:)

Eg drakk meg også "drita" to ganger etter mensen Før eg fant det ut men legen sa det gikk fint så lenge man holder seg unna fremover :-)

Okei! Takk for svar dere:) men, et annet problem. Jeg tok en canesten forrige uke. Jeg ser nå at man skal kun bruke fingeren og ikke den "sprøyta" som fulgte med. Men det gjorde jo jeg:( hvorfor er det sånn? Jeg hadde jo ingen aning om graviditeten på det tidspunktet. Huff a meg asså..

Det en nok enormt mange friske, sunne, og oppegående "alkohol før positiv test" barn og voksne der ute. Ang Canestenen har jeg ikke noe vettugt svar til deg. Men få deg en time hos en jordmor. Hun kan sikkert besvare spørsmålene dine, og beroe deg litt. Gratulerer med graviditeten, og lykke til =)

Jeg tror du kan ta det helt med ro :)
Jeg var dritings to ganger og røyket daglig før jeg fant ut at jeg var gravid, 7 uker på vei.
Så langt har jeg ikke hørt at babyen er skadet av det og jeg har gått mange uker å bekymret meg for det.
Tror uansett at babyen har det bedre når mor ikke er stresset og bekymret.
Det er utrolig mange som har gjort det samme og det er jo ikke så mange som har tatt skade av det, så så lenge du slutter nå så tror jeg alt skal gå bra :)

Tror du kan slappe helt av :) Gratulerer!

De første ukene deler ikke fosteret blod med mor, så vil derfor ikke bli påvirket av alkoholen. Men selvfølgelig, man skal slutte å drikke med en gang man finner ut at man er gravid.

Veldig mange drikker I begynnelsen av svangerskapet fordi de ikke vet de er gravid, men det går som oftest bra:)

Drakk selv to ganger etter jeg ble gravid, uten å vite at jeg var det, og går veldig bra med lillegutt I magen min:)

Back
Topp