Stresset mor!

Bkno6457562

Flørter med forumet
Mitt første barn var utrolig rolig og tålmodig som baby.
Mitt barn nr to er helt motsatt. Skriker i et sett, for alt å ingenting.
Ekstremt utålmodig, skriker for så å si alt. Da jeg skal vaske ansiktet, hender, sette på klær, gi mat, generelt skal gjøre ting med barnet.

Gjør veldig vondt som mamma å si at jeg blir utrolig sliten og stressa av dette. Å takler barneskrik ekstremt dårlig..

Barnet er 8 mnd.

Hva er problemet? Er det rett og slett meg selv?

Fortvilet her..

Hadde min baby oppført seg slik hadde jeg snakket med helsesøster og spurt om en rekvisisjon til fysio for å sjekke for låsninger.

Her var de allergi mot melkeprotein som ga generelt uro og misnøye. Vanskelig å få til å sovne og våknet lett også da. Yngste har jeg båret på meg betennelse.

Noen tips som funket her er å sette på barnemusikk ved lekematten, da er hun mer tolmodig. Ikke sikkert det har samme effekten hvis hun ikke er vant til og glad i å bli sunget for. Spilte sanger jeg har sunget fra hun var liten og kjente igjen (bæ bæ lille lam osv). Ellers faste rutiner på badet morgen og kveld - og masse sang!!! :)

Virker som at da barnet har det helt stille og rolig rundt seg, så er det en helt annen unge. Den eldste på 20 mnd er jo veldig livlig og bråker endel. Kan jo ikke akkurat sende bort det eldste barnet..

Back
Topp