Stressende jobb

Lillemor89

Blir kjent med forumet
Har akkurat begynt i ny jobb på sykehjem, en jobb som er veldig stressende. Rekker ikke engang å ta pause! Idag rakk jeg kun å spise et eple og ett knekkebrød i løpet av 8 timer. Nesten sånn at man ikke rekker å gå på do pga at det er mye å gjøre. De andre som jobber der sier det er sjelden de har tid til å ta pause, selv om det er ubetalt pause. Kjenner allerede nå at jeg ikke kommer til å klare å jobbe fult ut til permisjonsstart. To ganger denne uka har jeg blitt skikkelig kvalm og svimmel på jobb og måttet sette meg ned for å unngå å nesten gå i bakken.. Nå har det jo vært veldig varmt da, så satser på at det blir bedre etterhvert! Flere som har stressende jobber? Hva tenker dere? Er 16+4 idag.

Jeg jobber også på sykehjem hvor jeg er eneste spl i avd. Kjenner at den aktive arbeidshverdagen tar på mer nå, enn før jeg ble gravid. Heldigvis har jeg en sjef som har god erfaring med gravide arbeidstakere, og jeg føler at mye kan legges til rette for meg når det blir behov for det (noe som kanskje nærmer seg). Er i uke 15 nå, og har vært/er veldig sliten. All energien blir brukt på jobben, og når jeg kommer hjem teller jeg timene til toåringen skal i seng, så jeg kan få legge meg på sofaen. Kjenner at litt av energien kommer tilbake nå, men ser for meg at jeg etterhvert må gå ned til 90-80% stilling for å også kunne fungere hjemme.
Jeg mener det er viktig at man tar vare på seg selv, og tenker baby foran arbeid. Vær åpen om dette mot arbeidsgiver, slik at man får lagt til rette for å "holde ut" i arbeid så lenge som mulig. Det høres helt uutholdelig ut, slik som du beskriver arbeidshverdagen din nå. Husk å ta vare på deg selv og den lille, det er viktigst! En kollega av meg fødte aaaalt for tidlig, og hun mente selv hun hadde presset seg selv for mye på bl.a. jobb. Svimmelheten du beskriver kan være kroppen som sier i fra om at du må roe ned litt?:) varmen som har vært har selvfølgelig ikke gjort arbeidsdagen bedre, å jobbe i 30(!!) varmegrader er ikke optimalt.

Jobber på et sykehjem selv. Av og til har jeg ikke tid til å ta meg en matbit, men jeg sier bare ifra at jeg må sette meg ned og det skjønner de på jobben... Ellers tror jeg at jeg hadde gått i bakken :-o
Men troooo meg - slitsomme dager. Spess nå som det er så varmt! :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Husk at det er ikke er noen som takker dere den dagen det skulle skje noe galt med den lille fordi dere har gått på akkord med dere selv!!
Hvil når dere må og få i dere mat, sånn er det bare, da må pasientene heller vente litt altså, eller så får dem ansette fler folk.

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 02.01.2015♡

Back
Topp