Stressa!!!

siljess

Forelsket i forumet
Fant ut for 2 dager siden at jeg var gravid, og jeg har ikke noe jobb. Har akkurat blitt ferdig med mamma permisjonen til min andre datter. Og siden februar har jeg vært arbeidsledig, og mottatt dagpenger.. Men trenger å jobbe i 6 måneder for å få krav på foreldrepenger.. Og så er det så klart ingen jobber heromkring så klart [&:]

Ok, men da trenger jeg iallefall ikke å stresse. Men hadde vært greit å fått en liten jobb, en liten stund. Slik at jeg kanskje mottar litt mer penger i permisjonen. Nå får jeg 8000 i mnd, så hadde vært greit med litt mer pr måned.. :)

ditta har e me tenkt en del på.. ana ikke om e får full perm penga.. har jobba sammenhengende 15 mnd no sia forje svangerskapsperm. har kun kontrakt til 1.sep. å da e de fremdeles 3 mnd til e går ut i svangerskapsperm. om e e i dårli form å ikke kan jobbe,ka skjer da?? e dei så snill å kan gå tilbake å se at e faktisk e en aktiv arbeidstaker?=)noen som vet??

Du kan sykemelde deg fra den dagen du slutter i jobben.. Det gjorde jeg sist jeg gikk gravid. Da jobbet jeg fra august til desember i et vikariat, å så sykemelde jeg meg bare fram til jeg gikk ut i permisjon [:)]

men e har ikke så veldi lyst å sykemelde me om e ikke har behov får de.. bare gå hjemme liksom... lika jobben min kjempe godt:) håpe e blir frisk  rask å kan jobbe lengst mulig..:) men vil jo ha penga me da....

Når er det du har termin da?? D er vel slik at hvis du har jobbet minst 6 av de siste 10 månedene så har du rett på foreldrepenger..
Skjønner godt at du ikke vil sykemelde deg hvis du er i fin form.. Men d er en måte, slik at du får penger i svangerskapspermisjonen [:)]

men e har jo jobba minst 6 av dei 10 siste mnd,eller meinta du fra e går ut i perm?? har mens termin 2.januar..

Hadde jeg hatt termin i november så hadde de brukt samme utregninga som sist..

ORIGINAL: stolt2barnsmamma

her går æ nesten rætt fra ene permisjonen til neste...så fikk beskjed om å sykemeld mæ når æ går ut nu,til neste..slik at di bruka samme utregning på neste [:D]

samme her....hvor mange måneder har du igjen mellom permisjonene dine???

ORIGINAL: stolt2barnsmamma

her går æ nesten rætt fra ene permisjonen til neste...så fikk beskjed om å sykemeld mæ når æ går ut nu,til neste..slik at di bruka samme utregning på neste [:D]

Får man da utbetalt samme beløp i neste permisjon?? Er det mange mnd du blir sykemeldt?
Min permisjon går ut i slutten av august, også begynner neste permisjon i slutten av desember. Tenkte også å bare bli sykemeldt imellom permisjonene...

Back
Topp