Stressa!!!

Jeg har en gutt på 1,5 år hjemme med feber og noe som ligner på utslett ! Skal til lege i morgen .
Er gravid med nr 2 og leste litt om barnesykdommer ....Fikk da litt hetta over det med smittefare og gravide ved enkelte barnesykdommer...
Samtidig kan man ikke stresse alt for mye med det. Faren for å ha blitt Smittet er jo der når man har gått oppi barnet sitt ....

Så vidt jeg vet så er d vannkopper (dersom man ikke har hatt det) og den femte barnesykdommen gravide skal beskyttes mot. Femte barnesykdom opptrer jo gjerne i faser hvor feber kommer først og utslett ca en uke etterpå. Kan jo være andre barnesykdommer/utslett som er helt ufarlig for oss:) (jobber i barnehage så er obs på dette selv:)

Så vidt jeg vet så er d vannkopper (dersom man ikke har hatt det) og den femte barnesykdommen gravide skal beskyttes mot. Femte barnesykdom opptrer jo gjerne i faser hvor feber kommer først og utslett ca en uke etterpå. Kan jo være andre barnesykdommer/utslett som er helt ufarlig for oss:) (jobber i barnehage så er obs på dette selv:)

Er den 5.barnesykd jeg er stressa for! Mener å ha hørt noe om en annen barnesykdom som også kunne føre til døvt el blindt foster!
Blir forvirret av alle sykdommene , for det er så mange med utslett !...

Viss du søker på barnesykdommer så kan det være lurt å lese hva Folkehelseinstituttet skriver om dem. Det kan være enklere å skille dem fra hverandre. Jeg tror ikke det er så mange som kan være skadelig for gravide (røde hunder skal jo alle være vaksinert for nå). Sikkert lurt å ta en tur til lege for å være på den sikre siden- ikke minst med tanke på gutten din som ligger med feber.blylke til og oppdater oss gjerne etter legebesøket :)

Viss du søker på barnesykdommer så kan det være lurt å lese hva Folkehelseinstituttet skriver om dem. Det kan være enklere å skille dem fra hverandre. Jeg tror ikke det er så mange som kan være skadelig for gravide (røde hunder skal jo alle være vaksinert for nå). Sikkert lurt å ta en tur til lege for å være på den sikre siden- ikke minst med tanke på gutten din som ligger med feber.blylke til og oppdater oss gjerne etter legebesøket :)

Tusen takk[emoji4]skal til lege i morgen!
Lillegutt er ikke i form stakkar[emoji17]
Greit å få sjekket hva det er!

Var til legen og han mente det var noe herpes infeksjon! Han trodde ikke det var noen av barnesykdommene! Skal se det an til over helga og behandle utslettene ! Håper det kommer seg[emoji4]

Så ingenting å bekymre seg for mtp graviditeten?

Tusen takk[emoji4]forklarte han min bekymring og regner med han hadde sagt ifra om det var fare for graviditeten ! Skulle se an hvordan han er i helga og om det ikke er bedring så må vi finne ut hva det da kan være !
Han snakket dansk så jeg prøvde å være veldig tydelig i mine spm! Men jeg prøver å berolige meg selv med at det går fint!...selv om jeg ikke er helt avslappet ..

Last edited:
Hei igjen !
Har snakket med legevakten siden vi ikke syns det var noe særlig bedring i utsletta ...
Utsletta har avtatt litt, men ellers er det like mye nesten ! Men allmenntilstanden er mye bedre !
Utifra mine forklaringer tror legen det er 5.barnesykdom..
Og jeg må ta blodprøve på mandag for å sjekke om jeg er smittet !
Kjenner jeg stresser en del ...livredd for fosteret

Hei igjen !
Har snakket med legevakten siden vi ikke syns det var noe særlig bedring i utsletta ...
Utsletta har avtatt litt, men ellers er det like mye nesten ! Men allmenntilstanden er mye bedre !
Utifra mine forklaringer tror legen det er 5.barnesykdom..
Og jeg må ta blodprøve på mandag for å sjekke om jeg er smittet !
Kjenner jeg stresser en del ...livredd for fosteret

Hvordan gikk det?
Er redd vi også har fått sykdommen i hus [emoji22]

Back
Topp