stressa!!!

GR

Glad i forumet
Kjenner jeg har gått glipp av den " bare vent, tida gå så uendelig sakte" perioden! Nå er det bare tre uker til jeg skal ut i permisjon, en av de ukene er påskeuka, så det vil si jeg har bare to uker igjen på jobb, og myyyyye som skulle vært gjort til da! Jeg skal slutte som daglig leder, og skal ha vare telling,rydde og vaske butikken, skal få utregnet nytt skattekort, men har ikke fått svar på permisjonspengene enda, slutte av samarbeidet med regnskapsfører, stoppe forskuddsskatt, feire et par bursdager, to konfirmasjoner, 17.mai, pakke bag til sykehuset, handle det siste til mini, forberede meg på at jeg skal bli mamma for første gang snart og ikke minst TA LIVET MED RO!!
Jeg er jo tross alt 50% sykemeldt fordi jeg skal nyte den siste tiden, samle krefter og være litt prinsesse! Når får jeg tid til det da??

Attpåtil leser jeg en tråd her om amming og melkeoppsamlere... Hvor i himmelens navn får jeg tak i en melkoppsamler???

Jeg har kynnere fra helvete, en rygg som holder på å gå av på midten, mini tror jeg ligger bretta rundt begge ribbeina mine, og mannen er nok en gang på kurs i oslo og jeg er hjemme alene![:'(]

Jøss.... dette ble et skikkelig sutre innlegg jo!

The good news er at jeg endelig har med gubben i helgen! Det er tredje gangen siden vi ble gravid!! Så skjønner ikke hvorfor jeg er så sur egentlig! [8|]

Hormontroll kaller vi det[8D][:D] Men bra du har fått snusk da,det skulle da gjøre deg litt fornøyd vil jeg da tro.hehehe[8D]

Men skjønner du er stressa..men som alle førstegangsfødende..som jeg har opplevd ivertfall..så stresser de mye mer enn oss som har gjort d før...merkelig du[8D] Men du kan ta d med ro...for det første så trenger ikke alt å være i boks..d er ikke krise om d ikke er d innen babyen kommer[;)] Fødebagen kan du pakke to dager før termin liksom[8D]

Det andre du stresser med skjønner jeg da...d med jobben og alt...høres mye ut..ikke la d ta helt knekken på deg da[:-][:)]

Bursdager og konfer er jo bare hyggelig det[:D] D er de dagene du kan kose deg og ikke tenke på stresset[:D]det[8D]

En melkeoppsamler kan du stort sett kjøpe på butikker som barnashus og slikt og apoteket gjerne.[:)]

Dont worry,be happy[:D] Du har mye spennende i vente,ikke la stresset som følger med ta overhånd slik at du glemmer at dette er en tid der du skal kose deg og oppleve en helt ny og fantastisk ting..nemmelig det å bli mamma...som gjerne også er stressende MEN faktisk så takler du det kjempe fint[;)][:)]

hehe.. unnskyld, men må le litt av innlegget ditt.. ikke for det var teit eller noe.. men fordi det er som mammaen_til_Marcus sier så typisk førstegangsfødende å stresse masse... men det er jo veldig forståelig også, for man vet jo aldri når babyen melder sin ankomst heller.. så greit å ha ting i orden i god tid [:)]

men jeg skal love deg en ting, du er heldig som føler tiden går fort... jeg følte også tiden gikk fort forrige svangerskap.. men denne gang har det gått veldig seint synes jeg.. så jeg har vært lei en stund faktisk.. men prøv å slappe av, og ikke stress (lettere sagt enn gjort kanskje..hehe..).

Håper du får orden på alt på jobben din før permisjonen begynner [:)]
[:)]

Hehe, måtte le litt når du skrev du var sykemeldt for å være litt prinsesse. Ser for meg samtalen med legen.

Håper du får i orden alt som har med jobb å gjøre. Er jo det som er stresset her da.

Alt som ahr babyen å gjøre er ikke noe å stresse med. Da burde isåfall jeg vært superstressa nå.
Ikke har jeg begynt å tenke på permisjonssøknaden enda. Eller har jo tenkt da...så skal se om jeg får skrevet ut skjemaet i kveld, så jobben kan fylle ut lønnsinformasjonen. Og det samme med sykemeldingen. Så tar jeg med meg alle skjemaene samtidig og reiser på NAV en formiddag.

Klær til babyen...i dag kjøpte jeg er lite sett, så trenger jeg noen bodyer til. Og så må jeg se hva som er brukbart fra de to andre. Vet ikke hva det blir denne gang, så pakker med et rosa og et blått sett i sykehusbagen. Og sikkert et og annet nøytralt. Min erfaring er at det er greit å ha med et par sett (liker bedre egne klær, enn de sykehusklærne jeg ikke vet hverken frem eller bak på..) Og sist ble buksa tissa klissvåt etter legesjekken, siden legen la han oppi baljen så jeg kunne ta på bleie, men det rakk jeg ikke. Så da fikk vi bruk for den andre buksa og.
Men så lenge jeg har fått vasket et par sett til å ha med, går det greit.
Shopping kan jeg gjøre etter fødselen. For jeg vil anbefale å komme seg ut litt, ellers blir man helt rar i hodet. Så en liten shoppingrunde av og til kan være godt for hodet. Og det er deilig å se at det faktisk går an å ta med babyen utenfor huset.

Seng, bilsete og vogn er greit å ha på plass. Og stelleplass. Alt annet kan man se an. Melkeoppsamler har jeg aldri brukt. Amme-bh og ammeinnlegg trengs. Og ammeinnleggene får man jo kjøpt i dagligvarebutikken. Så da kan du jo sende mannen. Og det er greit å ha store bind til man kommer hjem (kjøp så tynne som mulig, man er gjerne litt hoven, så greit om minst mulig legger press der nede når man sitter). Måtte sende mannen ut etter mer de første dagene med eldste. Nå sist brukte jeg faktisk de minste babybleiene utenpå bindet om natten. Da slappet jeg mer av og visste det ikke ble noe gris i senga (og hadde ikke kjøpt giga-bind på apoteket, så tok rett og slett det vi hadde for hånden..hehe).
Dersom ammingen går greit, er det ikke nødvendig med pumpe. Men det vet man jo ikke på forhånd. Med eldste brukte vi pumpen. Det var for å få en viss følelse av hva hun faktisk fikk i seg. Med andremann tok jeg aldri frem pumpen engang.
Og kremer kan du kjøpe etterhvert som behovet kommer. Kjøper du en inotyol, har du en god salve dersom den lille blir supersår. Men har du alt kjøpt purelan, skal den og kunne brukes. Og en nøytral olje til badevannet. Potetmel har man gjerne i skapet fra før, fungerer fint som pudder hvis de blir såre.
Og jeg har best erfaring med libero i str 1 og 2. Mine har blitt kjempesåre av pampers (men de er litt tynnere/mykere da). Men er ikke noe kjekt å måtte dra bort det nettinglaget i pampersen fra ei sår lita rumpe.

Og det kan være greit å ha bagen pakket i litt god tid. Begge mine har kommet et par uker før. Og sist var bagen pakket klar. Med første hadde jeg begynt litt, så pakket resten da jeg skjønte det var alvor.

Husk at babyen er glad bare den får mat, stell og har en plass å sove [;)]

Husker jeg tenkte første gang, da vi var kommet inn på føden: Dette er jeg ikke klar for!!
Og det var ikke med tanke på fødselen...men fordi jeg enda hadde ting jeg skulle gjort hjemme [:D]

Hahaha! [:D] De andre her flirer fordi du er så typisk førstegangs, jeg flirer fordi når jeg leste innlegget ditt ble jeg super gira og bare "herregud!! Når skal vi få vært prinsesser???"" for jeg er også førstegangs! [:D][:D]

Jeg er riktignok 100% sykemeldt, vært det siden 9.november, men har masse å gjøre egentlig før mini kommer!! Mannen min hjelper godt til, men han er også syk(utslitt med nakkeproblemer og øresus) om dagen, så jeg prøver å ikke mase for mye på han. Jeg slipper jo unna det jobbstresset som du har da, men kjenner så godt igjen den stress greia! [:D]

Men i dag var vi flinke og gikk en tur sammen med våre 3 bikkjer!! Det var superdeilig og kjempevarmt!! [:D] tenkte å ta middagen på Peppes etterpå, og da må jeg nok ha en is!! [:D]

ORIGINAL: *snart mamma til en karatekid*

Hahaha! [:D] De andre her flirer fordi du er så typisk førstegangs, jeg flirer fordi når jeg leste innlegget ditt ble jeg super gira og bare "herregud!! Når skal vi få vært prinsesser???"" for jeg er også førstegangs! [:D][:D]

Haha, med begge de eldste har jeg tenkt at jeg skulle sitte på sofaen de siste tre ukene og bare lese bok og nyyyte å være gravid. Men neeeida, begge har blitt født i uke 37, så det har ikke blitt noe av [;)]
Og denne gang er planen den samme. Skal være klar med alt før juni, så skal jeg bare sitte og slappe av de siste ukene [:)]
Min erfaring er vel egentlig at man ikke rekker å være prinsesser før det kommer en ny liten sjef i hus. Og da er det ikke sikkert du rekker hverken å spise, gå på do eller sove lenger...hvertfall på ei stund [;)]

føler med deg jenta mi!! har det slik selv..! for to uker siden ble jeg 100% symeldt pga bakkenløsning, men har likevell jobbet 120 % for å få ferdig ting! Dette er første uka uten at jeg har stått på timelistene, og jeg har allerede rukket å være på jobb i åtte timer! Og alt som skal gjøres hjemme... føler graviditeten bare flyr avgårde og at juni nærmer seg med stormskritt!!!

Det ordnæææær seg GR!!! Stress ned!! [8D] Kos deg med den siste tiden! Er det noe du mangler så har sykehuset alt, eller så stopper som regel ikke livet helt opp etter at bebisen er her heller, så du kan da alltids får gjort et par ting etterpå også... Ellers så er folk som regel mer en behjelpelige når den lille har kommet, så da kan du få noen andre til å hjelpe deg med det siste du evt. måtte mangle...[:)]

Ikke stress!! [:D]

(jeg kan forresten ikke huske å ha vært prinsesse før!!?! Er det noe nytt?!!) [8D]

Back
Topp