"Stressa" livmor...

Augustbarn-83

Flørter med forumet
...var betegnelsen jeg fikk hos jordmora i dag! Kynnere med en gang jeg reiser meg :-/ Så ble sykemeldt i 14 dager fra ene jobben for å se om det kan bedre seg. Ble også henvist til ul for å sjekke livmorhalsen. Noen andre som også har en "stressa" livmor? :-)

Jeg og får kynnere med engang jeg beveger meg. Så skal inn imorgen for å måle jeg også;)

Kan mye kynnere påvirke livmorhalsen?

jeg har det man kaller følsom livmor. kynnere kan påvirke livmorhalsen om de kommer for tett og for ofte,
men det er ikke ofte det skjer. som regel er det bare slitsomt. gikk med kraftig kynnere fra uke 19-24 med N. fikk premature rier da. de vet ikke hvorfor
gikk med kraftig kynnere og maserier til uke 29 da startet riene igjen, men stoppet av seg selv. gikk med kraftig kynnere, masrier, modning og nebbing fra uke 29 til uke 39+3 :)

jeg har det man kaller følsom livmor. kynnere kan påvirke livmorhalsen om de kommer for tett og for ofte,
men det er ikke ofte det skjer. som regel er det bare slitsomt. gikk med kraftig kynnere fra uke 19-24 med N. fikk premature rier da. de vet ikke hvorfor
gikk med kraftig kynnere og maserier til uke 29 da startet riene igjen, men stoppet av seg selv. gikk med kraftig kynnere, masrier, modning og nebbing fra uke 29 til uke 39+3 :)
Hva er nebbing?

Ah, jeg skjønner :)
jeg hadde strengt sengelie fra uke 24-33 men havnet på ahus med ambulanse når de fant ut at jeg hadde nebbing fikk jeg enda strengere sengelie. husker det var så godt å komme til uke 37 :)

Håper virkelig jeg slipper nebbing :-O Høres virkelig slitsomt ut :-P Har dere som opplevde nebbing blitt konisert?

Æhr, den er lei. Håper vi slipper såntnoe.
Håper jeg og! ❤️ det å ligge på sykehuset og legene sier "vi kan ikke love om hun kommer nå, men vi gjør vårt beste. Hun har det best i magen til uke 33" verste som er ... Og når jeg kom med ambulanse sier de "ikke press. Og har det startet kan det hende du må føde" heldigvis i min situasjon kom hun 39+3 ❤️ alle leger trodde hun kom fra uke 29 og utover, men nei da hun var flink jente å holdt seg inne :D

Håper virkelig jeg slipper nebbing :-O Høres virkelig slitsomt ut :-P Har dere som opplevde nebbing blitt konisert?
Jeg fikk det av premature rier ikke kynnere. Det gjorde ingenting bare slitsomt og bekymrende :/ håper du slipper det ❤️
Hadde 2 cm inni der helt til 39+3 og brukte 2 timer og 11 min på snuppa når hun ble født :p

Når du var inne å målte livmorhalsen hvordan var det? Hva annet skjekket de?
Fikk kun beskjed om innvendig ul for å måle livmorhalsen? Får man se mini? Skjekker de alt eller kun livmorhalsen? :p
Skjekker de om en er moden og eventuelt åpning også?
Haha sorry mye spørsmål:p

Når du var inne å målte livmorhalsen hvordan var det? Hva annet skjekket de?
Fikk kun beskjed om innvendig ul for å måle livmorhalsen? Får man se mini? Skjekker de alt eller kun livmorhalsen? :p
Skjekker de om en er moden og eventuelt åpning også?
Haha sorry mye spørsmål:p
De bruker spekter. Er det ikke det, det heter for å sjekke inni etter vannavgang og modning. Så dobbelsjekker de med innvendig ul og måler livmorhalsen :) mini synes så vidt på ul. Men her så vi hjerte så greit det :) sjekker kun livmorhalsen og evt morkakens plassering når de ser den er langt nede. De ser om man er moden både ved gyn undersøkelse og ul. Men de tar ikke ofte da for ofte bare kan trigge. Tok hver 3 dag når jeg lå inne om ikke det var noe akutt da

Back
Topp