Stress

Ripsen66

Andre møte med forumet
Hei damer.
Jeg jobber i matbutikk og her er det konstant stress og mas fra alle avdelinger.. Går også mye i løpet av en arbeidsdag, så får sinnsykt vondt under hele fotsålen. Noe jeg kan gjøre for å ikke få så vondt? Går på gode sko også, men er jo hardt underlag da. Føler det er litt kleint å sykemelde seg å liksom... Samboeren mener jeg må ta det med ro å sykemelde meg hvis dette nivået på jobb varer. Har hatt det sånn på jobb det siste året. Så tror ikke det snur med det første

Du er gravid i 9 mnd og jobben blir der.. så jeg tenker at du må tenke på deg selv, har du det bra har den lille det bra. Om du ikke har det godt på jobb nå, så ville jeg pratet med legen å hørt hva han tenker. For ikke noe er viktigere enn deg og den lille du skal bære frem i verden☺ og det burde sjefen din skjønne. Lykke til☺

Du er gravid i 9 mnd og jobben blir der.. så jeg tenker at du må tenke på deg selv, har du det bra har den lille det bra. Om du ikke har det godt på jobb nå, så ville jeg pratet med legen å hørt hva han tenker. For ikke noe er viktigere enn deg og den lille du skal bære frem i verden☺ og det burde sjefen din skjønne. Lykke til☺
Må si meg enig i denne.

Forstår godt at du ikke liker tanken på sykemeld. Gjorde ikke jeg heller fram til jeg satt med så mye kynnere og var så sliten at jeg ikke fungerte lengre. Det er en liten periode av livet man går gravid. Viktig å ta vare på seg selv i den perioden!

Hei damer.
Jeg jobber i matbutikk og her er det konstant stress og mas fra alle avdelinger.. Går også mye i løpet av en arbeidsdag, så får sinnsykt vondt under hele fotsålen. Noe jeg kan gjøre for å ikke få så vondt? Går på gode sko også, men er jo hardt underlag da. Føler det er litt kleint å sykemelde seg å liksom... Samboeren mener jeg må ta det med ro å sykemelde meg hvis dette nivået på jobb varer. Har hatt det sånn på jobb det siste året. Så tror ikke det snur med det første

Finnes det ikke noen mulighet for tilrettelegging?
Kanskje svangerskapspenger er en bedre løsning enn sykemelding ettersom du i teorien ikke er syk? Da slipper man å bruke av sykepenge-kvota :) så kan man få graderte svangerskapspenger dersom det kan tilrettelegges litt i arbeidssituasjonen. Ta en prat med legen og arbeidsgiveren så kan det hende dere finner en bedre løsning enn sykemelding :) lykke til :)

Tusen takk dere ☺Tilrettelegging er nok minimal her... Aldri opplevd de har tilrettelagt for gravide på de 9 årene jeg har jobbet her. Får beskjed fra sjefen hele tia at vi må være tilgjengelig for alle avdelinger hele dagen.. Men skal høre med legen til torsdag når jeg har time hva han tenker☺

Tusen takk dere ☺Tilrettelegging er nok minimal her... Aldri opplevd de har tilrettelagt for gravide på de 9 årene jeg har jobbet her. Får beskjed fra sjefen hele tia at vi må være tilgjengelig for alle avdelinger hele dagen.. Men skal høre med legen til torsdag når jeg har time hva han tenker☺

Ja snakk med legen din.
Kanskje en gradert sykemelding kan være en løsning?

Jeg skjønner deg veldig godt. Jobber selv i dagligvare, og det er minimalt med muligheter for å tilrettelegge for at oppgavene skal bli enklere. Er dere IA-bedrift? Det er vi, så jeg har krav på tilrettelegging så lenge det ikke fører til noen økonomiske utfordringer. Så lederen her har søkt NAV om tilretteleggingsbidrag, som gjør at arbeidsplassen kan sette inn en 100% vikar også er jeg bare ekstra og gjør det som passer meg uten at jeg koster en krone å ha der. Sånn sett kan jeg kanskje jobbe helt frem til permisjon, selv om det er mindre grad enn før.

Jeg ble egentlig 50% sykmeldt pga belastningen en sånn type jobb gir men nå kan jeg jobbe så mye eller lite jeg vil.
Hør med HR-ansvarlig hos dere!

Tusen takk, skal høre i morra.. Er helt blank på det meste.. Er første svangerskap som har holdt så lenge

Back
Topp