Stress-astma......

BaileysTøsa

Forumet er livet
Noen med erfaringer[8|]

Min lille Oliver har visst fått det nå, var hos legen på fredag, han har jo hatt en sinnsykt hoste så og si hele sommern, siden april egentlig. Hver gang har legen gitt en hostesaft-kur, men nå etter 3 gang ga jeg meg ikke! kunne ikke bare være 'vanlig' forskjøelse-hoste og sa at jeg ikke reiste herfra uten rekvisisjon til sykehuset med grundig tester!!!!! [:)][:)] det fikk jeg.
 Skal på sykehuset i morra og ta masse prøver om hva han kan  være allergisk mot[&o]
Men håper jo at han kan vokse det fra seg...

Takker for alle som bryr seg med og svare...

Tassen har det samme.Han er mest avhengig av medisinene når han skal sove og før han skal drive med fysisk aktivitet.
Han også slet fælt med hoste,han pleide å hoste til han kastet opp,alltid i senga.Fikk alltid hostesaft,prøvde Efedrin (hjælpes,guttungen hang nesten i takvifta hele den første kvelden - hyperaktiv nei[8D]) og Ventoline mikstur uten at det hjalp så mye,til slutt var vi hos et barnelegesenter her og fikk astmamedisiner,da hjalp det!Håper også at dette er en slik typisk barneastma som han vil vokse av seg.
Han sliter med utpusten,han sitter og "trykker" for å få ut pusten og hoster veldig fælt når han blir sliten eller stresser,men med medisinene puster han mye bedre.
Vi bruker Ventoline og Flutide.

Lykke til på sykehuset imorgen og håper det er noe han vokser av seg![:)]

ORIGINAL: Daizy

Tassen har det samme.Han er mest avhengig av medisinene når han skal sove og før han skal drive med fysisk aktivitet.
Han også slet fælt med hoste,han pleide å hoste til han kastet opp,alltid i senga.Fikk alltid hostesaft,prøvde Efedrin (hjælpes,guttungen hang nesten i takvifta hele den første kvelden - hyperaktiv nei[8D]) og Ventoline mikstur uten at det hjalp så mye,til slutt var vi hos et barnelegesenter her og fikk astmamedisiner,da hjalp det!Håper også at dette er en slik typisk barneastma som han vil vokse av seg.
Han sliter med utpusten,han sitter og "trykker" for å få ut pusten og hoster veldig fælt når han blir sliten eller stresser,men med medisinene puster han mye bedre.
Vi bruker Ventoline og Flutide.

Lykke til på sykehuset imorgen og håper det er noe han vokser av seg![:)]

Oi, ja dette var jo som jeg kunne skrivd det sjøl [&:]
Er de samme medesinene jeg fikk til han å...

Håper de begge kan vokse det av seg da....[:)]

Ja,det var visst ganske vanlig sa barnelegen vi var hos.Vi fikk iallefall mye bedre hjelp hos barnelege enn hos fastlegen[&:]
Syns det var velidg godt å få medisiner,merket forskjell allerede første natten,stakkars tassen hostet jo så fælt og spydde ned senga si flere ganger i uka,hadde så vondt av han.Var ikke så lett å få han til å ta medisinen sin i begynnelsen da,men måtte gjøre det til en lek,så både mamma,pappa og bamsen måtte ta medisin først[:)]
Legen sa det er store sjanse for at han vokser det av seg før skolealder,og det håper vi på ja!
Dere får ha lykke til med medisinering og håper at det hjelper for gutten din![:)]

ORIGINAL: Bdancer

er det anstrengelses-astma?
eneste jeg har erfaring med som er viktig er å trene opp lungekapasiteten. Jo bedre form man er i, jo mindre plages man. viktig å tenke på istedefor å oppfordre gutten til å holde seg i ro fordi han ikke får puste. lykke til med testresultater.

Ja kan nok være det samme ja... prøver så klart og si at han må ta det litt roligere, heldigvis skjønner han delvis at han blir sliten når han herjer, men vanllig lek går bra. Så joda her trenes det i og trekke pusten godt og puste rolig når vi ta  astma medisinen...[:)]

Takk det samme Daizy[;)]

Back
Topp