streptokokker i urin?

babybooom

Forelsket i forumet
hmm ja det fant de hos meg så nå blir det kontroller så lenge det vises. noe. som har vert borti dette? skal ta ny prøver om 1 uke

hva kan det bety? Er det farlig?
går srorstett greit har jeg forstått. men kan vare risiko fof tidlig fødsel og at barnet blir syk av det så må derfor ha intravenøs antibiotika under fødsel. vet om 2 som har mistet barnet pga det :( men heldigvis veeeeeldig skjeldent at det skjer.

Jeg har hatt det i 2 svangerskap, merket heldigvis ikke stort annet til det enn antibiotika under fødselen + at dem sjekket tempen på babyen ofte de to første dagene.

Eg fekk GBS (streptokokk B) med min første. Fødselen starta heilt plutseleg i romjula og eg var berre 33 veker på veg. Var midt på natta, inn på sjukehuset og fekk riehemmande og lungemodningssprøyte.
To gonger skjedde detta. Fekk antibiotika under fødsel.

Eg fekk GBS (streptokokk B) med min første. Fødselen starta heilt plutseleg i romjula og eg var berre 33 veker på veg. Var midt på natta, inn på sjukehuset og fekk riehemmande og lungemodningssprøyte.
To gonger skjedde detta. Fekk antibiotika under fødsel.
oæææ det var litt tidlig. huff.
når fødte du da?

Jeg hadde det sist. Fødte 39+0, med antibiotika. Bra det er oppdaget da :-) skumlere om man ikke vet om det.

Fått påvist GBS jeg og! Fikk du noe behandling for det med en gang de oppdaget det ? Min lege sa at dem ikke behandlet dette

hmm ja det fant de hos meg så nå blir det kontroller så lenge det vises. noe. som har vert borti dette? skal ta ny prøver om 1 uke

Fått påvist GBS jeg og! Fikk du noe behandling for det med en gang de oppdaget det ? Min lege sa at dem ikke behandlet dette

nei ingen behandling føe under fødsel eller ved at det blir noe problemer

fikk du noe info? fikk lite.
vert inne 2 ganger med nye prøver. må du det?
ikke fått svar på de ennå

fikk du noe info? fikk lite.
vert inne 2 ganger med nye prøver. må du det?
ikke fått svar på de ennå

Fikk lite info ja.. "Oppvekst av stept B koloni på 10.000. Det trengs ikke noe behandling " ok takk..
Fikk ikke beskjed om å levere noen nye urinprøver heller.

Det er forskjell på GBS i urin og GBS i skjeden. Det lærte eg sist gong. Den siste er meir "alvorleg" enn den første.

Jeg fikk beskjed om å ta kontakt for ny urinprøve i 3. semester. Det kunne visst ha endret seg til den tid.

Back
Topp