Streptokokk gr B!

Bkno9563562

Andre møte med forumet
Hei!
Jeg har fått påvist streptokokk gr B i urin, andre i samme båt? Kjenner jeg blir stresset! Gruer meg til fødselen i utgangspunktet, og nå må jeg tenke på dette i tillegg :/

Mange som har det. Hvis du har det under fødselen bør du vel få antibiotika iv. Venninna mi hadde det både underveis og fikk antibiotika både da og når hun fødte.

Flittig bruker av mobilen

Hei!
Jeg har fått påvist streptokokk gr B i urin, andre i samme båt? Kjenner jeg blir stresset! Gruer meg til fødselen i utgangspunktet, og nå må jeg tenke på dette i tillegg :/

Hei!

Det har jeg også fått påvist. Det var egentlig tidlig, og veldig lite, så det ble ikke gjort annet med det en å føre det opp på helsekort med OBS!OBS!! slik at alle vet at når jeg føder skal jeg ha antibiotika! Slik jeg har forstått det på legen vil det ikke bli noe problem, så lenge den informasjonen blir gitt ! Så jeg velger derfor å ikke stresse med det, og har informert mannen min tydelig om dette, slik at han er klar over at dette budskapet må frem, om jeg skulle være litt i ørske :) Jeg fikk påvist litt mer på en senere urinprøve, så jeg har nettopp fullført en antibiotika kur. Merker ingenting til det selv, men måtte ta en kur likevel pga.høye verdier!
Så lenge dette blir informert om, så tror jeg ikke vi skal bekymre oss unødig :)

Jeg vil ikke skremme. Men det er såpass tidlig i svangerskapet at jeg ville krevd en antibiotika kur. Det kan nemlig føre til tidlig vannavgang!
Jeg hadde gbs med førstemann. Det fant de ikke før mot slutten, så de gjorde ikke noe med det. Men vannet gikk 4 uker etter de fant ut at jeg hadde gbs.
Søk litt på gbs. Synes mange leger dysser det altfor mye ned.
Her sender de prøve til dyrking hver andre uke for å passer på at d
Jeg får antibiotika ep fort det kommer. ( for det kommer til å komme siden jeg hadde det med førstemann)

Hva vil det si å ha Streptokokk gr B ? Sprø kanskje dumt, men alt må læres ;)

Aner ingenting om det, og aldri vært borti det..men håper du blir beroliga av lege og sykehus når den tid kjem!!

Hva vil det si å ha Streptokokk gr B ? Sprø kanskje dumt, men alt må læres ;)
Det er en bakterie noen gravide får i skjeden under svangerskap, og ikke for å skremme, men den bør virkelig tas på alvor.. Det kan ende helt feil hvis man er riktig uheldig!

Synes det var litt skremmesvar her..helt greit at det skal taes alvorlig og passes på-MEN så lenge det oppdages og følges opp så skal det ikke være noe problem med det!Ta urinprøve,følg det opp!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Ok - er stadig til jordmor og hun sjekker alltid urin, så da kan jeg slappe av...

Takk for svar:) jeg går på AB nå fordi jeg hadde UVI symptomer! Har snakket med lege og jordmor, og de sier så lenge man er klar over det, trenger man ikke bekymre seg! Kommer til å få AB iv under fødsel! Så nå velger jeg ikke å bekymre meg, men glede meg over lille nurket :)

Takk for svar:) jeg går på AB nå fordi jeg hadde UVI symptomer! Har snakket med lege og jordmor, og de sier så lenge man er klar over det, trenger man ikke bekymre seg! Kommer til å få AB iv under fødsel! Så nå velger jeg ikke å bekymre meg, men glede meg over lille nurket :)
Fornuftig ;) Akkurat slik jeg tenker også ;)

Back
Topp