Streptokokk B?

Skinnende Perle

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Noen som har vært borti det før? Jeg har fått påsvist det 2 ganger nå i urinen etter dyrkning og skal nå på pencillin kur.. Har lest litt på nett, og det virket veldig skummelt i forhold til fødsel og ungen..

Noen som vet mer om det?

har ikke peiling, håper ikke det er noe alvorlig. De kommer vel til å følge med på deg, spør jordmor hva som kan skje både positivt å negativt kanskje. Synes de er så dårlige til  å informere nok slik at man ikke er redd eller nervøs etter man får vite slike ting :(

Jeg har hatt det og fikk kur for det. Jordmor sa at alle som har hatt streptokokk B får antibiotika under fødsel. Det er rutine for alle som har hatt det uansett. Hun virket ikke noe urolig for det, så regner med det er veldig vanlig. 

Er ganske vanlig, men ikke alle som vet de har det. Viktig at en får antibiotika intravenøst under fødselen slik at ikke babyen blir smittet og i verste fall blir syk. Så viktig at en er klar over det selv, og passe på at det står i papirene dine.

AnneMy skrev:
Er ganske vanlig, men ikke alle som vet de har det. Viktig at en får antibiotika intravenøst under fødselen slik at ikke babyen blir smittet og i verste fall blir syk. Så viktig at en er klar over det selv, og passe på at det står i papirene dine.

Legen min skrev det på det helsekortet på onsdag så det står nå på papirene at jeg har hatt det..

Skinnende Perle skrev:

AnneMy skrev:

Legen min skrev det på det helsekortet på onsdag så det står nå på papirene at jeg har hatt det..

Det er bra, men si dt selv også når fødselen evt starter. Har en venninne som måtte kjempe for å få antibiotika under fødselen selv om det egentlig er rutine på slikt. Ikke for å skremme deg, men konsekvensene kan bli store om du ikke får rett beh.

Jeg hadde det sist. Fikk ikke behandling før ungen kom, men antibiotika hver 4. (eller vare det 3. time?) under aktiv fødsel (etter 3 cm altså). For min del gikk fødselen så raskt at det holdt med en dose
Ikke noe sterss, og ikke noe å være redd for så lenge du får antibiotika under fødsel. Jeg ville også sagt ifra selv om det står på kortet ditt.

Takk for tipsene.. Jeg skal prøve å huske det når jeg kommer så langt som til fødselen. Vet nå at det var det min tante hadde når hun fikk siste barnet og der holdt det på å gå galt.. Men heldigvis gikk det fint med både mor og barn. SÅ er jo en trøst at jeg vet det på forhånd..

Du er jo egentlig heldig, på ett vis, som vet det nå på forhånd ,slik at du kan få behandling. Barnet kan jo bli veldig dårlig dersom det blir smittet under fødselen, men så lenge du får antibiotika, så pleier det å gå veldig bra :)

Vet ikke så mye om det, men skulle være med på fødselen da min bror og dama skulle ha tvillinger, men ble sendt ut på slutten, pga. smittefare, da hun hadde streptokokker:? De klarte seg veldig fint alle tre:)

Back
Topp