Strekkmerker??

Linni

Forumet er livet
VIP
Hei.
Som nok mangen har fått med seg fikk jeg mitt første barn i uke 28 jeg er der i morgen men hun i mangen nå [:D]
Men har jo ikke godt lenger så jeg lurer litt på når kan strekkmerkene komme????
Jeg smører magen inn nå men det er p.g.a. jeg har en tatto der.
Er ikke redd for kroppen min er en liten sjarm med det hvis vi får det. Viser bare at man har fått barn.

Hei Linni[:)]
da jeg gikk med mitt første barn så fikk jeg strekkmerker ganske så tidlig..
jeg smurte magen med feit krem fra jeg var 15 uker på vei, men det hjalp meg lite.
denne gang har jeg ikke fått noe strekkmerker. og jeg er nå 28 uker på vei. men det betyr jo ikke at de ikke vil komme.
det er vel så forskjellig fra person til person tror jeg.. noen får jo ikke i det hele tatt, og andre får masse av dem.

Tror ikke jeg har fått noen enda, jeg!!! I hvert fall ikke som jeg klarer å se! [:)] [:)] og jeg smører meg kun etter at jeg har dusjet, når huden er "oppmyknet"... Men de kommer nok..... [8D]

hmm...det vet jeg faktisk ikke...fikk aldri strekkmerker mens jeg gikk gravid...fikk noen få svake etter at jeg hadde født,men de syns nesten ikke i det hele tatt...men tror noen får det tidlig mens andre får det sent...ei venninne av meg fikk det plutselig over natta siste uke hu var gravid...er nok ganske individuelt.

Hei.
Har ikke fått noen på magen enda , er jo litt tidlig.
Men har fått på puppene og hoftene...
Prøver å smøre meg litt jeg å, men tåler ikke kremer å sann,
så det er ikke så lett.. Håper jeg er en av de heldige å slipper strekkmerker på magen.
Men det er jo som du sier da at det er litt sjarm.

Klem

Jeg fikk strekkmerker når jeg var ca 34 uker på vei... Men det er veldig variabelt! Jeg fikk masse, men det er som du sa bare et tegn på at man har fått barn [:)]

Jeg fikk ikke strekkmerker. Det gjorde heller ikke mammaen min. Sies at det ofte går i arv, men det varierer sikkert fra person til person. Jeg smurte meg med jordnøttolje, magen ble god og myk av det[:)]. Jordmora sa at det hjelper sjelden å smøre seg for det er det andre hudlaget som sprekker, og kremer o.l. trenger ikke så langt inn i huden. Men jeg tror smøring er bra[:)]

Har smurt meg både morgen og kveld med olje eller krem-og eg hater den smøringen.Tror du ikkje at eg har fått noen strekkmerker for det då[:@] men er helt under magen......håper at dei ikkje viser så godt når magen forsvinner-kan skjules med bikinitruse[;)] får kjøpe en megasvær en hehe. Fikk ikkje strekkmerker før i uke 32 ca.

Heisann!

Jeg fikk ikke et eneste strekkmerke med min første datter.
Litt rart egentlig i og med at jeg la på meg 19 kg.
Ikke smurte jeg magen min heller...
Med nr. 2 fikk jeg masse strekkmerker nederst på magen.
Begynte å få strekkmerker rundt uke 26, om jeg ikke husker feil.
Denne gangen smurte jeg meg masse, og maserte og sto i.
La på meg 14 kg denne gangen.

Hei.

jeg fikk strekkmerker to uker før termin, men gikk selvfølgelig to uker over, så det kom jo en del alikevell... er 28uker på vei nå og det er kun de fra første svangerskap som synes,ingen nye røde.... Har ikke smurt meg noe serlig mer enn etter behov når huden har vert tørr, hverken da eller nå...

men som andre her har skrevet så er jo det veldig forskjellig fra person til person...

klems

Strekkmerker synes ikke jeg er noe sjarmerende i det hele tatt.. Sikkert fordi jeg har stor sjans til å få det.. Har litt på hoftene nå, det har jeg hatt i mange år. Mamma hadde veldig lite da hun var gravid to ganger. Men min søster stakkars, hun hadde MASSE!!! Så veldig vondt ut også, og så var de mørke, nesten litt lilla.

Det hjelper IKKE å smøre for å unngå strekkmerker... Det kan en hudekspert si...! Men det er bra for kløe derimot, og uansett bra å smøre seg!!!
Ellers er det helt individuellt når man får strekkmerker, og om man i det hele tatt får...! Jeg hadde en del fra før og de "formerte" seg raskt noen få mnd ut i graviditeten! Har alltid smurt meg minst en gang om dagen!
Så du får bare krysse fingrer og håpe du slipper! [;)]

takk, men jeg håper, håper, håper at jeg slipper strekkmerkene.. Men skal ikke tenke for masse på det.
Er jo så spennende med et lite nurk som skal vokse seg stor inne i magen min![:)]

har enda ikke fått strekkmerker,håper jeg slipper[:)]
smører hver dag med en fet krem og olje

http://tickers.TickerFactory.com/ezt/d/1;20400;17/st/20060221/dt/7/k/e9d5/preg.png

Jeg har ikke fått noen enda....
Er ikke krise om det kommer, men blir glad om jeg slipper unna![:D]

Er jo så herlig da å ha strekkmerker etter svangerskapet![;)]
Det er det klart tydelige tegnet på at en har båret frem et barn...
Er jo noen som "slipper" unna,men- jeg kunne aldri tenkt meg å ha vært foruten mine merker!!![:D]

Tror det er veldig forskjellig når og om man får strekkmerker.
Har hørt om de som får allerede i 4mnd og de som får under fødselen.

Men man trenger selvfølgelig ikke få noen i det heletatt, kanskje du er heldig å slipper[:)]

"bank i bordet" - ingen strekkmerker så langt...[;)]

hehe.. hadde LITT strekkmerker før..
nå får selv hardbarka mødre sjokk når de ser sebramønsteret mitt![8D]

Back
Topp