strekkmerker?

gullungenmin

Forelsket i forumet
Hvilken krem/olje bruker dere mot strekkmerker?
Og hvor kan jeg få kjøpt det?[:D]

Har hørt at man skal smøre seg inn med sæd på magen for å unngå dette, men er ikke akk det jeg har lyst å bruke om dere skjønner[:'(] he he

Takk for svar [:D]

Clarins Huile Tonic [:)]

ORIGINAL: Ladyeve

Jeg brukte jordnøtt olje da jeg gikk med sønnen min.
det fåes kjøpt hos apotek og helsekost butikker.
Jeg brukte den nedentil også i 2mnder før fødel, og sprakk NADA i underlivet!
Annbefales på det varmeste!

Det må jeg huske[:D]takk for tipse[:)]

Fikk ingen sist, da smurte jeg med bodyshop sim cocabutter. Og det gjør jeg denne gangen også. Vet ikke om det gjorde utslaget da, men det er jo ingen synd å smøre seg med krem allikevel da[;)].

Når bør man egentlig begynne å smøre seg da? foreløbig er det ingen mage hær så ingen fare, men jeg bare lurer...

ORIGINAL: Iverill

The bodyshop har en god strekkmerke krem vet jeg :)
Jeg bruker kakao smør fra bodyshop selv.

Denne bruker jeg også :) + e vitamin olje [:D]

ORIGINAL: Iverill

The bodyshop har en god strekkmerke krem vet jeg :)
Jeg bruker kakao smør fra bodyshop selv.

den brukte jeg flere ganger om dagen fra tidlig i svangerskapet. pluss olje fra weleda. men jeg fikk masse strekkmerker.

Men skal bruke olje denne gangen også. egentlig mest for velvære.

men........ jeg kjøpe olje fra weleda som brukes på underlivet en stund før fødsel. min fødsel endte med vakum og mange hender oppi der[&:] og jeg fikk ikke pyntesting engang[:D]

Strekkmerker unngår du ikke med noen slags krem. Men det skader selvfølgelig ikke å smøre seg! Jeg bruker Body Butter fra BodyShop hver gang jeg har dusjet. Blir iallefall deilig og myk! [:)]

Jeg smurte meg ikke med noen ting da jeg var gravid sist, hverken her eller der, og jeg fikk ikke strekkmerker og ingen rifter under fødsel.

jeg brukte også body butter fra body shop

fikk ikke et merke før termin, men natten fra termin til 1 overtidsdag,. sprakk magen totalt og jeg ble gående 17 dager etter det.. så merkene kom... :/

men jeg tror at smøringa har hjulpet så merkene ikke er blitt blå og stygge..

Dr.Greve strekkmerkekrem!

ORIGINAL: LiBe

Samma her[:D] men mest fordi den lukter så godt.. vet i grunn at ingenting har så stor virkning! smurte meg med alt mulig gjennom hele forige svangerskap, men SISTE uka før fødsel sprakk hele magen opp[&o] kommer strekkmerkene så kommer de, å det er det ingenting å gjøre noe med[:)]

Jeg smører meg inn med cocobutter fra bodyshop. Det gjorde jeg sist gang også, og jeg fikk ikke så mye som et mikroskopisk strekkmerke en gang[:)] Om det har noe og si med smøringen, vet jeg ikke, men jeg tør i allefall ikke å la være..[;)]

ORIGINAL: lille*frø

Fikk ingen sist, da smurte jeg med bodyshop sim cocabutter. Og det gjør jeg denne gangen også. Vet ikke om det gjorde utslaget da, men det er jo ingen synd å smøre seg med krem allikevel da[;)].

Brukte også denne, har planer om å gjøre det nå også, men har liksom glemt det[8D] Fikk ingen strekkmerker sist[:D]

ORIGINAL: ChristinaOgFelix

ORIGINAL: LiBe

Samma her[:D] men mest fordi den lukter så godt.. vet i grunn at ingenting har så stor virkning! smurte meg med alt mulig gjennom hele forige svangerskap, men SISTE uka før fødsel sprakk hele magen opp[&o] kommer strekkmerkene så kommer de, å det er det ingenting å gjøre noe med[:)]

Synes åsså den lukter kjempegodt :-)

Men er der noen som kan anbefale produkter uten parabener? Jeg prøver å være litt forsiktig med hormonliknende stoffer nå under graviditeten, spesielt det jeg skal smøre på magen. (Har funnet shampoo og balsam uten parabener, men måtte gi opp ansiktskremen da denne ikke var i nærheten så god som min vanlige...)

http://www.falcktrading.com/article.asp?w=44301820&x=7648

http://www.klikk.no/helse/kvinne/article462690.ece

http://gronnogskjonn.blogspot.com/2009/07/derfor-br-du-unnga-parabener.html

jeg brukte body butter fra bodyshop sist og bruker den også nå. Fikk ikke strekkmerke sist og håper det gå likebra denne gangen.
Nedentil brukter jeg jordnottolje, men vet ikke om det hjalp. Hadde full fødselsstopp og gutten hadde navlestrengen rund halsen i innspurten, så har måtte det gå rask og dem har brukt tang. Derfor måtte jeg klippes[8D]

Back
Topp