Strekkmerker

snusken

Forumet er livet
Hei alle som har termin i januar!!

Jeg har termin 18 januar og jeg lurer på hvordan alle får sånne fine babymerker som viser hvor langt de er på vei?
Jeg er ny her [:)]

I dag har jeg vært på bodyshop og kjøpt en salve som skal virke bra for å myke opp huden slik at det hjelper mot strekkmerker. Den heter cocoa butter. Jeg har absolutt ingen peiling om den virker altså!!!! [:)]
Men tenkte jeg kunne dele det jeg hørte med dere. Jeg fikk dette tipset av en jente som trodde veldig på det for hun hadde ikke fått et, men hun var ikke ferdig med svangerskapet altså! Hun fortalte at på sykehuset i Kristiansand hadde de reagert på at mange hadde så fine mager... Så da de spurdte svarte de at det var denne kremen de hadde brukt og da hadde de ringt ned til bodyshop og lurt på denne kremen. Jeg kan på ingen måte garantere at denne historien er sann for jeg kjennte ikke hun som fortalte det.

Men jeg fikk noen strekkmerker i mitt første svangerskap som begynner å bli synlige nå og tenkte: det skader jo ikke å prøve.. [:)]
Den kostet 129 kr for 200 ml hvis noen lurer..

Jeg fortalte historien til ekspeditøren på bodyshop i Haugesund og hun sa at hun kunne jo ikke garantere noe men sa at det var en veldig god krem for huden og hun visste om mange gode resultater av den.

Jordmoren min sier at det er genetisk og latent i kroppen om du får strekkmerker eller ikke så det vil ikke hjelpe med en krem mot det.

Uansett så er det jo greit å smøre den stakkars huden min som må strekke seg så langt ut [:D]

Se på testforum, der har jeg lagt ut en oppskrift på "tickere" som det heter, disse søte stripene som de fleste av oss har i signaturene våre [;)]

Forresten, her er linken direkte til innlegget med oppskrifta i.
http://www.babyverden.no/forum/tm.aspx?m=9193
-si ifra om du får problemer med det, så skal vi andre prøve å hjelpe deg så godt vi kan.

Velkommen til oss [:D]

Er nok veldig forskjellig fra person til person om det dukker opp strekkmerker eller ikke. Jeg smører og smører, men vet ikke om jeg kan forvente noe resultat. Til meg går det på Spenol og synes den fungerer bra (iallefall for uttørring av huden). Jeg tror ikke det kommer an på hvilken lotion man bruker, bare man er flink til å smøre morgen og kveld for å holde huden myk og forsøke å gjøre den mer elastisk (oi for en lang setning). Det er i allefall lov til å håpe på at det vil stemme[:)]

Ja jeg er helt enig med deg i det krb! Det har nok lite betydning hva du smører deg med og vi er ikke garantert at det vil ha noen som helst virkning. Men vi kan jo begge leve i håpet [:D]
Og uansett er det jo bra for all hud å få litt fuktighetskrem av og til!

hehe.. her er en mage med litt merker på[8D]

ingenting å frykte jenter - kommer de så kommer de.. -og de biter ikke..
noen har falma så dere nesten ikke ser dem også[;)]

Back
Topp