Strekkmerker

snopeguri

Elsker forumet
Jeg bruker å smøre magen med jordnøttolje hver gang jeg har dusja for å forhindre strekkmerker. Noen som har erfaringer me dom dette fungerer?
Tenker det er bra for huden uansett[:)] Har jo hørt at det kan forhindre rifter i forbindelse med fødsel...

er bare oppskrytt at det hjelper for strekkmerker kommer av at underhuden strekkes ...
og den får man ikke smurt :P

men strekkmerker er bare en måte kroppen viser at man får den beste gaven i livet da :D

ORIGINAL: Auliana

Skader jo ikke. [:)] For noen funker det og for andre ikke.

skader jo ikke å prøve. jeg brukte en stick fra body shop som jeg smurte under hele svangerskapet og jeg fikk null strekkmerker

ORIGINAL: ActionPaction

jeg smurte med sånn spesiell krem hele svangerskapet. og fikk null strekkmerker. kanskje tilfeldig, men det skader iallefall ikke å smøre [;)]

det er vel tilfeldig vel siden det er underhuden som strekkes????
noen sier jo at det er arvelig også...
her stemmer det godt iallefall :S

Ja, noen sier det funker andre ikke.. Jeg synes det er behagelig å være myk og glatt i huden, så jeg skal fortsette å smøre[:)] Da har jeg ihvertfall gjort det jeg kunne, og hvis jeg skulle få merker så er det ikke verdens undergang det heller akkurat[:D]

Tror ikke nødvendigvis det hjelper så mye mot strekkmerker, men huden har sikkert godt av det uansett.
Pluss at du da føler at du har gjort noe, og ikke går rundt og tenker "ååh, hvorfor smurte jeg meg ikke", eller noe sånt.

Dersom du vil forebygge rifter under fødsel må du jo ha det nedentil. Du eller sambo kan massere olja inn i mellomkjøttet og litt på sidene.

ORIGINAL: toneany

Tror ikke nødvendigvis det hjelper så mye mot strekkmerker, men huden har sikkert godt av det uansett.
Pluss at du da føler at du har gjort noe, og ikke går rundt og tenker "ååh, hvorfor smurte jeg meg ikke", eller noe sånt.

Dersom du vil forebygge rifter under fødsel må du jo ha det nedentil. Du eller sambo kan massere olja inn i mellomkjøttet og litt på sidene.

Strekkmerker er hormonelt.. men for all del, smør i vei, skader jo ikke...[;)]

har hørt at massasje ska funke... det stimulerer blodtilførselen...

ORIGINAL: snopeguri

Ja, noen sier det funker andre ikke.. Jeg synes det er behagelig å være myk og glatt i huden, så jeg skal fortsette å smøre[:)] Da har jeg ihvertfall gjort det jeg kunne, og hvis jeg skulle få merker så er det ikke verdens undergang det heller akkurat[:D]

Hei!
Jeg smurte magen med jordnøtt olje hver dag etter dusjen, fikk ikke noen strekkmerker. Men er sikkert tilfeldig det, vet om flere som har smurt seg masse men fått strekkmerker for det.

Men er deilig å massere inn magen med olje for det da![:)]

ORIGINAL: Tyren85

skader jo ikke å prøve. jeg brukte en stick fra body shop som jeg smurte under hele svangerskapet og jeg fikk null strekkmerker

Den brukte jeg og og ingen strekkmerker enda (blir litt snurt visst de popper opp nå på overtid) hadde ikke så veldig forhåpninger til den var mer at det skader ikke å smøre uansett....

Hehehe tror ingenting kan forhindre strekkmerker.
Men er jo bare å prøve.
Tror nok strekkmerker er arvlig.
Mammaen min fikk mange etter fødselen og jeg gjorde det samt mormora mi gjorde det.
Jeg gjorde alt jeg kunne for å forhindre di i å komme men neida...
Har en drøss jeg....

ORIGINAL: Tyren85

det gjorde jeg og, og har sikkert en million!

Back
Topp