Strekkmerker

reyni

Glad i forumet
Himmelbarn
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Marshmallows2021
Det er vel kanskje ikke til å unngå, men er det noen som gjør noe forebyggende? Jeg fikk endel på rumpe og lår i puberteten, så tror kanskje ikke jeg klarer å unngå det nå. Men hadde vært så greit å ikke få på magen og puppene i tillegg!
 
All forskning vise at man ikke kan gjør noe med det. Det ligg i genan. Den eneste man kan gjør e å smør for å lindre evt kløe. Å så ikke utsett de for sollys før de e blitt helt lys.

Uendelig mange tjene store penga på godtruende jenta/damer som e i desperat jakt etter å bli kvitt de. Å mange si at de har smurt med sånn å sånn å de ble bedre. Men forskninga vise at de mest sansynlig hadd blitt like fort bra uten kremer, wraps å pilla.

Å så har du de som si de smurt å berga. De hadd nok berga uten å smurt å.

Legestanden e enig. Det fins ikke noe for å forhindre. Men laser kan blekne de å om man fjerne hud fjerna man de.
 
Det er vel kanskje ikke til å unngå, men er det noen som gjør noe forebyggende? Jeg fikk endel på rumpe og lår i puberteten, så tror kanskje ikke jeg klarer å unngå det nå. Men hadde vært så greit å ikke få på magen og puppene i tillegg!
Jeg fikk i puberteten også, men bare tre bittesmå merker i siste uka sist jeg gikk gravid! Veldig positiv overaskelse!
 
Må forresten advare mot å bruke oljer og kremer med mye lukt for tidlig i svangerskapet, i alle fall om man blir kvalm. Klarer fortsatt ikke lukta av bio-oil, etter å ha smurt magen midt i verste kvalmeperioden med nr én :puke
 
Fikk på lår og hofter i pubertet.

Fikk heldigvis ingen i forrige svangerskap... bare masse kilo som ikke vil av..
 
Jeg fikk i puberteten også, men bare tre bittesmå merker i siste uka sist jeg gikk gravid! Veldig positiv overaskelse!

Å, da er det jo litt håp! Tenkte jeg var «dømt». Vi får nå se litt hvordan dette blir.
 
Smører med olje, mest for at det er kos, vil unngå tørrhud og kløe, pluss at da har jeg gjort mitt for å «forebygge», så kan ikke sitte i ettertid å klage hvis man ikke har prøvd tenker jeg[emoji1][emoji1417]
 
Det er vel kanskje ikke til å unngå, men er det noen som gjør noe forebyggende? Jeg fikk endel på rumpe og lår i puberteten, så tror kanskje ikke jeg klarer å unngå det nå. Men hadde vært så greit å ikke få på magen og puppene i tillegg!
Jeg har aldri opplevd det før først graviditeten. Jeg brukt alt mulig oljer og krem men det hjalp ikke meg i det helle tatt. Var flink til å smørre meg før graviditeten og under og etter men jeg har fått så mye av det allikvel. Så jeg tror det er bare å lære seg å leve med dem.
Søstera mí og mamma har aldri hatt det i graviditeten så kan ikke en gang tenk at det er genetisk. Så jeg prøve bare å tenke ar jeg har alle strekkmerker pga noe kjempe bra skjedd med meg og det gjøres meg lettere.
 
Det er vel kanskje ikke til å unngå, men er det noen som gjør noe forebyggende? Jeg fikk endel på rumpe og lår i puberteten, så tror kanskje ikke jeg klarer å unngå det nå. Men hadde vært så greit å ikke få på magen og puppene i tillegg!
Alle strekkmerkene mine stammer fra tenårene, unntatt litt på ene puppen og ett ved navlepiercingen min som er fra sist svangerskap[emoji85] Så du får ikke nødvendigvis strekkmerker[emoji16] Jeg har fått biooil og tenkte å teste det, men ikke veldig overbevist om at det fungerer[emoji28]
 
Jeg fikk ingen etter første svangerskap, men andre hadde jeg tvillinger og mageskinnet strakk seg sånn at i uke 36 (!!) sprakk huden rundt navlen og dette er ikke gått seg sammen igjen. Har smurt meg med fuktighetskrem begge svangerskap og blir å gjøre det nå også :) Om det hjelper eller ikke vet jeg ikke.
 
Jeg tenker å smøre meg med Bio oil og Burts Bees Mama Bee belly butter. Jeg vet at strekkmerkene kommer hvis de kommer og at det er litt genetisk. Men jeg liker å kunne slå meg til ro med tanken om at jeg gjorde det jeg kunne i hvert fall. Jeg er utdannet hudpleier og vet at en sunn, frisk hud som har nok fuktighet har et bedre utgangspunkt og er mer motstandsdyktig. Jeg kommer også til å bruke Weleda Perineum massage oil på mellomkjøttet fra rundt uke 34. Den oljen gjør huden smidig, elastisk og forebygger rifter under fødselen. Så tenker det er verdt å forsøke det også. :)
 
Jeg gjorde ingenting sist, og fikk ikke et eneste merke :) håper på det samme denne gang [emoji28]
 
Jeg smurte masse under første graviditet, og magen min bare eksploderte i strekkmerker de siste to ukene. Fikk ingen flere andre gang, det bare strekker seg i de som er der.
 
I første svangerskap gikk jeg helt til uke 38 uten et eneste strekkmerke! Men så BOOM! Gikk selvfølgelig 2 uker over termin også, så det ble jo litt. Andre graviditeten ble disse liksom utvidet. Spent på hva som skjer nå :D men jeg synes ikke de et så stygge og plagsomme som jeg hadde fryktet. De er veldig lyse hos meg. Vises om jeg presser huden sammen. Kan ha noe med alderen min å gjøre også (Dvs 34 år). Man gir mer f etterhvert :p har som regel smurt meg med noe. Klødde veldig forrige graviditet, så da er det eneste kuren!
 
Jeg smurt kjempe mye i første graviditeten, flere gang om dagen. Det hjalp meg ikke noe. Til og med jordmor kommenterte på hvor mye strekkmerker jeg hadde. Men jeg var også veldig liten før graviditet da. Så måtte jo strekkes ekstra mye for å få plass til babyen, enda hun var en liten baby på under 3000g
 
Alle mine kom siste med av graviditeten forrige gang...Veldig irriterende da man trodde man skulle slippe unna. Smurte meg med fuktighet konstant med kokos butter bra body shop, men funket nok ikke. Kommer til å bruke Bio olje denne gangen, ikke fordi eg ikke tror eg får flere, men synes den lukter godt og bruker den fra før av
 
Sniker fra mars 2018, jeg gikk hele første svangerskap uten en eneste strekkmerke. Tror du ikke det kom tre saftige tigerstriper under fødsel? Joda, men de forsvant rimelig raskt også da [emoji5]
 
Brukte bio-oil hver kveld forrige svangerskap, fikk ikke et eneste strekkmerke. Så bruker det nå også, forskning eller ei, jeg tar ikke sjansen [emoji6]
 
Smurte meg med all slags av (u)nyttige kremer og oljer sist... Var helt fint frem til 1 uke før termin. Poppet frem som micropopcorn [emoji21]
 
Sniker fra januar, hadde ikke et eneste strekkmerke jeg da jeg fikk første i 2016. Helt frem til fødsel.... da jeg var ferdig å fødte fikk jeg sjokk... masse strekkmerker på magen [emoji31]
 
Back
Topp