Strekkmerker?

Bubbly

ønsker meg en liten skatt
Vet det fortsatt er tidlig, men tenker at jeg kanskje burde begynne å gjøre tiltak etterhvert siden det garantert kommer til å poppe opp strekkmerker utover i svangerskapet.

Noen av dere erfarne damer som har tips til at strekkmerkene skal gjøre minst mulig 'skade'? [emoji6]

Fra det jeg forstår så er ingenting bevist (gjennom forskning) med å unngå strekkmerker, men de ufarlige kjerringrådene er jo bare å prøve i håp om at det funker [emoji6]

Siden huden har begynt å klø har jeg kjøpt en olje som ska gi fuktighet. Noen som mener det ska hjelpe mot strekkmerker også. Kjøpt på apotek.

Fra det jeg forstår så er ingenting bevist (gjennom forskning) med å unngå strekkmerker, men de ufarlige kjerringrådene er jo bare å prøve i håp om at det funker [emoji6]

Siden huden har begynt å klø har jeg kjøpt en olje som ska gi fuktighet. Noen som mener det ska hjelpe mot strekkmerker også. Kjøpt på apotek.

Kan man kjøpe hvilken som helst olje eller er det en spesiell for oss gravide? [emoji4]
Jeg er villig til å prøve mye, Hehe! Er ikke spesielt forfengelig altså, men greit å prøve hvertfall [emoji6]

Skjønner folk vil prøve alt. Men de sier at strekkmerkene kommer uansett hva man gjør for å unngå det. Det går veldig på hudtype. Det sies at lyse får mye lettere strekkmerker enn mørkhudete. Jeg er selv asiatisk og det sies at vi har en hud som ikke like lett får strekkmerker.

Men kjenner en som smurte seg med babyolje hver eneste dag etter dusjen når hun fremdeles var våt og lot vannet på magen lufttørke. Hun fikk ikke noe strekkmerker.

Strekkmerker kommer av hormoner har jeg hørt så tror ikke man kan smøre seg vekk fra de [emoji4]

Har ikke fått noen strekkmerker de andre fire andre svangerskapene så håper jeg slipper unna denne gangen å. Gjør ikke noe spesielt, smører med vanlig fuktighetskrem fordi huden er tørr evt

Fikk ingen strekkmerker sist, gjorde heller ingenting for å unngå det. Tar sjansen på at det går bra denne gangen og...

Jeg tror sjansen er stor for strekkmerker når det er to inni der.... Dessuten har jeg litt strekkmerker på "lovehandelsene" fra før. Har vært litt større og har veldig lys hud, så kanskje jeg er disponibel.

Skjønner folk vil prøve alt. Men de sier at strekkmerkene kommer uansett hva man gjør for å unngå det. Det går veldig på hudtype. Det sies at lyse får mye lettere strekkmerker enn mørkhudete. Jeg er selv asiatisk og det sies at vi har en hud som ikke like lett får strekkmerker.

Men kjenner en som smurte seg med babyolje hver eneste dag etter dusjen når hun fremdeles var våt og lot vannet på magen lufttørke. Hun fikk ikke noe strekkmerker.

Hørtes lurt ut det med å smøre huden mens den fortsatt er fuktig, for da trekkes oljen bedre inn. Har fått tips om at mandelolje er veldig bra.

Når det kommer til strekkmerker, så har jeg flere venninner som er asiatiske, som tidlig fikk strekkmerker. Allerede da vi var på ungdomsskolen pga. hormoner og trening. I tillegg har jeg par kamerater som er opprinnelig fra Afrika, de gutta har fått strekkmerker på overarmene etter å ha pumpet jern. :P

Hørtes lurt ut det med å smøre huden mens den fortsatt er fuktig, for da trekkes oljen bedre inn. Har fått tips om at mandelolje er veldig bra.

Når det kommer til strekkmerker, så har jeg flere venninner som er asiatiske, som tidlig fikk strekkmerker. Allerede da vi var på ungdomsskolen pga. hormoner og trening. I tillegg har jeg par kamerater som er opprinnelig fra Afrika, de gutta har fått strekkmerker på overarmene etter å ha pumpet jern. :P

Ja det er nok veldig individuelt. Vi er flere venninner fra asia. Og ingen av oss fikk strekkmerker under svangerskapet. Men fikk på puppene og rumpen under puberteten. Kan være det er noe annet så gjør at vi får lettere i puberteten.

Ingenting hjelper, da dette beror på gener og hormoner.
Samme hva man smører med når det ikke ned til underhuden, så ikke kjøp dyre produkter som ikke har noen som helst effekt utover å gjøre huden bittelitt mindre tørr. ;)
Det beste å gjøre med strekkmerker er å forsone seg med dem. :)

Kan man kjøpe hvilken som helst olje eller er det en spesiell for oss gravide? [emoji4]
Jeg er villig til å prøve mye, Hehe! Er ikke spesielt forfengelig altså, men greit å prøve hvertfall [emoji6]
Jeg spurte på apoteket. Foreslo babyolje eller en anen som jeg ikke husker navnet på... men kan finne det ut når jeg kommer hjem. Vet ikke om den er no bra [emoji4]

Jeg har begynt å smøre med bio-oil to ganger om dagen. Jeg vet at det er genetisk og har ikke helt troa men man taper jo ingenting på å prøve :)

Synes baby-strekkmerker er pent jeg :) Er liksom babyen(babyene) som tegner på magen ;) Og gjerne de eneste synlige tegnene på graviditeten når den er over :)

Jeg brukte bio-oil og en slags stick fra bodyshop forrige svangetskap. Men hos meg var det visst meningen at det skulle komme strekkmerker. Nesten hele magen, lysken og øverst på lårene, for ikke snakke om underlivet... men men, de er heldigvis verdt d [emoji4]

Back
Topp