Strekkmerker

Mams1987

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Oktoberbarna 2021♡
Noen som har anbefaling av krem eller olje som forebygger strekkmerker? Er kjent med at strekkmerker er genetisk etc. Men føler likevel at fuktighet vil hjelpe på etterhvert, så ønsker ihvertfall å prøve :)
Er jo et hav av produkter. Når jeg googlet fikk jeg opp noe fra body shop, samt mama mio. Har noen prøvd de?
 
Brukte mye en kokos"rull" og lotion fra bodyshop og strekkmerkekrem fra dr.greve..Som jeg tror kanskje funket litt :) Huden ble veldig mye bedre hvertfall. Fikk strekkmerker de siste 4 ukene da Men jeg fikk kun mage, så kroppen hadde vell ikke noe valg og måtte strekke litt :p Men de er nesten ikke synlige nå, veldig lyse.
 
Smørte ikke og fikk ikke strekkmerker sist :D Hendte hvis jeg kom på det at jeg smørte med litt olje i dusjen, men det var sjeldent. Og garantert ikke derfor jeg ikke fikk strekkmerker :)

Redd jeg kommer til å bli større denne gang, siden det ikke er så lenge siden sist jeg var gravid. Tenker liksom alt er mer tøyelig nå :'D Så følger denne og tenker å smøre meg denne gangen.
 
Det hjelper ikke med kremer dessverre da sprekkene kommer under huden. Noen er heldige og slipper unna mens andre får mange.
 
Smørte med olje sist, men fikk strekkmerker under en uke før termin :( gikk seks dager over og ser fortsatt ut som et lappeteppe, men det blir litt bedre hver dag så jeg har enda et håp om at de nesten forsvinner :)
 
Jeg brukte fra mama mio da jeg var gravid sist og fikk ikke strekkmerker. Men min mor fikk heller aldri strekkmerker så jeg tror nok mer på genetikk enn krem :)
 
Det er genetisk, men fint å smøre seg da huden har lett for å bli tørr. Jeg bruker forever sine produkter :)
 
Har gitt opp den kampen for lenge siden. Har hatt strekkmerker siden jeg var 13. På innside lår, bak på skinkene og puppene. Jeg er ikke spesielt stor, men strekkmerker har jeg. Så det er jeg veldig lite bekymret over :p
 
Fikk mange første gangen jeg var gravid. Ingen kremer hjelper mot det. Men sånn rull med små nåler er effektivt. Men jeg tør ikke sånt nå som jeg er gravid da :)
Jeg har lært meg å leve med mine. De bleker med tiden, og vises egentlig ikke så godt.
 
Tror nok det er aller mest genetisk ja men skader ikke å holde huden myk :) Jeg brukte Mama Bee belly butter på magen sist (fra burts bees) og likte den veldig godt. Ingen strekkmerker men har nok tøyelig mage.
 
Vet ikke om det var tilfeldig, men jeg smurte meg med aderma exomega balm, en skikkelig fet krem til eksemhud. Fikk ingen strekkmerker, selv om jeg egentlig får det lett. :)
 
Smurte lite og fikk ikke så mange strekkmerker av graviditeten, nå hadde jeg en del fra før pga tidligere overvekt, så bekymrer meg ikke! Synes det er flott med kropper som man kan se har bært fram barn! Blir glad når jeg ser damer som stolt viser fram kropp med strekkmerker!
 
Jeg brukte dr greve sin strekkmerke krem i første svangerskap, Men fikk masse merker i uke 29 :p
 
Jeg smurte meg x 2 om dagen i forrige svangerskap, men de 3 siste ukene før fødsel strakk jeg gitt :p
 
Den aller beste smøringen er innenifra. Drikk mye vann :)
 
  • Liker
Reactions: TJ
Back
Topp