Strekkmerker

Junibaby

Betatt av forumet
Gosh, nå er de altså kommet for fullt. Fikk mange i puberteten, stooore på mine "lovehandles", og de har rett og slett aldri blitt helt bleket fordi de har vært både lange og breie. Siste uka har det ikke kommet nye, men de bygger visst på alle de gamle jeg har. Det er snakk om 10-15 cm lange strekkmerker, opptil 5-6-7 mm breie. :( Hater at man ikke kan gjøre noe med det og frykter hvor det blir å ende. Hadde allerede fra før av store komplekser for de jeg hadde.. Flere som er i ferd med å sprekke opp? Uke 28+3 nå..

Veldig kjipt :( Har litt på hoftene fra puberteten, men har ikke fått noen nye enda. Håper jeg slipper. Skal jo liksom bære dem med stolthet, men ikke nødvendigvis noen enkel oppave det.

Jeg har fått noen på undersiden av den ene puppen. De er veldig korte.

Jeg håper ikke du lar strekkmerkene hindre deg fra å være glad i kroppen din. Jeg ser ikke på andres strekkmerker som stygge eller lignende. Tenker ikke over dem jeg. Tenkte ikke sånn da jeg var 18 år, men nå som jeg er voksen, så syns jeg ikke det er noe å tenke på. Jeg håper du syns det blir lettere når de blekner. Jeg tror heller ikke strekkmerker er det menn legger merke til, damer er mye mer opptatt av det.

Det blir vanskelig å skulle bære strekkmerker med stolthet, det vil jeg nok aldri gjøre, men de kommer aldri til å hindre meg fra å være glad i kroppen min.

Sender deg gode klemmer, husk at det er veldig mange som har strekkmerker. Håper du klarer å la være å fokusere på dem.

Off så kjipt :( Jeg har noen lyse på hoftene, puppene og innsiden av lårene i fra ungdomsårene. Har fått 2-3 små lyserød på den ene siden på magen nå.. Håper veldig på at ikke det blir mere!

Nå er jeg ingen forkjemper for plastisk kirurgi, men det er helt utrolig hva man kan få til der. Feks "bleking" av strekkmerker. Fikk også mange som ungdom, men slapp unna med et i forrige graviditet. Litt spent på hva som skjer videre. Er ikke den som sprader mest rundt i bikini, så har ingen komplekser i forhold til det, men det kan hende jeg tenker annerledes om noen år.

Etter kanskje tre ammeperioder så er jeg spent på hva som kommer til å være igjen av puppene for å si det slik...

Sniker meg inn fra juli.
Mine er opp til 1 cm breie og går gjerne fra skambeinet og opp til navlen. Fikk disse da jeg gikk gravid med tvillingene. nå er de begynt å bli litt rød igjen.
Den gangen slet jeg mye med dem, men som jeg skrev i en annen tråd, prøv å se på dem som krigsarr. Hvert merke et symbol på hva kroppen din er i stand til; nemlig å bære fram er nytt liv!!!
Jeg elsker hvert merke selvom de ikke er "pene" i samfunnets øyne. De symboliserer at jeg har skapt to, snart tre liv ❤️

Er nylig fylt 19 år og er 25+2 og har masse strekkmerker på nedredel av magen, på hoftene, og litt på overarmen. Litt kjedelig å ha dei selvfølgelig men jeg og samboeren sier det er den lille i magen som har tegnet på magen min. Jeg tenker at det får vere som det er, så lenge den lille er frisk :)

Jeg har masse gamle og bleike strekkmerker på magen etter mange kilo. Gikk ned en haug med kilo for et par år siden og da ble de veldig bleke. De har begynt å bli mer synlige her og vokst i størrelse, men er fortsatt helt bleke. Tar det ikke som noen krise om de blir store og blå og tar over magen helt. Tenker at dette er mine "krigsstriper", bevis på et skikkelig levd liv! :)

De er nok lettere å akseptere med årene. Jeg har kjøpt Bio-Oil på Vita i håp om å slippe flere.

Back
Topp