Strekkmerker

Jeg smurte og oljet I 1.svangerskapet, mamma har ikke et strekkmerke mens jeg fikk en hel haug. Brystene, magen og mellom lårene. Og de siste kom senest under fødselen:bored:

Brukte sist shea body butter etter dusj, skrubb i samme serie i dusjen (fra body shop). Så jordnøtt olje av og til, fikk to strekkmerker fra navlen og opp noen ca og navlen og ned noen cm :p

Jeg har ikke brukt noe, har ikke strekkmerker.

Det er hvilken hudtype en har som avgjør det. Genetisk.
Så smøring vil nok ikke hindre strekkmerkene desverre.

Men er uansett godt å smøre da, en trenger bare ikke spesialkremer.

Tror også at smøring er bare tull... Smørte første svangerskap, men fikk strekkmerker. Så gadd ikke å sløse verken penger eller tid med nr 2, eller nå med nr 3 :)

Brukte ingenting sist og fikk ingen strekkmerker. Ingen planer om
å smøre meg med noe denne gangen heller. Strekkmerker sitt i underhudene så det er ulogisk at kremmer skal fungere og fins ingen dokumentasjon på det heller. De kommer nok uavhegig av hva man gjør eller ikke gjør.

Men skade jo ikke så smøre seg. Det er jo fint for mange andre ting. Mange får veldig fort tørr hud i svangerskapet.

Brukte ingenting sist, og har ingen merker. Nå blir jeg ekstremt tørr av klexane, så jeg smører litt med vanlig fuktighetskrem når jeg husker det :D

Skrev tidligere at jeg smører, men må bare legge til at jeg (som mange andre) tror ikke at d hjelper på selve d å få strekkmerker, men tror d hjelper mot kløing og tørr hud. Dessuten koster d meg svært lite å smøre magen før jeg legger meg og når jeg står opp, et riktig koselig rituale blir d gjerne når man faktisk kjenner baby også;)

Mange gode tips her!, men ingen nevner det å smøre huden innenfra. Jeg tror at Omega 3 vil hjelpe på fra innsiden så jeg tar dette hver dag til frokosten. Jeg tar dette for å styrke utviklingen til fosteret og for min egen helses del, men tenker at det må ha god effekt på andre måter også :)

I tillegg bruker jeg en grov skrubb en gang i uken i dusjen (Korres Basil Lemon Body Scrub) og smører meg med en fet, argan-holdig bodylotion (kjøpt på helsekost i utlandet, ikke å få tak i her.) Bruker også ren jojoba/olje (også utlandet) akkurat på magen, siden av magen, rompe/lår og brystene to-tre ganger i uken :)

Mange gode tips her!, men ingen nevner det å smøre huden innenfra. Jeg tror at Omega 3 vil hjelpe på fra innsiden så jeg tar dette hver dag til frokosten. Jeg tar dette for å styrke utviklingen til fosteret og for min egen helses del, men tenker at det må ha god effekt på andre måter også :)

I tillegg bruker jeg en grov skrubb en gang i uken i dusjen (Korres Basil Lemon Body Scrub) og smører meg med en fet, argan-holdig bodylotion (kjøpt på helsekost i utlandet, ikke å få tak i her.) Bruker også ren jojoba/olje (også utlandet) akkurat på magen, siden av magen, rompe/lår og brystene to-tre ganger i uken :)
Jojoba-olje er gull verdt altså! Bruker den til mye annet også, som desinfiserende/rensende, på eksem m.m. Skal kjøpe ny flaske nå (mamma bestiller fra Miranda's for meg) for å bruke resten av graviditeten på tørr hud ♡♡♡

Back
Topp