Strekkmerker

Frk. H

Kan det ikke skje already?
Sensommerbarna 2016
Bruker dere eller tenker dere å bruke noe olje eller krem "mot" strekkmerker? Er vel kanskje på tide å begynne. Det hjelper sikkert ikke sånn allverden, men jeg vil prøve alt for å slippe alle merkene. Så på puppene mine idag tidlig at de er som to små tigerbabyer.

Bruker dere eller tenker dere å bruke noe olje eller krem "mot" strekkmerker? Er vel kanskje på tide å begynne. Det hjelper sikkert ikke sånn allverden, men jeg vil prøve alt for å slippe alle merkene. Så på puppene mine idag tidlig at de er som to små tigerbabyer.

Jeg begynte med olje for sikkert 2 mnd siden:p Olje og krem om hverandre, ingen ting skal være uprøvd hvertfall;)

Gjorde det sist, fikk likevel strekkmerker:bored:. Men kan jo være det hadde vært værre om jeg ikke brukte det:smug:

Bruker dere noe spesialkrem eller hvilken som helst krem eller olje? Har tatt på litt vanlig krem etter dusjen av og til, men har ikke gått skikkeligt inn for det. Har ikke så stor tro på at det fungerer. Har ikke fått strekkmerker til nå, som jeg har sett hvertfall :D

Når bør man tenke på å begynne med det? Med en gang man blir gravid, eller når man begynner å få mage?

Jeg bruker bio oil. Har allerede fått litt strekkmerker på ene puppen, men tror det var før jeg begynte med olje. Er vel mest genetisk kanskje, pluss at jeg er 30 år gammel og hatt akkurat samme kroppsfasong siden vgs :P

Sykt! Tenkte akkurat på at dette måtte jeg spørre dere om - så går jeg inn på forumet og der har du kommet meg i forkjøpet! :) morsomt!

Jeg bruker bio oil. Har allerede fått litt strekkmerker på ene puppen, men tror det var før jeg begynte med olje. Er vel mest genetisk kanskje, pluss at jeg er 30 år gammel og hatt akkurat samme kroppsfasong siden vgs :P
Bio oil? Hvor kjøper du det? Hilsen helt grønn på dette....

Nå er det jo slik at det med strekkmerker er arvelig. ☺mamma hadde masse,så jeg må da ha huden til pappa☺

Sist svangerskap brukte jeg bare spenol.. koster 15 kr eller noe .☺og jeg fikk ingen sist☺

Sist svangerskap brukte jeg bare spenol.. koster 15 kr eller noe .☺og jeg fikk ingen sist☺
Jeg også tror det har mest med arv og gjøre, min mor har «solstråler» av strekkmerker ut fra navlen, så jeg tuller litt med at hvis jeg får det skal jeg få en sol tattis der (selvfølgelig uaktuelt :D) Men jeg tror at det er en fordel å holde huden fuktig, men om det gjøres med billig spenol eller spesialkrem tror jeg ikke har noe å si.

Jeg også tror det har mest med arv og gjøre, min mor har «solstråler» av strekkmerker ut fra navlen, så jeg tuller litt med at hvis jeg får det skal jeg få en sol tattis der (selvfølgelig uaktuelt :D) Men jeg tror at det er en fordel å holde huden fuktig, men om det gjøres med billig spenol eller spesialkrem tror jeg ikke har noe å si.
Jeg går ofte og ligger meg med ett godt lag med spenol på magen☺har t shorte på da☺

Jeg smører meg med babyolje etter dusjen, men jeg har tørr hud da :-) jeg har ikke troa på at det hjelper å smøre, kjenner både leger og hupleiere som sier det samme: det påvirker ikke strekkmerkene å smøre seg, selv om man skulle ønske det..

Jeg bruker Burts Bees mama belly butter morgen og kveld :) Kjøper på Blush. De selger også oljer om man heller ønsker det. De selger også pereniumsolje (mellomkjøttsolje), men det får vi heller ta opp til diskusjon til sommeren ;) :)

Har ikke tro på at det hjelper med smøring. Er mest genetisk sa legen min. Ikke vits å bruke masse penger på kremer. Fikk ingen sist. Håper jeg slipper nå også

Ved første svangerskap kjøpte jeg kremer i dyre dommer. Og min mor har aldri hatt et eneste streikeretten. Jeg derimot, fikk myyyye. Så jeg har dessverre ikke troen på kremer denne gangen. Mener heller at det er genetisk, men at det ikke trenger å være det heller. Flere faktorer som spiller inn. Heldige er dere som ikke får strekkmerker.

Jeg kommer ikke til å bruke noe som helst. Brukte ikke noe de 2 andre gangene heller. Fikk 2 bittesmå merker over hverandre (2cm lange) på hver side av ridebukselåra mine, og det får bare være. Kommer det, så kommer det tenker jeg :)

Back
Topp