Strekkmerker :/

Lillebolle02

Betatt av forumet
til dere som fikk strekkmerker på magen under svangerskapet, hvordan ble det visanes etter du var ferdig med graviditeten å magen hadde gått tilbake ?

Her tok det vel et år eller så før de ble lyse.

Fikk noen få, de kom under fødselen :( de er lite synlige nå.. Selv om jeg er i uke 36 ;)

Fikk seriøst HELE magen, såg ut som flammer, kart og you name it!!!
Såg ikke klok ut under svangerskapet, og de første årene etterpå viste de ganske bra...men nå er de så lyse at de er nesten borte ;) men nå er jeg gravid igjen da, og de blir mer synlige.. men men.

Kaller de æresmerker jeg! :)

Lysnet med tiden. Ingen enda denne gangen men ser jo de gamle. Men bryr meg ikke om de, bader fint i bikini selv med godt synlige merker.

Smurte du deg med noe da? xsmile3
Og ble det sånn "appelsinhud" like :L Hehe vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men sånn innskrumpa der merkene er ?
Smørte meg bare med vanlig, fet bodylotion. Er genetisk disponert for strekkmerker, så var forberedt på at de skulle komme. Men blir det like ille denne gangen, så kommer jeg nok til å bruke sånne dermaruller. :)
Nei, de ble helt flate, gikk i ett med huden. Bare litt "glattere" over selve strekkmerkene, hvis du skjønner. :)

Fikk heldigvis bare noen prikker på låret og en liten stripe på 1 cm på magen. Men de var gasnke tydelige rett etter fødsel. 6 mnd etterpå var de blitt mindre og helt hvite.
Har hørt at Bio oil skal være bra å bruke mot dette etter fødsel :)

fikk ganske så mye på magen og det tok noen år før de ble lyse igjen :/ fikk ikke noen nye med nr 2, så spent på hvordan det nå går med nr 3 :/
men jeg er genetisk disponert så venter bare i spenning egentlig :P

Jeg har noen under trusekanten, og synes ikke de ble noe lysere før jeg ble gravid igjen(1.5 år siden fødsel). Håper ikke jeg får fler med nr 2...

Tok omtrent ett år etter begge fødslene før de lysnet. Har mange, overalt, og selve magen kjennes ut som en bolledeig :p Men de gjør meg ingenting, jeg har tross alt bært frem to vakre barn, og jeg kan ikke gjøre noe med at jeg er genetisk disponert for strekkmerker.

Har lyse tigerstriper. Bryr meg ingenting om de, så husker ikke når de lysnet :P

Med nr 1 så fikk jeg to på siden som nesten ikke syntes uansett og de ble fort lyse. Denne gangen fikk jeg to til foran på magen og er selv spent på hvordan de blir. Lillegutt er 10 dager gammel, så er ikke akkurat tilbake til normalen enda.

Fikk 1 på hver hofte sist graviditet. Tok noen år før de var lyse.
Ikke fått noen enda (36+6) så krysser fingre og tær :)

Magen min går aldri tilbake (hvertfall ikke uten MYE trening og perfekt kosthold) og strekkmerkene er veldig synlige.. Magen er ødelagt og kan strekkes mange cm ut og rundt omkring (a) vanskelig å stryke mer over magen uten å 'henge meg fast' i strekkmerkene.. Heldigvis blir man mer og mer vant til det.. Også er det stor forskjell på hvor mye folk får! Nå er hele magen min med dekt med merker oppå merker oppå merker....

Smøring har nok ikke effekt på dette i særlig grad, men for de aller fleste blir de lyse med tiden.

Så også mine. De kom frem i syne igjen ettersom magen vokste denne gangen også men plager meg ikke

Fikk seriøst HELE magen, såg ut som flammer, kart og you name it!!!
Såg ikke klok ut under svangerskapet, og de første årene etterpå viste de ganske bra...men nå er de så lyse at de er nesten borte ;) men nå er jeg gravid igjen da, og de blir mer synlige.. men men.

Kaller de æresmerker jeg! :)
Akkurat likt her. Raudlilla merker over heile magen mot slutten av første svangerskap. Andre gong (to år etter) blei det ikkje noko verre igjen. No er det åtte år sidan sist og merkene er blitt veldig lyse, magen er berre litt ruglete.

Er gravid i veke 28 no og merkene er litt meir synlige enn før svangerskapet, men har ikkje blitt raude igjen (ikkje enno i alle fall).

440f3cd4574a972c6eacbf21b9ff601b

Back
Topp