Strekkmerker

Mysore

Flørter med forumet
Noen av dere som har begynt å få? Evt. Fått ved tidligere graviditeter? Hvor langt var dere på vei da?
Syns huden virkelig begynner å strekke seg nå. Klør og er helt stram :p

.

Ingen strekkmerker, stram hud, eller kløe.
Det eneste jeg har er fra rask vektoppgang etter anoreksi som ungdom...

Vet at strekkmerker fra graviditet handler om arv, gener og hormoner, og kan ikke forebygges.

Har det samme, stram hud og kløe, men ingen strekkmerker ennu. Håper å slippe! :p men kommer det så kommer det:p

Jeg har fått tre nye!! Lengre oppe over navlen ... Jeg har fra sist svangerskap strekkmerker på korsryggen/hoftene/hele magen fra navlen og ned, strekkmerker over blæren, strekkmerker nedover lårene, på brystene, på overarmene, bak kneet på begge sidene, nedover legger og over kneskålene.. GRØSS! og de er tykke dype strekker..

Nå skal det sies at de jeg har forutenom magen/korsryggen/hoftene er på grunn av sinnsykt mye vann i kroppen under sist graviditet. Huden rett og slett eksploderte. Min mor har 5 barn og ikke ett eneste strekkmerke, min søster har to barn og ikke et eneste strekkmerke, så det må virkelig være dårlig tøyelig hud fra min fars side :p

De fleste jeg kjenner sier at strekkmerkene kom helt på slutten :p Jeg har noen fra forrige graviditet, men de plager meg overhode ikke :) Ikke fått noen nye enda, men de kommer sikkert 3 dager før fødselen :p

Alle mine er fra forrige graviditet, og de kom vel fra ca uke 30. Kan neppe bli noe særlig verre... Håper jeg. :P

Ingenting, jeg smører og smører og regner med det hjelper :)

Jeg fikk noen strekkmerker akkurat rundt navlen de tre siste ukene av sv.skapet :( jeg gikk en uke på overtid og tenker at hvis han kom til termin så hadde jeg kanskje hatt noen færre :)

Og jeg vil legge til at jeg smørte meg med sånn tummy oil helt fra jeg var 3 mnd på vei uten at det hjalp no særlig. Så det har visst ikke no å si hvor mye du smører deg, det er arvelig eller hormonellt!

ingen nye.. bare en hel haug på lår/rompe/hofte/kneskåla etter at jeg skjøt i vekst som ungdom..
merker at huden er litt stram nederst i magen mn null kløe :)
kjennes dog ut som jeg har vært på hardtrening da æ har vondt i mage musklene :s fler som har det sånn?!

Ingenting her enda, men har fått noen små på brösten.
Bränner o svider veldig vid naveln, men tror den er på vei "ut" :)

Ingen sålangt, å det går litt opp og ned om magen/huden kjennes stram. Fikk noen strekkmerker på siden av brystene sist sv.skap, for dem eksploderte helt etter babyen kom!
Får bare vente å se hvordan det blir denne gangen:D

Vil prøve å unngå strekkmerker her, så har smurt som en gal siden jeg fant ut av at jeg var gravid. Nå vet jeg ikke om det faktisk har noen hensikt - men da skal det hvertfall ikke stå på at jeg ikke har prøvd. Ble anbefalt denne biooil fra vita - og lest litt om den også! Nå er jeg bare 26 uker - men heldigvis har ikke merkene dukket opp enn så lenge! Men har også hørt at de kommer nærmere termin, og garantert dersom man går over termin :eek:

Heldigvis ikke stram eller kløende mage - enn så lenge....Lever enda i håpet!!! ;)

Uke 34 og INGENTING! ( yeay...kan seff komme nårsomhelst men....) ligge ikke til familie -.Litt øverst på låret fra før. Vetøkning er jo eneste faktor en kan styre litt hverfall - så nå som julematen er overstått satser jeg på mer moderasjon i Januar ( var tynn fra før) gidder ikke smøre da det ikke hjelper. Men det er deilig og massere magen med kokosolje i dusjen brystene og huden generelt elsker den oljen så det er mitt tips. Bare og krysse fingrene men altså Who cares om jeg får et par merker sålenge knøttet er i velbehold. :)

Har noen fæle på lårene fra før. Ellers bare små lyse på hoftene og magen. Håper ikke det går veldig utover magen denne gangen heller :-)
Lite og få gjort med det uansett :p

Har også noen på lår/hofte etter puberteten. Så ligger nok latent her tenker jeg, venter på ett utbrudd :p

Back
Topp