Strekkmerker

-B-

Betatt av forumet
Januarskatter 2015
Noen av dere som har fått strekkmerker enda? Noen som vet når ca det pleier kommer?
Er livredd for strekkmerker og har egentlig ganske stor mage allerede..

Har ikke fått noen nye. Når jeg var førstegangs fikk jeg rundt uke 27 og utover

Har ikke fått noe, fikk ikke noe sist, og kunne heller ikke brydd meg mindre om jeg skulle få det. Snakk om strekkmerker er for meg like provoserende som å si at man ønsker seg et annet kjønn enn det man får.
så.. Da har jeg sagt min mening, å for å ikke såre noen så skal jeg holde meg unna denne debatten ;)

Fikk i uke 32-33 med første :(

Fikk tre korte striper forrige gang så håper jeg slipper unna for mye nå også.... Men de syns omtrent ikke lenger så skulle det bli masse nå så satser jeg på at de blekner de også :)

Har ikke fått noe, fikk ikke noe sist, og kunne heller ikke brydd meg mindre om jeg skulle få det. Snakk om strekkmerker er for meg like provoserende som å si at man ønsker seg et annet kjønn enn det man får.
så.. Da har jeg sagt min mening, å for å ikke såre noen så skal jeg holde meg unna denne debatten ;)

Litt strekkmerker gjør meg ingenting, har selv noen på lårene fra jeg var yngre som jeg ikke bryr meg noen ting om. Men da jeg så denne artikkelen: http://www.babyverden.no/Nyheter/-Unge-gravide-far-flest-strekkmerker/
må jeg helt ærlig si at det er langt fra en drømmesituasjon.. Det er en ærlig bekymring som jeg tviler jeg er alene om å ha.

Men det er jo ingenting som er bedre enn om verden hadde vært slik at ingen brydde seg om sånt!

Da kan man jo spørre hva som er viktigst.. Barna, eller strekkmerkene?
Hva andre mener er for meg totalt likegyldig.. Jeg er (heldigvis) sånn at jeg driter i hva andre måtte mene om meg, og jeg er heller ikke redd for å fortelle det :)
Så jeg bryr meg ikke om jeg får det, for det beviser bare at jeg har båret to barn i magen, og barna hadde laget sine første tegninger på magen <3

Husker ikke når jeg fikk første gangen, men har ikke fått i de andre svangerskapene.

Kjenner det klør litt ekstra denne gangen, så blir jo spennende å se.

Er ikke sikkert du får strekkmerker. Ikke alle som får det. Men de blir jo borte, og man kan ta laser for å bli kvitt det verste...

:)

Har ikke fått noen enda, bryr meg ikke om de når de kommer heller. Har allerede strekkmerker på puppene fra når jeg var yngre og det gjør meg absolutt ingenting.

Fikk fra uke 32 med nr 1 tror jeg, var såpass mange at jeg ikke merket særlig forandring etter nr 2 og nå den tredje gangen.

Å få noen stekkmerker er jo greit. Men skjønner absolutt at man ikke ønsker mange og veldig synlige. I de værste tilfellene er det jo ganske så ille!
Heldigvis blekner de med årene:)

Var 19 da jeg gikk med førstemann og var så glad for at jeg ikke hadde fått en eneste stripe. men så plutselig i uke 35 kom de. og de var ikke få ! trodde jeg skulle bli mer "lei meg" men for å være ærlig tenkte jeg ikke mye over det :)

Fikk ikke strekkmerker med nr 1, ikke fått noen enda. Men skal aldri si aldri ;-) skjer det så skjer det.

Fikk veldig få med førstemann, noen få rundt navlen bare og noe på puppene. Fått noen på puppene nå, men Ingen nye på magen. Om jeg får noen bryr jeg meg ikke. Det blekner som regel:-) men håper selvfølgelig å slippe unna billigere enn hun på bilde i artikkelen.

Fikk helt mot slutten med min eldste da jeg vsr 19.. rundt uke 36 tror jeg... fikk et par til med nummer 2, rundt samme tid. Trøsten er at de blekner med åra... kaller dem tigerstripene mine ;-)

Noen av dere som har fått strekkmerker enda? Noen som vet når ca det pleier kommer?
Har du ikke fått dem allerede så får du sikkert ikke i det hele tatt :-D jeg har ingen strekkmerker, hverken fra sist svangerskap eller nåværende.

Jeg er i uke 33 nå og det har begynt å komme litt tynt på innsiden av lårene og på siden av magen/over hoftene... Begynte vel å komme for ikke så lenge siden :( trodde jeg var heldig å ikke skulle få noen, men joda.. var livredd det selv, syns ikke det er pent, men venner meg liksom til det så blir ikke såååå ille..

Eg er glad i strekkmerka mine! :) Utan ein og snart to fine små hadde eg ikkje fått merka, så dei er berre fine prov på at eg har vore/er uendeleg heldig! :) Kan ikkje forstå at det skal vere så ille med nokre streker her og der? Fokuser på det som verkeleg tyder noko, folkens! :)

Da kan man jo spørre hva som er viktigst.. Barna, eller strekkmerkene?
Hva andre mener er for meg totalt likegyldig.. Jeg er (heldigvis) sånn at jeg driter i hva andre måtte mene om meg, og jeg er heller ikke redd for å fortelle det :)
Så jeg bryr meg ikke om jeg får det, for det beviser bare at jeg har båret to barn i magen, og barna hadde laget sine første tegninger på magen <3

Hva er det for noe å si a? Det må da være lov å synes det er kjipt å få merker/arr over hele magen uten at det har noe å si om hva man mener er viktigst. Jeg venter mitt 4 barn og har vært "heldig" og ikke fått et eneste strekkmerke på magen. Men jeg har venner som er dekket fra puppene og ned og synes dette er leit. Men det betyr ikke at de ikke hadde gjort det igjen. Så klart er babyen verdt det, men man må ikke nyte absolutt alle stegene på veien dit alikevel! Selv har jeg spydd i 9 måneder i alle mine svangerskap og hater alt som har med svangerskapet å gjøre! Men jeg har gjort det 4 ganger alikevel! Så det handler ingenting om hva man synes er viktigst eller ikke. Hvis barna ikke hadde vært verdt det så hadde man ikke fått flere. Det betyr ikke at man bør juble jippi over at kroppen blir dekket i merker.

Back
Topp