Strekkmerker

Decleors olje hevda ikke å motvirke strekkmerker, men å redusere synligheten og sårheten. Det høres mere sannsynlig ut enn å motvirke strekkmerker. Noen fortalte at de hadde fortsatt å bruke kremen en stund etter fødsel og at de nå nesten ikke så noe antydning til strekkmerke lenger. Får bare håpe :)

Har lært fra ernæringsfysiolog at du kan smøre kroppen på innsiden for å slippe unna strekkmerker og at å bruke penger på kremer er bortkastet? Tja, virker jo ganske logisk, men smører kroppen hver dag uansett med krem da jeg er litt tørr!

Men hun mente hovudregel nr 1 var å drikke nok vann i løpet av dagen! Drikker man ting med koffein (som tørker ut kroppen) må man fylle på extra vann!

har ingen erfaring med dette selv da jeg er gravid for første gang! Men mye vann drikker jeg uansett å skal fortsette med det :)

Min mamma brukte carbaderm krem i begge sine svangerskap og fikk ikke et eneste strekkmerke. Jeg har begynt å smøre med denne morgen og kveld. Ikke spesielt dyr og om det ikke funker så har huden uansett godt av å bli smurt :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg syns sånn krem er bare tull... Jeg smurte meg hver dag i forrige svangerskap, og da jeg fødte hadde jeg NAFs veikart fra over navlen og ned lårene. Nå er de selvfølgelig mye lysere, men huden er jo helt ødelagt.

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp