Strekkmerker..

Veronica 1991

Brian Aleksander <3
Januarhula 2014
Hjeeelp!
Magen min er full av strekkmerker!
Har dere noen tips til å "stoppe" de?
Vet at det ikke finnes vidunderkremer som kan fjerne de..
Har dere noen råd å gi slik at jeg kan prøve å ikke få flere hvertfall? :P

Sendt fra iphone via bv forums app

Det er veldig vanskelig å gjøre noe med,dessverre.. det finnes en arrkrem på apoteket som er superdyr,men kan kaaaanskje få strekkmerkene til å bli "finere". Kelo cote heter den.
Du kan prøve å massere magen med hvetekimolje for å forebygge at det sprekker mer,men det fungerer nok ikke så bra. Noen får strekkmerker lettere enn andre. Er også lurt å spise mat med omega fettsyrer for å bygge fra innsiden.

Det er veldig vanskelig å gjøre noe med,dessverre.. det finnes en arrkrem på apoteket som er superdyr,men kan kaaaanskje få strekkmerkene til å bli "finere". Kelo cote heter den.
Du kan prøve å massere magen med hvetekimolje for å forebygge at det sprekker mer,men det fungerer nok ikke så bra. Noen får strekkmerker lettere enn andre. Er også lurt å spise mat med omega fettsyrer for å bygge fra innsiden.
Tusen takk for tips! :)
Skal prøve den på apoteket :)

Hjeeelp!
Magen min er full av strekkmerker!
Har dere noen tips til å "stoppe" de?
Vet at det ikke finnes vidunderkremer som kan fjerne de..
Har dere noen råd å gi slik at jeg kan prøve å ikke få flere hvertfall? :P

Ja jeg ville også godt for innenbords forebygging, altså spise mat med omega 3. Og hvis en kan spise Nattlys olje kapsler når en er gravid ( det må du spørre om på Helsekosten) så er det vidunder for huden!:)

Herliggutt-jan11*jentebaby-feb14

Ja jeg ville også godt for innenbords forebygging, altså spise mat med omega 3. Og hvis en kan spise Nattlys olje kapsler når en er gravid ( det må du spørre om på Helsekosten) så er det vidunder for huden!:)

Herliggutt-jan11*jentebaby-feb14
Tusen takk for tips :)

Nattlysolje inneholder omega6 som er supert for huden..men jeg ville ikke tatt tilskudd av det når jeg var gravid.. omega6 er viktig i dannelsen av prostaglandiner. Prostaglandiner er viktig, og har flere ulike egenskaper. Noen typer spiller viktig rolle som "betennelsesstoff" i kroppen..
Mener også på at høyt inntak av omega kan (kanskje) gi øktblødningstendens..og det er jo litt viktig å ha i bakhodet når en fødsel fører til blødning..
Ville i hvertfall sjekket litt mer opp i det før man evt. tok tilskudd av noe..
Jeg tar omega3/eller tran og prøver å få i meg litt kaldpresset olje av og til (i mat). Avokado spiser jeg også av og til. Gjorde det samme sist graviditet,og gikk fint det. Blødde veldig lite under og etter fødsel. Men vi er jo alle ulike...

Nattlysolje inneholder omega6 som er supert for huden..men jeg ville ikke tatt tilskudd av det når jeg var gravid.. omega6 er viktig i dannelsen av prostaglandiner. Prostaglandiner er viktig, og har flere ulike egenskaper. Noen typer spiller viktig rolle som "betennelsesstoff" i kroppen..
Mener også på at høyt inntak av omega kan (kanskje) gi øktblødningstendens..og det er jo litt viktig å ha i bakhodet når en fødsel fører til blødning..
Ville i hvertfall sjekket litt mer opp i det før man evt. tok tilskudd av noe..
Jeg tar omega3/eller tran og prøver å få i meg litt kaldpresset olje av og til (i mat). Avokado spiser jeg også av og til. Gjorde det samme sist graviditet,og gikk fint det. Blødde veldig lite under og etter fødsel. Men vi er jo alle ulike...
Takk :)

Mamma sa at ved 2 av hennes 3 svangerskap så smurte hun seg med spenol på magen. De 2 hadde hun ikke noen strekkmerker på magen. Ved 3 sv.skap smurte hun seg ikke å fikk en del strekkmerker.

Så jeg bruker altså spenol å smører meg inn etter jeg har dusja :) på magen, låra, puppene osv:) berga hittil , i uke 30:)

Lillegutt <3

Hvis det hadde vært noe som virka, hadde alle vist om det ;)

Fekk mange med førstemann. Smurte meg aldri. No smører eg meg med olje etter at eg har dusja/i dusjen, og har ikkje fått fleire :) MEN no er eg ikkje like stor som eg var med førstemann heller.. Så veit ikkje om eg kan sei at det fungera..

Smører meg to ganger om dagen, med bodybutter fra Bodyshop, mage, bryster, lår og rompe. Er 30 uker i dag, ingen strekkmerker enda. Smører meg selv om strekkmerker kanskje er uungåelig dersom det er genetisk etc, men jeg tenker i hvertfall å gjøre en innsats for å holde huden så myk og elastisk som overhodet mulig. Med Bodybutter er huden myk og fuktig gjennom hele dagen og natten, det er godt :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har alltid smurt meg med bodylotion etter at jeg har dusjet. Når jeg ble gravid gikk jeg på parfymeriet og fikk anbefalt en krem mot strekkmerker. Jeg vet ikke om jeg egentlig tror på at det hjelper, men tenkte at da har jeg hvertfall prøvd!:) jeg er i uke 30 nå og har ennå ikke fått noen, så tørr ikke å slutte å bruke den tilfelle det har hjulpet noe:p hehe.

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app

• Liker
Reactions: H27
Jeg har alltid smurt meg med bodylotion etter at jeg har dusjet. Når jeg ble gravid gikk jeg på parfymeriet og fikk anbefalt en krem mot strekkmerker. Jeg vet ikke om jeg egentlig tror på at det hjelper, men tenkte at da har jeg hvertfall prøvd!:) jeg er i uke 30 nå og har ennå ikke fått noen, så tørr ikke å slutte å bruke den tilfelle det har hjulpet noe:p hehe.

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app
Samme her!!! Verste jeg vet er sånn stram kløende hud :P bestandig vært avhengig av bodylotion ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Føler kanskje at det ikke finnes noen vidunderkremer mot strekkmerker, og at noen er mer utsatt en andre :)
Men er det noen som vet om noe som kan "dempe" rødheten på disse? De er veldig intens røde...

Føler kanskje at det ikke finnes noen vidunderkremer mot strekkmerker, og at noen er mer utsatt en andre :)
Men er det noen som vet om noe som kan "dempe" rødheten på disse? De er veldig intens røde...

Det finnes dessverre ikke noen kremer som virker helt. Det handler om genetikk også, hvor strekkelig underhuden er. Med førstejenta gikk jeg 15 dager over tiden, og det var de to ukene jeg fikk strekkmerkene mine.
Men de blekner etterhvert - nå er magen min full av sølvhvite striper. Kanskje det kommer noen røde igjen etterhvert i dette svangerskapet. Kan bli fargerikt med de fine blå åreknutene jeg har på beina - de har virkelig tatt av denne gangen.. :p

Det finnes dessverre ikke noen kremer som virker helt. Det handler om genetikk også, hvor strekkelig underhuden er. Med førstejenta gikk jeg 15 dager over tiden, og det var de to ukene jeg fikk strekkmerkene mine.
Men de blekner etterhvert - nå er magen min full av sølvhvite striper. Kanskje det kommer noen røde igjen etterhvert i dette svangerskapet. Kan bli fargerikt med de fine blå åreknutene jeg har på beina - de har virkelig tatt av denne gangen.. :p
Hehe, stygt å le... Men har noen åreknuter på beina selv, og pigmentforandringer på overkroppen føler jeg er et skikkelig fargekart! :P

Back
Topp