Strekkmerker?

Milla1985

Andre møte med forumet
Er dere begynt å smøre dere med noe for å forebygge strekkmerker?
Evt. Hva?

Fikk litt strekkmerker sistgang og vil jo selvsagt allerhelst slippe å få flere dennegangen...
(Selv om jeg ser at det er litt av det som følger med når du får barn )

Ja, smører med Palmes tummy butter om natta og strecht mark cream om morgenen.

Kjøpte det i USA, men de det på iherb.com og.

Fikk ingen sist, så smører ikke denne gangen heller, annet enn med vanlig hudkrem etter dusjing. Krysser fingrene for at jeg slipper unna :)

Ja, smører med Palmes tummy butter om natta og strecht mark cream om morgenen.
Vil du fortelle bittelitt om når du bestiller fra iherb.com?
Er det noe minimum for å slippe å betale for toll og slikt f.eks? :)

Jeg bruker ingen spesielle kremer. Bruker fuktighetskrem da :-p burde kanskje brukt noe, for ønsker ikke strekkmerker jeg heller :-/

Vil du fortelle bittelitt om når du bestiller fra iherb.com?
Er det noe minimum for å slippe å betale for toll og slikt f.eks? :)

Ikke bestill for over 200.- pluss frakt. Da slipper du toll og mva. Bruker toll.no for omregning av valuta.

Får man så får man. Men kan kanskje redusere det litt . Tenkte begynne smøre snart . Har en veldig god krem jeg selger :)

Strekkmerker får man egentlig pga hormoner og arv tror jeg :-) men man kan jo prøve forebygge! Weleda er en olje man får kjøpt på bla life (helsekost) mot strekkmerker, som man maserer inn i huden! ImageUploadedByBV Forum1378913123.530162.jpg

Kine snart mamma til fire <3

De har en god en på Body shop
Brukte den med første
Morgen og kveld men hadde så mye vann i kroppen så i uke 37 kom det noen få strekk merker

Man smører overhuden, men det er underhuden som revner. Krem trenger ikke ned i underhuden, så jeg smører ikke. Kommer til å gjøre det senere, men kun fordi det er behagelig :)

Takk for masse tips. Vet at de sier det ikke hår an å hindre de men d skader hvertfall ikke å prøve...
Har to barn og var diger med begge to. Med min første fikk jeg ingen strekk merker men så kom de helt i søutten med andre mann... Men men de plager meg ikke så veldig men kan det unngås er jo det selvsagt ønskelig :)

Jeg bruker stretch mark control fra clarins. Er hudpleier, og vet vell at strekkmerker ikke går bort når man først har fått de, men har tro på at man kan forhindre dem til en viss grad. Strekkmerker er også arvelig. Hadde din mor dette når hun var gravid, er det store sjanser for at du også kan få det! Ikke noe gøy!

Er ferdig strekt etter to fødsler i 2010 :D

Jeg har anlegg for strekkmerker, ettersom mamma og min søster har det etter svangerskap, og jeg selv fikk noen på hoftene under puberteten. MEN: da jeg var gravid første gangen smurte jeg nesten hver dag fra ca uke 15 med bodybutter og "stick" fra bodyshop (av typen cacao), og jeg fikk ingen merker..:-D jeg peelet også på utsatte steder ca 1 gang i uka. Så da skal jeg prøve det samme denne gangen også;-)

Back
Topp