Strekkmerker?

Løvebrøl

Gift med forumet
Jeg er førstegangs og er 17+3 i dag. Har allerede fått noen strekkmerker under navelen.
Har ikke fått særlig med mage ennå. Jeg smører magen inn i kremer når jeg husker det :smiley-ashamed008
Husker det oftere nå som merkene har komt! Og når jeg KLØR :(
Noen andre? Er redd for å få over hele magen :(

Dårlige nyheter til deg.. Kremer fungerer ikke. Strekkmerker oppstår i lærhuden, et sted kremer ikke når ned til. Så spar pengene dine, om du ikke bare smører for fuktighet da.

De gode nyhetene er at strekkmerkene kan være hormonelle, dvs at de ikke har kommet av at huden har blitt strukket. Jeg var så heldig (blæ) å få strekkmerker på magen sist svangersskap. Fikk alle innen uke 12, og i løpet av den perioden hadde jeg gått ned 6 kg pga at jeg kastet opp så mye. De var kun hormonelle strekkmerker. Fikk ikke et eneste ett av at jeg fikk mage. Er godt mulig du ikke får noen flere :)

Er ikke noe gøy å få strekkmerker... :-/ hjelper ikke å smøre mot merkene, men det er godt å smøre når det klør!
Fra forje svangerskap har jeg ett pittelite merke atmed navlen, fikk ikke mer enn det ;)

skulle ønske jeg hadde et vidundertips.. men nop.. har magen full :( smørte og masserte som en gal sist) men er godt å smøre når det klør :)

[q="Susa87, post: 15703572, member: 11393"]skulle ønske jeg hadde et vidundertips.. men nop.. har magen full :( smørte og masserte som en gal sist) men er godt å smøre når det klør :)[/quote]

Samme her!

Sist fikk jeg hele magen full i uke 35... Så innmari unødvendig da og så de sååå seint... Men fint å smøre om det klør:)

Husk at du er vakker uansett!! Du skal bli mamma. Hadde ikke magen vokst hadde ikke baby hatt plass til å vokse. Det er et av offringene vi gjør som mødre. Noe jeg føler vi heller skal være stolte av!

Venter en liten skatt i september 2013 <3

Husk at du er vakker uansett!! Du skal bli mamma. Hadde ikke magen vokst hadde ikke baby hatt plass til å vokse. Det er et av offringene vi gjør som mødre. Noe jeg føler vi heller skal være stolte av!

Hæli! Og så sant, så sant :) ... Mn det ér jo litt kjipt :(

Hæli! Og så sant, så sant :) ... Mn det ér jo litt kjipt :(

Jeg vet. Men har ikke møtt en mann noengang som har spurt etter eller brydd seg med strekkmerker. Føler det er i vårt hode problemet ligger. Mennene syntes vi er fine uansett. Spesielt når vi har gitt dem et barn! Resten forstår. Hvis de er litt voksene i hue.

Jeg var veldig redd for å få strekk merker, men min mann mente det var helt normalt og alle fikk det, det var ikke noe å bekymre seg for. (Og han er godt over gjennomsnittet kroppsfiksert) så ja, jeg tror nok det er i hodene våre det ligger. Jeg var så heldig at jeg slapp unna merkene sist, desto mer nervøs er jeg denne gang :S Vi er fine uansett!!

Back
Topp