Strekkmerker...

Stine2405

Andre møte med forumet
Hei hei.

Må bare høre med dere når dere fikk strekkmerker? (Dere som har fått det)

Jeg har strekkmerker på magen fra før pga overvekt, men har begynt å få flere nå.. Jeg er bare i uke 25. Har ikke gått opp i vekt. Er det vanlig da?
- Magen min har blitt betydelig større, og hard.. Så man kan se at jg er gravid nå vil jeg tro, og ikke bare "lubben"..
Har en del venninner som kun har EN strekkmerke. Lurer på hvordan jeg skal se ut i uke 40... Huff.

Stine

I forrige svangerskap kom strekkmerkene noen veker før termin.. Til nå har eg ikkje merka noe til noen "nye".. Krysser fingrene for at det ikkje dukker opp fleire:-)

Med sønnen min fikk jeg strekkmerker før magen vokste - hormonelle strekkmerker heter det :)

Denne gangen har jeg heldigvis ikke fått noen nye, men de kan jo dukke opp under fødselen og de :P

fikk mine da magen begynte å vokse..fikk første vending i 2003 og så nye i 2009 

Et lite tips som KAN funke:

Det er en butikk, i Oslo da, som er først og fremst for midler for hår og hud for de flotte mørke damene som trenger litt spesielle produkter til dette klimaet vi har i Norge:P

DER har de en feit krem på pumpeflaske som heter "Cocoa butter formula"- massage lotion for stretch marks. 

Tanten min brukte denne i sine tre svangerskap, hun var enorm, og ikke et eneste strekkemerke. Jeg bruker den nå og har ikke noe merke ENDA i hvertfall:/ så krysser litt fingre. Den lukter ikke å veldig godt, men skal vissnok være veldig bra.

Butikken ligger i skippergata noen steg ut fra Karl Johansgate:)

Jeg har fått mitt første strekkmerke!! eller mine to første, har fått et lite et på hver pupp... Veldig rart for magen begynner å bli enorm (synes jeg ihvertfall selv) men der har jeg ikke fått noen, men på puppene som ikke har forandret seg stort har jeg fått! Veldig rart! Moren min har ingen strekkmerker etter sine tre svangerskap, og de sier jo det skal være arvelig, så jeg satselig liksom på at jeg skulle slippe billig unna. Har i tilegg smurt med strekkmerke krem, for sikkerhetskyld.. Vill ikke ha fler nå!

Siriuspus skrev:
Jeg har fått mitt første strekkmerke!! eller mine to første, har fått et lite et på hver pupp... Veldig rart for magen begynner å bli enorm (synes jeg ihvertfall selv) men der har jeg ikke fått noen, men på puppene som ikke har forandret seg stort har jeg fått! Veldig rart! Moren min har ingen strekkmerker etter sine tre svangerskap, og de sier jo det skal være arvelig, så jeg satselig liksom på at jeg skulle slippe billig unna. Har i tilegg smurt med strekkmerke krem, for sikkerhetskyld.. Vill ikke ha fler nå!

Signerer denne!
Magen min har også blitt en skikkelig babybump!, men ingen strekkmerker (enda...).
Puppene derimot, som ikke har forandret seg noe særlig enda, har jeg fått noen på :(..

Smører meg med en ganske fet aloe vera krem... satser på å slippe litt unna disse merkene. Men om de skulle komme så er det jo værdt det selvfølgelig, ikke noe med det, men hadde jo vært helt greit å slippe ! :)

Er 27 uker nå, men merkene kan jo komme helt fram til under fødselen! så vi får se :)
....men å smøre gjør det iallefall ikke noe værre! :D

Ingen nye enda heldigvis :D
Siste fikk jeg en del på puppene som gikk fra flate til store. På lår og rumpa, og noen få på sideflesket, de kom 1uke før jentungen kom, å dagen etter fødselen :S Men ingen strekkmerker på magen, enda den var enorm og jeg ikke smurte meg noe særlig :P

Pass på at dere ikke smører dere med kremer fulle i parabener og sånt drit da, jenter! Skal helst holde seg unna sånt i svangerskapet.

:) 

Back
Topp