Strekkmerker

Baby-B

Betatt av forumet
Oktobermirakler 2013
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Er det noen av dere som har begynt å få strekkmerker?

Er det noen av dere som smører dere inn i et eller annet for å unngå strekkmerker?

Jeg tror nemlig jeg fikk mitt aller første lille strekkmerke i dag. Jeg er ikke sikker, men jeg tror i alle fall det. Jeg prøver å smøre meg inn i hvemekimolje hver kveld slik at huden skal få nok fuktighet og dermed beholde smidigheten, men det ser ikke ut til å fungere gitt. Eller, jeg har bare holdt på med smøringen i litt over en uke, så det kan jo hende at jeg unngår flere?

huff det er jo ikke gøy,men det følger med desverre. eg har større tro på at det er massasjen og ikke akkurat det du smører med som er tingen :) lykke til! :)

ikkje ennå, men har noen sebrastriper fra forrige svangerskap..de kom i uke 33

Å smøre seg for å unngå strekkmerker hjelper IKKJE, det er vitenskapelig bevist,
(tullete at produsenter lurer damer med dyre "strekkmerke-oljer)

Det er under-huden som sprekker opp, man kan ikkje smøre med noe som helst som går "dypt nok"

Strekkmerker skyldes delvis hormoner, delvis at huden utvider seg for mye-for fort.

Enkelte damer har ekstra smidig og elastisk hud , så det er derfor de slipper unna med strekkmerker. Man får håpe man har gode gener da

menne.. det SKADER ikke å smøre magen, den blir god å myk å ta på iallefall

Fikk kun 2-3 strekkmerker på den ene puppen sist, og de tror jeg kom under ammingen...
Håper jeg slipper unna denne gangen også!
Det er hormonelt betinget om man får det eller ikke...
Se på moren din, evt søstre, hvis de ikke fikk så er det godt mulig at du og slipper :)
Det stemte hvertfall sånn her!

Eg fikk ein del strekkmerker fra navelen og ned med forrige! Og dei kom for fullt dei siste vekene før fødselen! Håper eg slepper billigare unda denne gangen! Har ikkje sett noen nye enda så:-)

Ikke fått strekkmerker, fikk ikke strekkmerker i forrige svangerskap heller. Jeg smører x 2 hver dag med The Body Shops Cocoa Butter, som sist. Jeg stinker kokos...hehe. Om det funker eller ikke, det skal uansett gjøres en innsats for å unngå strekkmerker...

Nei ingen strekkmerker, fikk ikke sist heller. da gikk jeg gravid samtidig med ei som brukte mye tid på å smøre seg inn i alt mulig av oljer å diverse og hun fikk veldig mye strekkmerker, mens jeg som ikke gjorde noen ting, fikk ingen, så har ingen ting å si som flere her skriver, Det er hormonelt!

Strekkmerker hører nok bare med, det er en del av sjarmen!

Jeg har mine fra forrige gang og de synes bare fra visse vinkler på en måte. Ingenting å skjemmes over i alle fall.

Noen sier at det hjelper å smøre innvendig, altså med å spise omega-3 oljer for eksempel. Men det finnes ikke noe som har beviselig effekt.
Men jeg tror likevel der er kremer som gjør strekkmerkene blekere eller noe sånt, til senere. :-) Ikke noe å dille med nå.

Massasje på magen er jo bare utrolig kos for den lille inni der da, så det gjør jeg også med shea body butter fra the body shop. :-)

Hjelper nokk ikke å smøre seg dessverre, man får håpe man har gode gener ;)

Jeg sprakk opp fra topp til tå forrige gang (armer, pupper, mage, lår, legger) og jeg smurte meg 2 ganger om dagen.. min mamma og min mormor sprakk opp hele magen de også..
Pluss at jeg hadde så mye vann i kroppen at det hjalp vell til å sprekke opp det også...

Fikk ingen strekkmerker med nr1 så håper jeg klarer meg denne gangen også.
Her smøres det med Mangoo Body Butter fra Body Shop 2x dageligt...:)
Bruker også Body Scrub engang i uken...:)

Jeg bruker Weleda strekk merke olje... Er egentlig overbevist om at det ikke kommer til å hjelpe noe fra eller til, og håper uansett jeg slipper billig unna siden ingen andre i familien har fått strekkmerker med sine barn! Men jeg tenkte at det uansett ikke skader, og så er Welada produktene så utrolige gode! Uansett bra for huden... Og har liksom blitt et koselig kveldsrituale for meg og samboer at han hjelper meg å masere olje på magen ;) Er jo en intim og koselig måte for han å "delta" på, og så er det jo veldig behagelig for meg da selvsagt, og bli "dulla" litt med :)

Jeg har også hørt mange som sier at det ikke fungerer å smøre seg inn. Men jeg har også hørt det motsatte. Så optimisten i meg sier at jeg skal smøre meg ;) Og om det ikke fungerer så har jeg i alle fall prøvd. Jeg tar omega-3 hver dag, så innvendig smøring får jeg nok av :)

Men vi får se. Mamma fikk litt strekkmerker under sine svangerskap, så jeg vil nok ikke tro at jeg har genene som gir meg plettfri hud etter dette, men det er som dere sier; en liten pris å betale.

Brukte strekkmerkekrem forrige gang, men tror ikke jeg kommer til å bruke det denne gang. Er mye som er arvelig betinga, så om di mor fikk en del strekkmerker, får nok du også.

hadde ingen med de 2 første så håper det fortsetter sånn da

**AM** skrev:
Ikke fått strekkmerker, fikk ikke strekkmerker i forrige svangerskap heller. Jeg smører x 2 hver dag med The Body Shops Cocoa Butter, som sist. Jeg stinker kokos...hehe. Om det funker eller ikke, det skal uansett gjøres en innsats for å unngå strekkmerker...
Sign (men jeg fikk ett lite strekkmerke på 2cm)

Jeg brukte mye tid på smøring forrige svangerskap, men fikk mange strekkmerker rundt navlen. Denne gangen gidder jeg ikke. Det hjelper ikke likevel.

Brukte mye tidpå smøring sist, men fikk likevel mange strekkmerker rundt navlen. Denne gangen gidder jeg ikke. Det hjelper ikke likevel. :-p

Back
Topp