Strekkmerker.........

lille gull på veg....

Betatt av forumet
For å si det sann, så ligger det i familien min at alle får det.. Har og noen få på lårene... Men noen sier at det er lurt å smøre seg med forskjellige kremer for å "unngå" evt strekkmerker eller at det blir mindre av dem... Jeg fekk i tips å bruke APO BASE rød.... Men hva mener derer jenter om dette ????

Jeg har strekkmerker fra forrige svangerskap.. Da brukte jeg den kremen som man kjøper på apoteket.
Har hørt at bodybutter'et fra Body Shop med kokos er bra. :) 

Det er noe som ikke kan unngås 100% i alle fall, kommer de så kommer de og det kan skje over natten!

Et tips er å smøre "innvendig" med å spise oljer som tran og omega-3 kapsler, for strekkmerkene skjer i de indre hudlagene og kremer trenger sjelden så dypt ned i huden.
Der skal visstnok finnes kremer som beviselig hjelper men jeg aner ikke hva disse heter...

Jeg smurte magen med body butter fra bodyshop for kosens skyld :-) Fikk så koselige spark tilbake fra jenta i magen, he he :-)

Tweak skrev:
Det er noe som ikke kan unngås 100% i alle fall, kommer de så kommer de og det kan skje over natten!

Et tips er å smøre "innvendig" med å spise oljer som tran og omega-3 kapsler, for strekkmerkene skjer i de indre hudlagene og kremer trenger sjelden så dypt ned i huden.
Der skal visstnok finnes kremer som beviselig hjelper men jeg aner ikke hva disse heter...

Jeg smurte magen med body butter fra bodyshop for kosens skyld :-) Fikk så koselige spark tilbake fra jenta i magen, he he :-)

Jeg er veldig enig med denne her;)

Jeg har strekkmerker fra puberteten på pupper, rumpe og lår men fikk ingen i forrige sv.skap. Jeg begynte å smøre med spinol morgen og kveld tidlig og deretter kjøpte jeg e-vitaminkapsler som jeg tok hver dag og smørte hver kveld med hvetekimolje. Kjøpte dette på helsekosten. I tillegg brukte jeg Dr.greve strekkmerkekrem 2 ganger om dagen. Mye smøring, men null merker. Skal gjøre dette denne gangen også og krysser fingrene for at det er tingen ;)

Smurte lite ved forrige svangerskap, og de strekkmerkene jeg har er fra puberteten, ikke svangerskapet... er vel litt genetisk, men litt smøring skader vel ikke dersom man er disponerte for å få strekkmerker..... Og som det skrives, er det en kosestund for mor og barn!

Jeg smurte meg fra dag 1 og 1-2 ganger om dagen da jeg gikk gravid første gang.... og jeg er som et verdenskart over hele meg... armer, hele magen, litt på ryggen, puppene, lår og legger er dekt av strekkmerker

Jeg tror at strekkmerker også er litt arvelig. Min mormor, og min mamma er også full av strekkmerker på magen... :/ men jeg er værst. og det plager selvtilliten min noe fryktelig.
når jeg er ferdi med å få unger, så får jeg dekt laser for å få fjernet strekkmerkene.

Jeg smørte meg med krem mot strekkmerker forige svangerskap, alikevel fikk jeg strekkmerker.

Det beste tipset tror jeg er olje.
Og veldig viktig å smøre seg godt ETTER fødsel for å forhindre nye :)

Jeg smurte med olje hver kveld, og tran tok jeg også, mamma fikk aldri strekkmerker, men allikevel fikk jeg det over HELE magen... så nå vet jeg ikke om jeg gidder å prøve engang... ingenting som funker på meg tydeligvis...

Jeg fikk masse strekkmerker sist gang, de begynte å komme før jeg fikk mage, så vet ikke om jeg kunne gjort noe for å forhindre det. Men jeg bærer mine "mammamerker" med stolthet og det syns jeg også andre mødre må prøve på :)

Fikk ingen strekkmerker sist, smurte x 2 pr dag med Body Shops Coccoa butter. Stinket kokos i allefall 7 mnd. Kommer nok til å smøre med det samme denne gangen, også. Men egentlig så tror jeg ikke det er smøringen som hindrer at en ikke får strekkmerker da....

Fikk bare et strekkmerke og det dukket opp da knøtt var ca 2 måneder. Smurte med Clarins sin strekkmerkekrem 2 ganger om dagen fra uke 5-6 en gang. Vet ikke om det var det som gjorde at det ikke kom flere, men kommer til å gjøre det samme denne gangen :))

Back
Topp