Strekkmerker?

tidligerebruker

Elsker forumet
Når er det "vanlig" å få strekkmerker på magen? Har hatt siden puberteten strekkmerker på bryst/lår,men har ingen på magen enda. Noen som allerede har fått det? eller flergangsfødende som har erfaringer?

Bare lurer...[8|]

Har ikke troen på kremer egentlig. Kanskje man kan påvirke de litt ved å drikke rikelig med vann? men tror ikke man kan forhindre de til å komme om man har anlegg for det...Dessverre...

Ja strekkmerker kan ligge til familien, men er også veldig forskjellig fra person til person. Jeg selv får strekkmerke bare jeg tenker på det.. hihi, men har ikke fått noen på magen ennå ( heldigvis ) men selvom magen min har vokst, så er den ikke blitt så stram ennå, men sverger på at de kommer snart, snikende en og en og pang mangen *ler*

Nei det er ikke noen kremer som hindrer strekkmerkene å komme, men de har noen veeeldig gode kremer som hjelper huden å holde seg myk og fleksibel på apoteket eller var det sånne sunkost butikk opplegg ? det husker jeg ikke akkurat nå..,. og det hjelper mot at kansje ikke strekk merkene kommer så tidlig, mangen, eller så voldsomme.,., erfaringer fra søster og kusine [:D]

når d gjeld annlegg for strekkmerka, så har æ hørt at d e arveli ja.. d e en type stoff (eller enzym eller gen eller whatever) som liksom gjør underhuden elastisk. nån har mer av d enn andre har. d e underhuden som sprekk å ikkje selve HUDEN vest dokker sjønne..

dem som har mye av d her stoffe, får lite eller ingen strekkmerka, mens dem som har lite av d får lettere å mere strekkmerka. men vokse mage veldi fort å huden ikkje rekk å følle m, så får man strekk merka da åsså..

nån mene at enkelte kremer, oljer osv hjelpe mot strekkmerka å sånt.. men æ har mine tvil.. nån sprekk ikkje å nån gjør d uansett. men sia d e underhuden som sprekk å e d litt vanskeli å smørre..man kan jo ikkje smørre under  huden[:D]

Back
Topp