Strekkmerker

februarbaby14

Flørter med forumet
Jeg har da begynt å få litt strekkmerker på magen og er nå i uke 23 så tipper det vil komme mer i ukene som kommer :(

Er det noen som har tips til krem som kan hjelpe? Eller har noe erfaring med dette?

Her har ikke smøring noen effekt, men du må bare prøve...som vugge sier, det funker jo på ho[:)]

Jeg brukere weleda svangerskapolje som er mot hudbristninger. Smører meg med denne hver kveld, og har ikke fått et eneste strekkmerke hittil. Kan jo være for at jeg er såppas tidlig i svangerskapet ennå, men jeg har trua på at det virker![:D] Fås kjøpt på helsekosten.. Ganske dyr, men tror den er verdt det![:D]

Bodyshop har utviklet en ny krem som er for gravide..kan faktisk være farlig å smøre seg med feil krem sa de..var min svigermor som oppdaget denne"cocoa butter" lukter helt herlig!!!Å for det andre jeg har hatt et lite klø problem å det er helt over..veldig deilig[:)]

Strekkmerkene må du nok bare leve med, det er en del av det å være gravid[;)]
Smør deg for fuktighetens skyld, men det hjelper nok ikke mot strekkmerkene desverre.

Jeg bruker den antistrekkmerkekremen fra VICHY.
Brukte den med storebror også, og fikk kun 2 små strekkmerker på siden av magen. Har enda ikke merket noe til dem, så jeg sverger til den[8D][;)]

Men jeg har hørt fra hudpleieren at strekkmerker er genetisk..å at man ikke får smurt de bort..smører meg for å ikke klø jeg..kommer det et strekkmerke så kommer de..tror ikke man får gjort så mye mmed det..

Jeg smørte med en sykt dyr krem som skulle hjelpe, men jeg ser ut som ei kjøttkake etter sist svangerskap... Dette er jo styrt av hormoner, så de lærde sier jo at det ikke hjelper da... Men skader jo ikke å forsøke.

Har to barn fra før,har aldri brukt noe som helst slags krem. Og har ikke et eneste strekkmerke[:)
Det er nok genetisk ja,hvem som får det eller ikke får det[:)]

Jeg har også brukt body shop sin frem til nå, men så akkurat inne på ett annet forum at denne inneholder parabener som ikke skal være så bra når en er gravid... Men som nevnt tidligere her inne er det vel begrenset hva en får i seg med å smøre seg med litt bodylotion...

Avokado olje skal være bra, det er en vegetabilsk olje uten tilsetningsstoffer. Men jeg tror også at det å smøre seg hjelper på tørrhet og kløe, og at strekkmerker enten kommer/ eller ikke...

Ellers har jeg prøvd en krem fra mummy tub, noe sånn... Dyr, luktet godt, drøy og trekker godt inn i huden.
Men gidder ikke kjøpe flere slike spesial gravide dyre kremer mer, det var nok et lite innfallskjøp av glede i begynnelsen.(Fikk tidlig mage)
Men nå er jeg så heldig å ha en Mamma som lager kremer, shampo, såpe o.l selv, hun bruker mineralvann og vegetabilske/aromaterapi ( Ikke mineraloljer som den i vanlig babyolje feks) oljer og kun naturlige tilsetninger.
Så hun laget en kren til meg som jeg smører på magen, og kjøpte en avokado olje til meg til jeg blir fri...Vi bor langt fra hverandre...
Så hun har fått i oppdrag å lage alt til babyen når han kommer <3

Sorry, dette ble litt langt og kansje litt utenfor det opprinnelige spørsmålet....Måtte bare fortelle...

Fikk masse strekkmerker i tenårene, så regnet med at jeg skulle få det samme nå..
Og det har jeg jaggu også[:'(] He he
Er 20 +4 og har maaaasse strekkmerker på magen alt. Ender vel opp som min mamma som nesten ikke har normal hud igjen på magen etter hun gikk gravid med meg :P
Men det kommer heldigvis noe posetivt ut av det da[;)]

Jeg bruker Clarins kremen, som man får kjøpt parfymeri osv. Den er kjemefetende og hjelper lenge for å holde huden fuktig [;)] tror nok det viktigste er å ikke ha tørr hud [:)]

jeg fikk masse strekkmerker når jeg var tenåringen, men har ikke fått noen enda!

Jeg smører med Weleda svangerskapsolje hver dag!

Har ikke fått noen strekkemerker på magen enda.. Har fått på brystene, men det tror jeg ikke en kommer utenom. Jeg smører meg med en billig body lotion morgen og kveld, klør veldig så det hjelper[:)] Får du strekkemerker så får du det, du er fin fordi[:D]

Har ikke fått noen strekkmerker enda, smører meg med sånn babyoljegel fra Natusan. Men nå er den nesten tom og den er ikke å få tak i lenger, så da har jeg sånn body butter fra Body-shop, som jeg har tenkt å bruke.... Er jo deilig å smøre seg uansett.... [:)]

Brukte babyolje i forrige sv.skap og har ingen strekkmerker. Så jeg sverger til den nå også[:)]

jeg har kjøpt denne!!hater den!!!![&:]den trekker jo ikke ned i huden så går runt å føler meg fuktig hele dagen..[&:]...men bruker en fra nivea m e vitamin.. fikk ingen merker sist, å så tar jeg sink tabletter i blandt,for hud å hår osv,, skal hjelpe d å..
ORIGINAL: Luna23

Bodyshop har utviklet en ny krem som er for gravide..kan faktisk være farlig å smøre seg med feil krem sa de..var min svigermor som oppdaget denne"cocoa butter" lukter helt herlig!!!Å for det andre jeg har hatt et lite klø problem å det er helt over..veldig deilig[:)]

har lest/hørt at det ligger i underhuden til hver enkelte om man fr strekkmerker eller ikke...
genetisk er det nok ikke. mamma har ikke ett lite strekkmerke,mens jeg fikk både på pupper,lår og mage sist svangerskap. så nå håper jeg bare det ikke kommer flere denne gangen

Back
Topp