Strekkmerker og vann i kroppen

HåpefullTrønder

Glad i forumet
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Jeg er nå 28+2 og har foreløpig ikke fått strekkmerker eller vann i kroppen, men det får man kanskje ikke før det nærmer seg slutten? Har ikke gjort noe særlig for å forebygge enda, men burde kanskje begynne med det nå...?

Sniker.

Jeg har først fått litt vann i kroppen nå de siste ukene, er 36 uker i morgen. Med førstemann fikk jeg aldri vann i kroppen tror jeg.

Strekkmerker har jeg heller ikke fått noen av gangene, selvom jeg ikke har gjort noe for å forhindre det :) Tror ikke heller at det egentlig er mulig.

Tror ikke man kan gjøre så mye for å forhindre strekkmerker egentlig. Da jeg fikk mitt første barn trodde jeg at jeg ikke hadde fått et eneste strekkmerke. Men etter fødselen var det veldig synlig at jeg tok feil!:hilarious: Vann i kroppen kan man vel kanskje heller ikke forhindre? Eller? Hadde svangerskapsforgiftning sist, da ble det naturlig nok en del vann i kroppen.

Tror ikke man kan gjøre så mye for å forhindre strekkmerker egentlig. Da jeg fikk mitt første barn trodde jeg at jeg ikke hadde fått et eneste strekkmerke. Men etter fødselen var det veldig synlig at jeg tok feil!:hilarious: Vann i kroppen kan man vel kanskje heller ikke forhindre? Eller? Hadde svangerskapsforgiftning sist, da ble det naturlig nok en del vann i kroppen.
Nei, det eneste man kan gjøre er å drikke mye vann! Men det klarer jeg uansett ikke pga kvalme :)

Sniker.
Strekkmerker er genetisk og enten sprekker du eller så sprekker du ikke. Hjelper ikke å smøre ytterhuden når det er ett indre lag som sprekker. Jeg sprakk opp etter uke 30 med første, og med andre så ble så ble de gamle strekkmerkene forlenget med ca. en cm etter uke 36.
Vann i kroppen får jeg enorme mengder av og hos meg startet det å komme i starten av 3. tri. med de to første. Jeg la på meg 20kg kun i vann de ukene. Var lite jeg kunne gjøre for å forhindre det.
Med denne så startet jeg å få vann i beina i uke 19 ca. Og måtte gi opp å ha på gifteringen i uke 24/25.
Jeg prøver å drikke mye og bruker støttestrømper, samt holder beina høyt store deler av dagen, men det øker bare på med vann i kroppen.

Strekkmerkene kommer uansett hvis du er genetisk eksponert for det desverre... Jeg har få fra forrige svangerskap, men ser at de begynner å bli mer synlige nå.. regner med de blir tydeligere denne gangen og kanskje får selskap av noen til :shifty: Vann har jeg slitt med lenge allerede :(

Fikk ikke strekkmerker da magen plutselig begynte å vokse fort, men de har kommet nå den siste tiden, vises bare mer og mer :p Var så fornøyd, trodde jeg slapp unna. Heldigvis er det egentlig ikke noe å tenke på, hadde bare vært fint å slippe :hilarious:

Aldri hatt særlig med vann:) og mine strekkmerker kom 1uke før termin med første :hilarious: vet om mange som ikke får de før de ser etter fødsel at de plutselig er der :woot: å noen er jo heldig å slipper helt unna.

Fikk strekkmerker dagen etter termin med førstemann, eller det var i alle fall da jeg oppdaget dem. Men det plager meg ikke, er som solstråler rundt navlen. Ser de kommer litt frem igjen nå som magen vokser.
Har aldri hatt særlig med vann i kroppen.

Jeg slapp unna sist og håper på det samme nå.. Hadde myye vann i kroppen sist og har endel nå også

Jeg har så mange fra forrige svangerskap at det ikke er plass til flere nå, magen har ingen ledig kapasitet for mer. Så hvis jeg får noen flere må det eventuelt være andre steder som brystene/lår/rumpe. Husker jeg ble helt sjokkert etter fødselen når jeg så at jeg hadde fått strekkmerker på venusberget :hilarious: Vet ikke om de kom før fødselen bare at jeg ikke så dem pga. Magen i veien, eller om de kom etter fødselen.

Men det er nok lite du kan gjøre for å forebygge. Enten så er du typen til å få mange, eller så kan du slippe unna:)

Back
Topp