Strekkmerker og sol

Gullskatten<3

Glad i forumet
Marshmallows2021
Jeg har fått en del strekkmerker på magen nå under svangerskapet.. Burde jeg holde dem helt unna sola? Kan de bli verre av å få sol på seg?

Fikk strekkmerker i tenårene og de har jo bleknet til uten å bli verre, og regner med at jeg solte meg da..

Last edited:
Hvis de er helt ferske kan nok huden bli lettere brent... Ville smurt meg med solkrem, men ikke noe mer der enn ellers.

Jeg regner med du ikke solgte deg, men det er nå så ;-)

Solkrem og evt beskytte magen. Er du enda gravid, eller er babyen kommet ut?
Strekkmerker tåler sol, men "sprengt mage med baby inni" trenger man jo ikke sole, mest an hensyn til temperatur

Jeg ville nok smurt meg med faktor 30 eller 50 det hvor strekmerkene er til det er over et år siden de kom..

Jeg regner med du ikke solgte deg, men det er nå så ;-)

Solkrem og evt beskytte magen. Er du enda gravid, eller er babyen kommet ut?
Strekkmerker tåler sol, men "sprengt mage med baby inni" trenger man jo ikke sole, mest an hensyn til temperatur
Haha nei jeg solgte meg ikke!!!!!
Jeg er fortsatt gravid, har termin 3 september!! Blir benken påvirket av at magen er i sola? Trodde ikke det hadde noe å si..

Når du fortsatt er gravid bør du ikke slikke sol i timesvis, ta pauser og oppsøk skygge midt på dagen. Du blir varm, overopphetet, og det er ikke bra for babyen. (benken har det trolig fint. Autocorrect har det gøy med deg i dag)

Litt sol er ok, men ikke for mye.

Når du fortsatt er gravid bør du ikke slikke sol i timesvis, ta pauser og oppsøk skygge midt på dagen. Du blir varm, overopphetet, og det er ikke bra for babyen. (benken har det trolig fint. Autocorrect har det gøy med deg i dag)

Litt sol er ok, men ikke for mye.
Å herregud, jeg må begynne å lese igjennom hva jeg skriver merker jeg :p

Regner med at for mye sol ikke er bra!! Det orker jeg heller ikke i denne varmen:) men greit å vite om strekkmerker ikke blir verre i sola;)

Back
Topp