Strekkmerker, hmmmfz

hoppedusa

Gift med forumet
VIP
Aprilbarna`15
Jeg oppdaget i går at jeg har fått strekkmerker på magen. Skjønner ikke hvorfor. Magen er ikke stram, og merkene sitter på "hengemage" delen som er ordentlig fluffy..

Tydeligvis har ikke strekkmerker noe med strekk å gjøre...

Jeg har fått strekkmerker på puppen, og de har ikke vokst en cm :p
Samme skjedde sist gang. Jeg er litt furt for strekkmerker på ting som ikke vokser, og furten for at jeg enda en gang ikke får oppleve å ha litt større pupper laughing7

Har ikke fått noen på magen enda, men ser for meg at det blir :-( har fått på puppene, men under så det synes ikke.. de har tydeligvis blitt større, for nå blir jeg liksom klam under, noe jeg ikke har blitt før.. hengepupper :-P

Tror det er litt hormonelt også. Her sprakk jeg opp forrige gang på grunn av stram hud pga den voksende magen. Har mange strekkmerker ellers på kroppen som er pga hormoner og vektoppgang tidligere i livet.

Jeg fyller vel snart ut mine gamle strekkmerker fra tidligere vektoppgang. Har hud til 2 kg til, haha! Kjenner det ikke gjør meg så mye om jeg får fler, selv om magen hittil er urørt. Det er jo sånn det er å være normal kvinne, og de aller fleste bærer preg av å ha vært gravid når de har født. Skjønner det er vanskelig med alt mulig som fremstilles i media, men da er det bare å gå tilbake til urkvinnen og være åpen med deg selv og andre om hvordan kroppen skal og kan se ut etter en graviditet :)

Jeg fyller vel snart ut mine gamle strekkmerker fra tidligere vektoppgang. Har hud til 2 kg til, haha! Kjenner det ikke gjør meg så mye om jeg får fler, selv om magen hittil er urørt. Det er jo sånn det er å være normal kvinne, og de aller fleste bærer preg av å ha vært gravid når de har født. Skjønner det er vanskelig med alt mulig som fremstilles i media, men da er det bare å gå tilbake til urkvinnen og være åpen med deg selv og andre om hvordan kroppen skal og kan se ut etter en graviditet :)
Enig! Makan til kroppshysteri det ute.. Vær stolt av kroppen og hva den faktisk får til- å skape et lite menneske som i seg selv er et mirakel! Det burde vel overgå strekkmerker! Selv har jeg noe fra forrige og fått noen nye nå! Gjør meg ingen ting! :)

Enig! Makan til kroppshysteri det ute.. Vær stolt av kroppen og hva den faktisk får til- å skape et lite menneske som i seg selv er et mirakel! Det burde vel overgå strekkmerker! Selv har jeg noe fra forrige og fått noen nye nå! Gjør meg ingen ting! :)

Man burde være flinkere til å sette pris på det man har, og vi som har strekkmerker etter fødsel og er relativt komfortable med det burde vise seg frem mer synes jeg. Så blir det kanskje lettere for de som ikke er så komfortable å sette pris på det man har og at man ser at det er helt normalt :)

Jeg plagdes i en mnds tid etter sist svangerskap, men som jeg også sa til mannen; jeg trenger bare litt tid til å bli vant til det.
Jeg
plages ikke over strekkmerkene mine, men de er heller ikke av den verste sorten. Men jeg tenker ikke over det når jeg ser andre med strekkmerker på stranda heller.

Mannen min har masse strekkmerker etter vektoppgang, jeg liker han like godt for det.

Hadde ikke så mye med utseende å gjøre at jeg skrev det. Ble bare litt forundret over at jeg inn strekkmerker på en plass hvor det ikke er strekk.

Det har med hormoner å gjøre. Noen får, noen får ikke.
Og husk at strekkmerker er bevis på hva du har vært gjennom. Ikke noe å skamme seg over det! :)

Hadde ikke så mye med utseende å gjøre at jeg skrev det. Ble bare litt forundret over at jeg inn strekkmerker på en plass hvor det ikke er strekk.

Her strekker det som bare det, kjenner det også når det kommer nye, som stikking i huden. Men sant som du sier, det er litt merkelig om du får der det ikke er strekk!

En bekjent sa til meg at jeg kunne bare grue meg til strekkmerkene kommer! Jeg bare lo, og sa at det spiller ingen rolle, at strekkmerkene mine allerede har strekkmerker, så jeg kommer ikke til å merke noen nye uansett :-)

Back
Topp