Strekkmerke

Tina_81

Forelsket i forumet
Strekkmerke! Fins det noe som hjelper? Noe som gjør at man kan unngå eller redusere strekkmerker i svangerskapet?
Da tenker jeg ikke bare på magen, men puppene og lår også!
Har hørt at man kan bruke babyolje, sånn cocoa butter fra the body shop!
Har dere her inne med barn fra før noen erfaringer, råd eller tips dere vil dele med oss ?

Det er underhuden som strekker seg, så uansett hva du smører på overhuden vil det ikke ha noen betydning dessverre...:)

Trur det er lite som hjelper egentlig =/
Jeg smurte meg hver dag ca, men fikk strekkmerker forde, bare ikke på magen, men ellers på sideflesket, lår, legger og pupper :P

Da tror jeg du må endre genene dine... Det er de som bestemmer strekkmerkene...

tja, litt genmanipulering blir vel det neste som tilbys "der ute" ;)
Selv fikk jeg strekkmerker i puberteten da puppene mine plutselig tok helt av (om c-cup går inn under kategorien "ta av", da.. ;) ), men de vises overhodet ikke nå. Har en mamma som fikk pittelitt strekkmerker da hun gikk gravid, og en storesøster som ikke fikk ett eneste ett, så satser på at jeg har arvet noen av de genene i alle fall.. Nå ligner jeg imidlertid mest på min far, og han har, såvidt jeg vet, ikke ett eneste merke, men så har han jo heller ikke vært gravid.. :P

Tiden vil vise hva slags underhud jeg har.. forhåpentligvis strekker den seg fint uten å lage så alt for mange "bremsespor" på veien :) Jeg skal nå uansett smøre med både det ene og det andre, sånn for bare å være på den sikre siden liksom :)

Eg smørte me spenolen, vis du begynne nå å smøre flere ganger daglig å fortsetter kan det hjelpe, de bruker jo det på kyr for at spenene og juret ikkje skal sprekke, bruker det på potens til hundene og når di sprekker eller blir tørre, har ikkje et strekkmerke på magen å jeg smørte spenolen og babyolje hver dag sist, det trekker in i huden og gjør underhuden og smidigare, hørt flere som har sluppet mye pga det, men ikkje alle det hjelper like mye på, men d vet vi jo ikkje, di kunne fått d verre uten;) verdt å prøve jaffal

åååhhhh så deprimerende...hahaha...neida, jeg tror ikke det hjelper så mye med kremer jeg heller, men kan jo hende det hjelper litt velger å tru på det..thihih
Ellers tror jeg ikke mamma har noen strekkmerker faktisk, så håper jeg har GODE gener da ;)
Men smører meg læll jeg så får vi håpe på det beste :) kanke bli værre av det hvertfall ;)

Jeg fikk ikke noen synlige strekkmerker sist sv.skap enda jeg i puberteten fikk det både på pupper, bein og rumpe. Brukere og bruker nå e- vitaminkapsler ( for å hjelpe til innenfra) og smører meg med Dr.greve strekkmerkekrem morgen og kveld og hvetekimolje fra sunkost. Det står på engelsk.

Tja, jeg vet sannelig ikke. Men... jeg smører x2-3 hver dag med Body Shops sitt Coconut butter. Gjorde det i forrige svangerskap, fikk 0 strekkmerker. Skal iallefall gjøre en innsats, jeg.... så nå blir det å stinke kokkos til midten av juli hehe

Strekkmerkene kommer om vi vil el ikke dem! Uheldigvis. Sist gang gikk det i body butter fea body shop å fikk heldigvis ingen , å satser på at det ikke kommer noen nå heller:)

Nei det er det lite å gjøre noe med tror jeg.. :)

som de andre sier så spørs det vel om det er noe som faktisk hjelper, det kommer nok mest an på hudtypen din.
I forrige svangerskap smørte jeg meg litt innimellom, kanskje en gang i uka eller noe, men fikk ingen strekkmerker på magen. ser i ettertid at jeg har fått et par nærmest usynlige "på tvers" bakpå korsryggen av alle steder :P
har noen svake på innsiden av lårene fra tenårene..

det er bare å krysse fingrene! ;)

Back
Topp